English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توضیحاتی در مورد بیانیه ی سولدوز و حواشی آن

در چند روز گذشته در مورد مراسم یادبود شهیدان سولدوز در 4 خرداد یک بیانیه بر روی سایت آذوح قرار گرفت که محتوای آن باعث بروز برخی سوءتفاهمات برای قسمی از فعالین ملی آذربایجان شده است. سایت آذوح ضمن ابراز تاسف از ایجاد این رنجش خاطر بر خود لازم می داند جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی نکاتی چند را در مورد خط مشی و سیاست گذاری رسانه ای خود اعلام دارد:

1- سایت آذوح یک ارگان خبری-تحلیلی مستقل می باشد که به انعکاس همه جانبه اخبار حرکت ملی آذربایجان می پردازد. آذوح بر اساس اصول حرفه ای وظیفه خود می داند تا بدون کوچک ترین سانسور و بایکوت عمل کرده و از انعکاس گزینشی اخبار و نظرات خودداری کند. قطعا عملکرد آذوح در این مدت خالی از اشکال نبوده اما اقبال عمومی گسترده و نظرات مثبت نشان از اعتماد و رضایت مخاطبین دارد.

2- بیانیه ها یا مقاله های تحلیلی که در سایت قرار می گیرد موضع رسمی سایت را بیان نمی کند و مسئولیت آن بر عهده نویسندگانش می باشد. در ضمن، بیانیه های که در سایت منشتر می شود تنها در صورتی در خروجی سایت قرار می گیرد که هویت نویسندگان آن مشخص باشد. بیانیه ها و مقالاتی که با نام آذوح-جنبش دانشجویی آذربایجان-منتشر می شود نشان دهنده ی مواضع رسمی سایت آذوح می باشد.

3- آذوح پوشش هر گونه دیدگاه، تفکر و انتقادی را در باب حرکت ملی آذربایجان هم از جهت دموکراتیک، هم از جهت شکل گیری فضای گفتمان و تفاهم در راستای منافع ملی لازم می داند. طبیعی است که آذوح مخالف هرگونه تخریب و شانتاژ شخصیت ها و تشکیلات های حرکت ملی می باشد. همچنین آذوح مخالف استفاده از ادبیات مغرضانه و تسویه حساب های شخصی در قالب هرگونه نوشته یا انتقادی می باشد.

و اما نکاتی چند در باب بیانیه مذکور:

1- با توجه به این نکته که ادبیات مورد استفاده در یک بند از این بیانیه، به نوعی متضمن توهین و شانتاژ به فعالین حرکت ملی می باشد، آذوح بنابر رسالت حرفه ای خود در ایجاد فضایی برای بیان تمامی دیدگاهها، چندین مقاله در مخالفت با این بیانیه را نیز در سایت خود انتشار داد. آذوح اعتقاد دارد که هرگونه اختلاف سلیقه در میان فعالین حرکت ملی نباید منجر به سوءاستفاده دشمنان حرکت ملی شود. در این راستا فعالین ملی باید با سعه صدر و دقت نظر خود مانع از این کار شوند. آذوح همچنان که مخالف شخصیت پرستی و کیش شخصیت می باشد اما مخالف هرگونه سرمایه سوزی شخصیتی در حرکت می باشد. در انتها از فعالین ملی خواهش می کنیم تا در موارد اختلاف، اصول اخلاق سیاسی را رعایت کنند.

2- آذوح بار دیگر حمایت قاطع و صریح خود را از هرگونه اقدام سازنده که از طرف هر جریان ، شخص یا تشکیلاتی در راستای حرکت ملی انجام شود، اعلام می کند. در این راستا آذوح، حضور شجاعانه فعالین ملی از شهرهای مختلف آذربایجان بر سر مزار شهیدان سولدوز در 4 خرداد را ارج می نهد. همچنین آذوح، اقدام حاکمیت در بازداشت فعالین ملی آذربایجان پس از بازگشتن از این مراسم را به شدت محکوم می کند.

3- در انتها آذوح اقدام آن دسته از افرادی را که عملکرد آذوح در انتشار این بیانیه را به بهانه ای برای برای تخریب و شانتاژ این سایت و رویه مستقل خبری آن قرار داده اند محکوم می کند و اعتقاد دارد که این گونه مسایل تنها و تنها موجبات خشنودی دشمنان حرکت ملی خواهد شد.

یاشاسین آذربایجان

گوج، بیرلیکده دیر...

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter