English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ارسال24 ساعته تشعشعات پارازیت ماهواره ای از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران و تهدید سلامتی 35 میلیون تورک آزربایجانی در ایران - اوجالان ساوالان

حاکمیت ضد تورک و نژادپرست جمهوری اسلامی ایران در شهرهای آزربایجان جنوبی با ارسال بی امان امواج 24 ساعته پارازیت بر روی فرکانسهای ماهوراه ای، سلامتی 35 میلیون تورک آزربایجانی را تهدید می کند. خطر ارسال مداوم پارازیت بر روی فرکانسهای شبکه های ماهواره ای در شهرهای آزربایجان جنوبی، تبریز، اورمو، زنگان، همدان، تهران، کرج و به ویژه اردبیل و خطر آن در تهدید شدید سلامتی انسانها توسط رژیم جمهوری اسلامی ایران نکته ای بسیار مهم و حیاتی است و نقض صریح حقوق بشر است و باید آن را محکوم کرد و نباید آن را سرسری گرفت.

حدود دو سال است (از مرداد سال 1391) که رژیم جمهوری اسلامی ایران به دلیل جلوگیری از نگاه کردن مردم به شبکه های تلویزیونی ماهواره ای، مخصوصا تلویزیون سیاسی تورکی آزربایجان جنوبی "گوناز تی وی" که دربارۀ حقوق اساسی ملت مظلوم تورک ایران و به ویژه ملت تورک آزربایجان، و مسائل مهمی چون زبان مادری، خشک کردن عمدی دریاچۀ اورمیه به دست رژیم جمهوری اسلامی و تهدید جان و زندگی میلیونها انسان تورک و غیر تورک و نیز خطر تروریسم کورد برای آزربایجان و امثالهم و بیدارسازی گستردۀ ملت تورک ایران، گاه به گاه برنامه پخش می کند، به طور تمام وقت و 24 ساعته پارازیت می اندازد. این در حالی است که طبق تأکید متخصصان و دانشمندان «شدت امواج الکترونیکی که دستگاههای ارسال پارازیت ماهواره ای پخش می شوند، از حد معمول بسیار بالاتر و برای انسان خطرناک است . نکتۀ مهم در این میان فاکتور "مدت و زمان برخورد این امواج به بدن انسان است" طبق نظر دانشمندان هر چه این امواج مدت بیشتری با بدن برخورد داشته باشد، خطرناک تر خواهند بود. از طرفی زمان برخورد این امواج هم آثار خاص خود را به دنبال دارد. مثلاً برخورد امواج به بدن در زمان خواب، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد». نگارنده خود به عینه شاهد است که در کل شهر اردبیل 2 سال است که رژیم جمهوری اسلامی ایران امواج ماهواره ای را بدون وقفه 24 ساعته می فرستد و سلامتی بیش از یک و نیم میلیون نفر را در خطر جدی قرار می دهد. در حالی که اگر قصد و غرض رژیم صرفا جلوگیری از نگاه کردن به کانالهای ماهواره ای خاص است، طبیعتا در زمان نیمه شب (از ساعت 12 نیمه شب به بعد) که کسی تلویزیون نگاه نمی کند باید ارسال این امواج مضر قطع شود در حالی که بعینه شاهد و ناظریم که این کار به هیچ وجه صورت نمی گیرد و امواج 24 ساعته و در تمام ساعات شبانه روز فرستاده می شوند!!! هدف چیست جز نسل کشی آرام و بی سر و صدای ملت تورک آزربایجان؟! آیا می توان به این امر به این مهمی بی تفاوت ماند؟

 نکتۀ جالب این است که امواج مخرب این پارازیتها طوری تنظیم شده اند که به ویژه روی تلویزیونهای تورکی آزربایجانی "گوناز تی وی" (تنها تلویزیون سیاسی ماهوراه به زبان تورکی برای ملت تورک آزربایجان جنوبی و ایران)، "آز تی وی"، "ایجتماعی تی وی"، "لیدر آزربایجان تی وی"، "سی بی سی تی وی" (تلویزیون اینترنشنال آزربایجان شمالی)، "یورو نیوز (تورکیه)" و امثالهم را در ماهوراه هاتبرد می گیرد و جالب این که این پارازیتها بر تلویزیونهای سیاسی فارسی¬زبان ماهوارۀ هاتبرد از جمله "پرشین تی وی 226" (صدای امریکا)، "پارس تی وی"، من وتو1، "کانال 1" و امثالهم که بر ضد منافع ملی ملت تورک ایران و حرکت ملی آزربایجان تبلیغ می کنند، تأثیری ندارد و هم اکنون که من اینها را می نویسم، این چند شبکه در اردبیل بی هیچ اشکالی 24 ساعته پخش می شوند!!!

 همین امر باعث شد این نوشته را بنویسم و به نظر همگان برسانم و از تمامی ملت تورک آزربایجان جنوبی در تمام شهرهای آن، خواهشمندم بعد از خواندن این مقاله، چون سلامتی خودمان و کودکان و جنینها و نوزادانمان به شدت در خطر است، بی تفاوت نباشیم و این نوشته ها را در مقیاس وسیع به اشتراک بگذاریم و همه با هم چه طرفداران حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و چه مخالفان و موافقان حرکت ملی آزربایجان، به حاکمیت، اعتراض مدنی و مسالمت آمیز و به درو از خشونت کنیم.

سؤالاتی که در این میان مطرح است این است: چرا رژیم جمهوری اسلامی ایران به بهانۀ جلوگیری از نگاه کردن عده ای از مردم به ماهوارۀ هاتبرد، کل مردم آزربایجان جنوبی را، از پیر و جوان و کودک و نوجوان و جوان و زن و مرد، به طور 24 ساعته در خطر تشعشعات مضر، خطرناک و مهلک الکترومغناطیسی پارازیتهای ماهوراه ای قرار می دهد؟ گناه ما چیست که رژیم جمهوری اسلامی ایران، به دلیل اهداف خاص سیاسی و "حفظ نظام به هر قیمتی"، ما و کودکان بی گناه و اطفال معصوممان را در خطر جبران ناپذیر این تشعشعات مهلک 24 ساعته قرار می دهد؟ سؤال دیگر این که اگر این پارازیتها را می اندازند چرا شبکه های سیاسی فارسی زبان را در آزربایجان مستثنا قرار می دهند؟ آیا همۀ اینها در آزربایجان جنوبی اتفاقی است یا هدفی در این تبعیض بین تورک و فارس یا اهداف سیاسی خاصی وجود دارد؟...

خطرهای پارازیتها روی سلامتی انسانها

از دیدگاه علمی دربارۀ خطرهای این تشعشعات وحشتناک بر بدن انسانها، عموم متخصصان و دانشمندان عقیده دارند: « آنتن‌های BTS  تلفن همراه و از آن بدتر  "پارازیت های ماهواره ای"،  تشعشعات الکترومغناطیسی از خود ساطع می‌کنند که قرار گرفتن در معرض این امواج در درازمدت (مثل همین مشکلی که ما در شهرهای تبریز، اردبیل، اورمو، زنگان، همدان و دیگر شهرهای آزربایجان جنوبی دو سال آزگار است 24 ساعته توسط رژیم به آن دچار هستیم) مشکلات مختلفی از جمله سردرد، سرگیجه، مشکلات و تحریکات عصبی، "عقیم شدن مردان" و مهمتر از همه "سرطان" را برای فرد ایجاد خواهد کرد» . سؤال مهم این است که آیا می توان نسبت به این خطر بزرگ بی تفاوت بود؟!

«گرچه مسوولین وزارت ارتباطات نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی هستند که پارازیت های ماهواره ای مانند تشعشعات آنتن های  BTS  تلفن همراه ( موبایل ) و نیز تشعشعات پارازیت بر روی ماهواره که از طرف عوامل رژیم در تمام شهرهای آزربایجان به ویژه اردبیل به صورت 24 ساعته انجام می شود، هیچ خطری را برای انسان ها ایجاد نمی کند و نباید واهمه ای از ارسال آنها داشت. اما نتیجه تحقیقات نشان می دهد که این امواج بر سلامتی افرادی که در نزدکترین فاصله از این امواج قرار دارند تاثیرات بسیار زیانباری دارد .

البته میزان تشعشعات ارسال شده و مناطق آلوده به پارازیت های ماهواره ای ارسالی و همچنین منازل مسکونی که دکلهای  BTS  تلفن همراه ( موبایل ) بر روی آنها نصب شده باعث اختلاف در تاثیر این امواج بر بدن افراد گوناگون خواهد شد .

میزان اثر گذاری امواج مغناطیسی که برای اخلال و یا ارسال سیگنال های صوتی و تصویری و یا پارازیت های متقابل در فضا منتشر می شوند، به دو عامل "شدت امواج" و "مدت" در معرض (تشعشعات) بودن انسان بستگی دارد.

دربارۀ تأثیرات سوء امواج پارازیت بر روی قوۀ بارورسازی مردان، تحقیقات نشان داده که کرومزمهای Y که جنسیت نر دارند، به علت حساسیت بالا و در صورت تداوم امواج می توانند به شدت تخریب شوند و در نتیجۀ عقیم شدن گستردۀ مردان را در جامعه به بار بیاورند و این یکی با منویات قلبی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای که فرموده است که ملت ایران باید به مرز 150 میلیون نفر برسند کاملا منافات دارد!!!

اختلالات جنسیتی و خونی و مغزی از اثرات اثبات شده این امواج  برای همۀ انسانهائی است که در معرض جدی قرار دارند»  و ما ملت تورک آزربایجان نیز خواه ناخواه در معرض این تشعشعات و خطرها و آسیبهای حاصل از آن هستیم.

«لازم به ذکر است بیشتر آنتن‌های تلفن همراه  BTS  که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در کشور ایران نصب شده‌ است مجوز ایمنی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور ایران را ندارند و اصولا در رابطه با دکلهای ارسال پارازیت های ماهواره ای (که در اغلب میادین شهرهای آزربایجان جنوبی به بهانۀ نصب پرچم بزرگ جمهوری اسلامی ایران برپا هستند) کسی لزوم مشاوره با وزارت بهداشت ایران را احساس نکرده است .مشخص شده است  هر تشعشی در درازمدت اثراتی را بر سلولهای مغزی و سیستم عصبی فرد بر جای می گذارد و باید بررسی کرد که پارازیت های ماهواره ای چه خطراتی را بر سلامت انسان ها برجای خواهند گذاشت.

محققین می گویند که این امواج نه تنها روی انسان بلکه روی سایر موجودات نیز تاثیرات سوء ایجاد می‌کنند به طوری که برخورد این امواج با انسان و سایر موجودات باعث بروز اختلالات خونی اعم از موتاسیون (جهش‌های خونی) می‌شود که در نهایت از عوامل بروز "سرطان" است .

سیستمی که در ایران از طریق آن به تولید و ارسال امواج پارازیت دست می زد  احتمالا از گروه  ”Terrestrial Interference”  است و امواج تولید شده از آن با عنوان امواج زمینی رادیویی یا مایکرو ویو شناخته می شوند. این امواج همانند سیگنال از یک برج رادیویی فرستاده شده و بر روی سیگنالهای اصلی ماهواره سوار می شوند و باعث می شوند که تصاویر ماهواره بصورت شطرنجی دیده شوند. نمونه کوچکی از این امواج مایکرو ویو با طول موج متفاوت در دستگاه های آشپزی داخل آشپزخانه ها وجود دارد که باعث پخته شدن غذا می شود .

برای آن که به توان در کانالهای ماهواره ای اختلال ایجاد کرد باید امواجی با فرکانس های مایکروویو در محدوده ۳ مگاهرتز تا ۳۰۰ گیگا هرتز برسد و همچنین باید آنتنی به طور صحیح مقابل ماهواره قرار گیرد تا امواج به طور موازی، با آن برخورد و در کانون جمع شود. در کانون نیز باید عنصری باشد که بتواند سیگنالهای چند گیگا هرتز را به فرکانس های VHF یا ْUHF تبدیل کند. این عنصر همان LNB است که با دارا بودن کمترین نویز می تواند سیگنال ضعیفی را که در فاصله ۷۲ هزار کیلومتر رفت و برگشت داشته، به فرکانس قابل نمایش تبدیل کند . مشخصاً توان این پارازیت اندازها باید بیشتر از امواج ارسال شده باشد در این راستا اسیلاتورهایی در پهنای باند مایکروویو استفاده شده که تمامی کانال های ماهواره ای را دچار اختلال کند .

امواج الکترومغناطیس در قسمت های عضلانی بدن نسبت به بافت های چربی، عمق نفوذ کمتر و جذب بیشتری دارند، لذا امواج مایکروویو بر روی بافت های عضلانی بیشترین تاثیر رادارد و این امواج پس از نفوذ نوعی اثر گرمایی در بدن تولید می کنند .

 دانشمندان تاکید میکنند که شدت امواج الکترونیکی که دستگاههای ارسال پارازیت ماهواره ای پخش می شوند، از حد معمول بسیار بالاتر و برای انسان خطرناک است . لازم به ذکر است هر چه این امواج مدت بیشتری با بدن برخورد داشته باشد، خطرناک تر خواهند بود. از طرفی زمان برخورد این امواج هم آثار خاص خود را به دنبال دارد. مثلاً برخورد امواج به بدن در زمان خواب، احتمال ابتلا به سرطان زا افزایش می دهد .

جالب است که بدانید این کار هزینه های بسیار زیادی دارد و تکنولوژی خاصی را می طلبد، ارسال این پارازیت های ماهواره ای  در شهر تهران در ساعت هایی از شبانه روز قطع می شود که  فقط به دلیل اختلالات در فعالیت ATM  (مورد استفاده در عابر بانک ها) بانکی  است و علت اینکه این کار ۲۴ ساعته انجام نمی شود سلامتی انسانها نیست وگرنه با قدرت و میزان زیادی پارازیت در سطح شهر تهران  ارسال می شد .

نتایج تحقیقات گذشته :

در سال ۱۹۹۴ “ریچارد آلبنز” محقق امواج  بر بدن گزارش داد  که در مورد اساس سیستم های نیروی هوایی ، گزارش داد که پالسهای الکترومغناطیسی با موج کوتاه ، از نوع ساتع شونده بوسیله “PAVE PAWS” و رادارهای هم فاز مشابه ممکن است باعث ایجاد آسیبهای مکانیکی از طریق آنچه که پیش ماده و لازمه تشعشع نامیده می شود ، شود. در طی یک دوره معین او چنین نتیجه گیری کرد که انفجارهای ثانویه رادیویی در داخل بافتهای زنده زمانیکه بوسیله پالسهای رادار ضربه می خورند ، اتفاق می افتد. پیش ماده تشعشع یکی دیگر از منابه بالقوه و ثانویه هست، که باعث آسیب بافت زنده می شود، که در استانداردهای پرتودهی نادیده گرفته شده است.

اکنون ثابت شده است که تشعشعات موبایل (و نیز تشعشعات حاصل از پارازیتهای ماهواره ای) بر روی  پروتئینهایی که در سلولهای رشد یافته در آزمایشگاه که از خون شناور انسان گرفته شده است اثر می گذارد .

گرچه پیش بین می شود  میزان امواج ساطع شده از بعضی آنتن های BTS  موبایل و ارسال کننده های پارازیت ماهواره ای در مناطق پرجمعیت شهر  تهران بیشتر از حد استاندارد بین المللی است و می تواند باعث ایجاد عوارض و آثار سوء شود اما کشور  ایران برخلاف بسیاری از کشورها ی جهان فاقد موسسه ای مستقل برای سنجش میزان انرژی ساطع شده از آنتن های BTS است .

برای پی بردن به خطرهای بی امان امواج پارازیت بر روی سلامتی انسانها این شما و این سخنان مقامات رسمی سازمان محیط زیست جمهوری اسلامی ایران در این باره که بدون هیچ دخل و تصرفی، عینا تقدیم می گردد:

«اذعان وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران به عواقب بسیار سوء پارازیت‌های ماهواره‌ای

چندی است که ارسال پارازیت های ماهواره شدت و وسعت افزون تری یافته است و با توجه به نامشخص بودن مرجع رسمی ارسال کننده این امواج سوء سلامتی، مطلب ذیل باز نشر میشود و از مسئولین درخواست میشود با لحاظ به خطرات این امواج برای سلامتی مردم چاره ای بیاندیشند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مهندس رضا تقی‌پور، خواستار شناسایی “منبع ارسال” پارازیت های مخابراتی شد و تاکید کرد که این پارازیت ها “آثار و عواقب بسیار سوء و متعددی در پی خواهد داشت”.

وی سه شنبه ۳۱ مرداد در گفتگو با سایت خانه ملت افزود که “پارازیت‌های ارسالی ربطی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارد” و این وزارتخانه “به طور جدی پیگیر این مساله است”.

 هرچند در گذشته هم تعدادی از مسئولان از منشا ارسال امواج ماهواه ای اعلام بی اطلاعی کرده اند، اما این نخستین بار است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به این صراحت نسبت به خطرات این امواج هشدار می دهد.

دو سال پیش مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت ایران گفته بود که “بر اساس تحقیقاتی که تاکنون انجام شده پارازیت‌های ماهواره‌ای خطری برای سلامت انسان ندارند”.

هشدارهای قبلی: تاکنون بسیاری از پزشکان ایرانی، نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران نسبت به خطرات وجود امواج پارازیتی در فضای شهرهای ایران و به ویژه پایتخت هشدار داده اند.

یک ماه و نیم پیش معصومه ابتکار، عضو شورای شهر تهران، با انتقاد از “جوابگو نبودن هیچ نهادی در کشور در رابطه با موضوع پارازیت و آلودگی امواج” گفت: “من به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می‌گویم که سر منشا بسیاری از عوارض و بیماری‌های بدن می‌تواند این امواج باشد.” او با اشاره به هشدار برخی متخصصان از در راه بودن “سونامی سرطان” تاکید کرد که وجود این تشعشات ممکن است از جمله عوامل تاثیر گذار بر چنین وضعیتی باشد.

سایت خانه ملت در انتهای مصاحبه دیروز خود با مهندس رضا تقی پور یادآوری کرده که طبق قانون، ارسال هر نوع فرکانس با هر میزان شدت، ارتفاع و مدت زمان باید زیرنظر و با هماهنگی “سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی” صورت پذیرد ولی مدیران این سازمان هم از منشا ارسال پارازیت ها اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.

سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران است که  امروز نسبت به منشا ارسال پارازیت ها ابراز بی اطلاعی کرده است.

 معصومه ابتکار دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با هشدار نسبت به عواقب ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سلامتی شهروندان تاکید کرد که یکی از دلایل سونامی سرطان در ایران اثرات همین تشعشات است. وی همچنین از مبدا ارسال این پارازیت‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرد!!

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار از اعضای شورای شهر تهران در گفتگو با این خبرگزاری درباره پارازیت‌های ارسالی گفت: «مشخص نیست مسئولیت این امواج با چه کسی است تا بتوان بابت آن از کسی سوال پرسید و یا بر آن نظارت کرد. نه بخش دولتی حاضر به پذیرش این مسئولیت است و نه مدیریت شهری می‌تواند به آن ورود پیدا کند متخصصان مخابراتی نیز با وجود تاکید بر استاندار بودن دستگاه‌های مخابراتی از ارسال پارازیت‌های بی‌منشا ابراز نگرانی می‌کنند.»

این عضو اصلاح طلب شورا ادامه داد: «به عنوان اعضای شورای شهر تهران هیچ اطلاعاتی در رابطه با موضوع پارازیت‌ها و فرستنده‌های آن نداریم. اما آنچه که می‌دانیم این است که این امواج بر سلامتی انسان و سلول‌های بدن تاثیر می‌گذارند و من به عنوان یک متخصص ایمونولوژی و محقق می‌گویم که سر منشاء بسیاری از عوارض و بیماری‌های بدن می‌تواند این امواج باشد.»

وی در مورد اثرات زیانبار این امواج تاکید کرد: «وقتی به سلامتی مردم بی‌توجهی کردیم متاسفانه در آینده شاهد مشکلات دیگری خواهیم بود. موضوع تشعشع‌های مضر در کنار آلودگی هوا از جمله دلایل بسیاری از بیماری‌ها خواهند بود. اینکه امروز متخصصان می‌گویند "سونامی سرطان در راه است"، می‌تواند یکی از نتایج تشعشعات یا آلودگی هوا یا استرس باشد».

با این اوصاف آیا بی تفاوتی نسبت به امر به این مهمی که سلامتی خودمان و نسل آینده مان را تهدید می کند، شایستۀ ملت بزرگ و غیور تورک آزربایجان است؟!

منابع:

1-       مقالۀ علمی- تحقیقی" خطرات ناشی از ارسال پارازیت های ماهواره ای و نصب دکل‌های BTS در مناطق مسکونی" ، وبلاگ "بهداشت حرفه ای ساوه".

2-       خبر " اذعان وزارت ارتباطات به عواقب بسیار سوء پارازیت‌های ماهواره‌ای" اینترنت

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter