English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نتیجه باخت و باخت در مذاکرات هسته ای با ایران – آراز ایلخچی

مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران با تساوی باخت و باخت بسود هر دو طرف پایان گرفت! در این مذاکرات هسته ای که در وقت اضافی توسط بریتانیا برای مستعمره اش تهیه شده بود، دولت ایران با عقب نشینی صد در صد از موضع حق مسلم خود فعلاً باخت را پذیرفت. کشورهای غربی 1+5 بدون آنکه به هیچ توافق نهایی با ایران رسیده باشند، فعلاً به باخت اکتفا کردند و هر دو تیم مذاکره کننده با تساوی باخت و باخت، خود را پیروز میدان مذاکرات نامیدند زیرا برای شیره مالیدن سر مردم بیسواد، معجون مناسبی میباشد. دولت ایران که غنی سازی اورانیوم 20% را خط قرمز خود نامیده بود، ناچار شد به خط نارنجی اکتفا کرده و نه تنها غنی سازی 20% را متوقف کند بلکه آن مقدار غنی شده قبلی را هم که برای تهیه آن میلیاردها دلار رشوه به روسیه داده بود، منهدم کند! دولت ایران که برای رسیدن به اورانیوم 20% غنی شده، آنهمه فشار اقتصادی و فیزیکی را بر اندام خود تحمل کرده بود، ناچار شد عطایش را به لقایش بخشیده و اورانیوم غنی شده را تحویل دهد و فقط جای زخم ماند و درد اندام.

سیاستمداران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که در سیاست مداری حتی از راننده چرچیل نیز با هوش ترند، از روند این مذاکرات ناراضی بودند زیرا انتظار داشتند که سربازان آمریکائی فداکاری کرده و با نثار خون خود در جنگ با ایران، شیوخ حوزه خلیج فارس را از زیاده طلبیهای ایران در امان نگه دارند تا آن شیوخ نازنین در حرامسراهایشان آسوده به فعالیتهای غیراتمی خودشان ادامه دهند. تنها استراتژی که شیوخ عرب حوزه خلیج فارس بکار می بردند چنین بود که هر وقت عربده تهدید اتمی ایران بلند میشد، آنان به خرید میلیاردها دلار هواپیمای جنگی از آمریکا و بریتانیا  می پرداختند! و با اینکار بسیار با تدبیرشان، آمریکا و بریتانیا را به کش دادن مذاکرات هسته ای با ایران ترغیب میکردند. زیرا هرچه روند مذاکرات هسته ای طولانی تر میشد، ترس اعراب نیز بیشتر شده و خرید نظامی بیشتری میکردند که با این کار با تدبیرشان هم مشکل اقتصادی آمریکا و بریتانیا را حل میکردند و هم یک کارت برنده به دولت ایران بعنوان جشن والنتین هدیه میدانند. تدابیر مدل عربی برای جلوگیری از اتمی شدن ایران، بقدری برای غرب سود آور بود، که حتی غرب را به قبول رسوائی سازش با ایران وادار میکرد.

دستاوردهای مذاکرات هسته ای با ایران از دیدگاه دو طرف را بررسی کنیم

سه فقره منفعت برای دولت ایران:

1 . تأخیر ناتو در حمله نظامی به ایران

2 .  تغییر نام مذاکرات هسته ای از 1+5 به مذاکرات 2+5

3 . مسلمان شدن خانم کاترین اشتون با  پوشیدن روپوش اسلامی و تغییر نام به کاترین مشتی، روند مذاکرات را بسود ایران، شرعی کرد 

سه فقره منفعت برای کشورهای غربی:

1 . کش دادن مذاکرات هسته ای با ایران و ترغیب خرید هواپیماهای نظامی بیشتر توسط اعراب حوزه خلیج فارس. (طرح آمریکا و بریتانیا چنین است: یک فروند هواپیمای نظامی برای هر یکنفر عرب حوزه خلیج فارس)

2 . تضعیف لابی یهودی ها در آمریکا و اروپا

3 . موضوعی داغ برای رقابتهای تبلیغاتی ریاست جمهوری  

سه فقره ضرر برای دولت ایران:

1 . بی وجه شدن رنگ قرمز در ایران و افزایش محبوبیت رنگ نارنجی

2. تداوم در صادرات نفت به نصف قیمت به چین و هندوستان

3 . مصرف بسیار زیاد جام زهر برای بیت رهبری

سه فقره ضرر برای کشورهای غربی:

1 . خالی شدن از هر گونه اعتبار و آبرو

2 . فاصله گرفتن از اعراب و اسرائیل

3 . وارد کردن تمام کشورهای منطقه به مسابقه اتمی شدن و افزایش احتمالی کشورهای دارای بمب اتم 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter