English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بی بی سی فارسی دایه مهربانتر از مادر برای کردستان

تازگیها شاهد تغییر نام بی بی سی فارسی به بی بی سی کردستانی هستیم. روزی نیست که دستکم یک یا دو مقاله، بحث و تحلیل در امور کردستان ایران و کردستانهای دیگر در بی بی سی مطرح نشود!!!!!!! اگر ده زندانی تورک، عرب، بلوچ و لارستانی اعدام شود، بی بی سی فارسی در یک جمله خبر را خلاصه میگوید و رد میشود اما اگر یکنفر کرد اعدام شود، لااقل چند صفحه تحلیل و بحث پیرامون آن در بی بی سی باز میشود!!!!!!! این استراتژی بی بی سی دو پیام مهم دارد.

اول آنکه عمر شوونیسم فارس رو به اتمام است و بریتانیا در فکر اجیر کردن دست نشانده جدیدی برای ویران نگه داشتن خاورمیانه است

دوم آنکه شوونیسم کردی در حال شکل گرفتن توسط بریتانیای مکار است

مقاله ای مسخره و سطح پایین با عنوان "چرا روحانی هم استاندار سنی انتخاب نکرد؟" در وب سایت بی بی سی فارسی بقلم حسین باستانی بچشم میخورد.

حسین باستانی کیست؟ حسین باستانی مامور اطلاعاتی انجمن صنفی روزنامه نگاران ایرانی در دوره محمد خاتمی بود و اکنون مامور اطلاعاتی بریتانیای مکار است که مسئول برنامه های رادیو و تلویزیون  بی بی سی فارسی شده است!!!!!!

حسین باستانی در مقاله آبکی و مسخره اش که ظاهراً بررسی مشکلات مسلمانان سنی اسیر ایران است، میخواهد پشت پرده زهری سهمگین به آذربایجان تزریق کند. ظاهراً مقاله در موضوع اهل سنت اسیر ایران است و باید به استانهای کردستان، بلوچستان، ترکمن صحرا و لارستانیها محدود شود، اما تنها چیزی که فقط در پیرامون آن صحبت میشود این مسئله است که میخواهد به خواننده القا کند که آذربایجان مال کردستان است!!!!!!!!!!! در این مقاله آبکی و اصطلاحاً فتنه ساز، تنها چیزی که در موردش صحبت نمیشود همانا اهل سنت است!!!!!!!!!!! نه نامی از ترکمانان اهل سنت آمده و نه نامی از لارستانی های اهل سنت. فقط یکبار نامی بسیار مختصر از بلوچستان میاید و بعد دوباره مقاله سر صحبت اصلی یعنی کردستان معرفی کردن آذربایجان غربی برمیگردد!!!!!!!!

اگر از دید جمعیت بررسی شود، ترکمانان اسیر ایران با جمعیتی حدود دو میلیون نفر بالاترین درصد اهل سنت در ایران هستند و بعد بلوچها در مقام دوم قرار دارند. جمعیت کردهای سنی تقریباً معادل جمعیت لارستانیهای سنی مذهب جنوب استان فارس است. اما حسین باستانی مامور اطلاعاتی بریتانیا، حتی از آوردن نام ترکمانان سنی و لارستانهای سنی طفره میرود و نام بلوجستان را هم فقط یکبار آنهم بخاطر عوام فریبی میاورد و 99% بقیه مقاله پیرامون کردستان میچرخد!!!!!!!!! آیا حسین باستانی، مامور اطلاعاتی بریتانیا، فراموش کرده که ترکمانان، لارستانیها و بلوچها نیز اهل سنت هستند؟؟؟؟!!!!! چرا فقط و فقط در مورد کردستان صحبت میکند؟؟؟؟؟!!!!!! آیا خون اکراد سنی غلیظ تر از دیگر اهل سنت اسیر ایران است یا اکراد از دیگر اهل سنت ایرانی سنی تر هستند؟؟؟!!!! تازه میدانیم که اکثریت اکراد ایرانی هم شیعه هستند نه سنی. وقتی در ایران صحبت از اهل سنت بمیان میآید بیشتر منظور ترکمانان و بلوچها هستند.

کاملاً روشن است که هدف مقاله حسین باستانی، ترویج شوونیسم کردی است نه واقعاً رسیدگی به مشکلات اهل سنت. کافیست به این جمله حسین باستانی دقت کنید که در زیر عیناً آورده میشود.

حسین باستانی مینویسد: "مثلاً این واقعیت که حتی دولت میانه روی حسن روحانی نخواسته یا نتوانسته برای هیچ کدام از استانهای محل استقرار کردها – کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ایلام استاندار کرد انتخاب کند".

ملاحظه میکنید که موضوع سخن حسین باستانی، مسلمانان اهل سنت نیست، بلکه موضوع سخن، استاندار کرد است . زیرا که اکراد ساکن استانهای کرمانشاه و ایلام اصلاً سنی نیستند و همه شیعه هستند. پس شاهیدم که تیتر مقاله با موضوع مقاله منافات دارد. نویسنده مقاله میخواهد مؤذیانه سخن را با اهل سنت آغاز و بعد با ترویج شوونیسم کردی ادامه دهد. حسین باستانی و بی بی سی فارسی جواب مرا بدهند:

1 .  اکراد شیعه کرمانشاه و ایلام، چه ارتباطی با موضوع استاندار سنی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

2 . چرا در "موضوع استاندار سنی" از اکراد شیعه صحبت میکنید ولی نامی از ترکمان و لارستانی سنی بمیان نمی آورید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

3 . چرا از استاندار سنی، برای ترکمانان در استانهای گلستان و خراسان شمالی سخنی نگفتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟

4 . چرا از استاندار سنی برای استانهای خراسان جنوبی و کرمان با اکثریت بلوچ سنی، سخن نگفتید؟؟؟؟؟؟؟

5 . چرا نمی گوئید که برای استان عربی خوزستان، هیچوقت استاندار عرب انتخاب نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

6 . چرا نمی پرسید که استانهای تهران، قزوین، البرز، مرکزی و همدان با اکثریت تورک هیچوقت استاندار تورک نداشته اند؟؟؟؟؟؟؟

7 . چرا برای پانصد هزار نفر لارستانی سنی جنوب استان فارس، استان سنی نمی سازند؟؟؟؟؟؟؟؟؟

8 . چرا نمیگویید که تاکنون استاندار تورک قشقایی انتخاب نشده است!!!!!!!!!

9 . چرا استان تورک نشین شیعه آذربایجان غربی را کردستان معرفی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

10 . چرا استان دو زبانه و دو مذهبی کردستان را سنی معرفی میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

همه میدانند که استان کردستان جعلی تا زمان رضا شاه قلدر، پادشاه دست نشانده بریتانیا، جزئی از آذربایجان بود. نصف جمعیت استان کردستان جعلی را تورکها شیعه تشکیل میدهد. شهرهای پر جمعیت قروه، دیوان دره و بیجار تورک شیعه هستند نه کرد سنی. تازه شهرهای بانه و سقز نیز دو زبانه و دو مذهبی اند. مساجد شیعیان تورک در شهر دو زبانه سقز، مانند پرچم آذربایجان در آنشهر عمل میکند و نه میتوان سانسور کرد و نه شما اطلاعاتیهای جاسوس توان تخریب آنجا را دارید. تازه شهر سنقر در استان کرمانشاه تورک نشین است و خود شهر کرمانشاه نیز مردم لک (لرهای طایفه پشتکوهی) هستند نه کرد نشین. اکثریت استان ایلام هم لر زبان هستند نه کرد زبان. جنوب استان ایلام هم عرب شیعه است نه کرد نشین. تازه در استان ایلام طایفه ایل بیگی، تورک هستند که بغلط آنها را عالی بیگی، و کرد معرفی میکنند!!!!!!!! انکار هویت تورکان در گوشه و کنار ایران عادی شده است.

حسین باستانی که از مأموران اطلاعاتی دوره محمد خاتمی بود، باید خوب بداند که محمد خاتمی، رئیس جمهور دست نشانده بریتانیا، بیش از 124 هزار کرد سنی عراقی را در آذربایجان غربی ساکن کرد. حتی این مطلب را روزنامه همشهری نیز نوشت. (از ملت تورک میخواهم که شماره آن روزنامه همشهری را پیدا کنید که در آن نوشته شده که 124 هزار کرد سنی عراقی در شمالغرب ایران یعنی آذربایجان اسکان داده شده است). شناسنامه اکراد مهاجر و مزاحم در آذربایجان غربی اثباتگر مهاجر بودن آنهاست. ملت آذربایجان میتواند شناسنامه های اکراد مهاجر یا شناسنامه های پدر و مادرهای مهاجر آنها را به جهان نشاده دهد که بریتانیا برای ایجاد جنگ داخلی در خاورمیانه قصد تحریک اکراد بر علیه آذربایجان دارد. همانطور که بریتانیا با تحریک اکراد در عراق و سوریه، آن کشورها را بدبخت و درگیر جنگ داخلی کرده و حمام خون براه انداخته است. تمام نسل کشیهای خاورمیانه زیر سر بریتانیا و نوکران دست نشانده او مانند حسین باستانی، حسام پیش دست، بارزانی، صادق صبا و شادی صدر است. خانم شادی صدر که نیم فارس و نیم کرد است همیشه به بهانه حمایت از اقوام غیرفارس فقط و فقط کلید کرده به مشکلات کردستان و لباس کردی و انگار غیر از محدودیت لباس کردی در کشور فلک زده ایران مشکل دیگری نیست!

حسین باستانی، صادق صبا، حسام پیش دست و بی بی سی فارسی، مشغول تدارک جنگ داخلی و جنایایت جنگی در ایران هستند و میتوان از آنها به دادگاههای جنایتکاران جنگی شکایت کرد.

حسین باستانی و اربابش بریتانیای مکار بدانند که آذربایجان هیچوقت کردستان نمیشود، بلکه ما ملت تورک، شهرهای تورک نشین را بهر طریق شده از کردستان جعلی و کرمانشاه آزاد خواهیم کرد. آذربایجان را نمیتوانید مانند کرکوک و موصل به غرقاب خون بکشید و به اکراد تروریست بفروشید. چریکهای اکراد چون برای بریتانیا در منطقه، خدمات ترور میکنند از همانرو مورد عنایت بریتانیا هستند. دستهای بریتانیا و اکراد بخون ملت تورک کرکوک و موصل آلوده شده و دیر یا زود به دادگاههای جنایات جنگی کشیده خواهند شد.

 مقاله آبکی حسین باستانی مروج جنگ داخلی در ایران شوونیستی را در لینک زیر بخوانید http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2013/12/131202_l39_analysis_iranian_sunnis_rouhani.shtml

سید احمد کسروی در مورد اسکان دادن کردهای عثمانی در خاک آذربایجان توسط بریتانیا و آمریکا در کتابهای "تاریخ مشروطه ایران" و "تاریخ هیجده ساله ایران" توضیح بسیار میدهد . مثلا این گفتارها:

"مسیحیان که در این هنگام در ارومی بکار برخاستند و بآن می کوشیدند که به پشتیبانی بیگانگان یک نیروی جداگانه ای یا بهتر بگویم کشوری در برابر دولت ایران پدید آورند، چون شماره خود را از آسوری و ارمنی کم می دیدند بر آن شدند کردان را نیز همدست گردانند و برای گفتگو در این زمینه سمیقو را بهتر می دانستند ". (تاریخ هیجده ساله آذربایجان - جلد دوم - صفحه 725)

"چنانکه از دیرگاهی دکتر پاکارد (آمریکایی) سران کرد را به پیش خود میخواند و به آنان پذیرائی و مهربانی بسیار مینمود و پولها به آنان می بخشید و بدینسان کردان را بسوی مسیحیان گرایانیده با مسلمانان دشمن و بد خواه میگردانید. هر روز سران کرد به نزد دکتر پاکارد رفته و نامهای خود نویسانیده پول از او میگرفتند. مردم از این رفتار دکتر بد گمان گردیده می گفتند: این آمادگی جز برای یک جنگ و کشتاری نیست و بسیار بیم میکردند. (تاریخ هیجده ساله آذربایجان - جلد دوم - صفحه 837).

"چنانکه گفتیم در همین روزها در پیرامون ساوجبلاغ (مهاباد) نیز آشوب و ناایمنی می بود و کردان عثمانی از آنسو پیش آمده در آبادیها کشتار و تاراج میکردند". (تاریخ مشروطه ایران - جلد اول - صفحه 425)

"در مهر ماه که هنوز عثمانی بجنگ در نیامده بود، کردان رشته ایمنی را گسستند و روز هشتم آبانماه بود که دسته های انبوهی از ایشان ناگهان از کوههای خود سرازیر شده و از مرز ایران گذشته به آبادیهای خاک ایران ریختند و بی آنکه جدائی در میان سنی و شیعی و مسلمان و آسوری گزارند، ده دیه را تاراج کرده و از کشتار نیز دست باز نداشتند. آسیب دیدگان پریشان و نالان بشهر ارومی ریختند و کردان تا دیری در آن پیرامون چیره بودند". (تاریخ هیجده ساله آذربایجان - جلد دوم - صفحه 599). (ملاحظه میکنید کسروی میگوید که کردان از خاک عثمانی به آذربایجان ریختند و به تاراج و کشتار مردم پرداختند)

"سپس کردان یغماگر به دیه ها رو آورده و تاراج و کشتار دریغ نداشتند .... مردان را دو نیم کرده اند، زنان را پستان بریده اند، کودکان را به رودخانه زنگبار انداخته اند. هر کس نام این انجمن را بر زبان میراند، زبان او را می برند. می گوید از این زبان بریده ها بسیار است. در این جمله ها اگر هم گزافه گوئی بکار رفته، نتوان گفت که پاک دروغ است، زیرا دژخیمی و ستمگری این کردان بی اندازه می باشد و چون لگام آنان را رها کرده بجان بیدست و پایان اندازند، هیچ ستمی دریغ ندارند". (تاریخ مشروطه ایران - جلد اول - صفحه 363).

برای مطالعه جنایات اکراد مهاجر در آذربایجان غربی با کمک بریتانیا، حتماً کتب "تاریخ هیجده ساله آذربایجان" و " تاریخ مشروطه ایران" را بخوانید و نیت پلید بریتانیا و فارسها را از اسکان اکراد در آذربایجان غربی متوجه شوید

آتابای همدانی از کشور آذربایجان بزرگ

Map of south Azerbaijan

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter