English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه ی فعالین دانشگاه تبریز در حمایت از وقایع اخیر مربوط به چهارم خرداد و یادکرد فعالین حرکت ملی آذربایجان از شهدای سولدوز

فعالین حرکت ملی آذربایجان در 4 خرداد ماه ، بار دیگر برگ زرینی بر تاریخ حرکت ملی افزودند.

هر ساله مراسم یادبودی از طرف فعالین حرکت ملی برای شهدای خرداد 85 تدارک دیده می شد که امسال فعالین حرکت ملی عزم به برگزاری هر چه پرشورتر این مراسم گرفتند. از جمله دلایلی که علاوه بر یادکرد شهدا، بر حضور تک تک فعالین در این مراسم تأکید می کرد مسأله ی ایجاد جریانهای موازی با حرکت ملی آذربایجان، و گسترش تغییر بافت جمعیتی اراضی آذربایجان توسط تروریسم کرد بود که در این اواخر از طرف حاکمیت بسیار اوج گرفته است.

مراکز مطالعاتی وابسته به حاکمیت طی چند سال گذشته تلاش بسیاری برای انحراف حرکت ملی آذربایجان داشته و از هیچ هزینه ای در این راه دریغ نکرده است. متأسفانه اخیراً جریانی معلوم الحال بر دادن ایده هایی همچون قانونی شدن فعالیت ها و خواسته های قانونیِ ملت آذربایجان می پردازند. این جریان در صدد القای غیر قانونی بودن فعالیت ها و خواسته های به حقِ حرکت ملی آذربایجان است.

برای این اشخاص، تجمع مسالمت آمیز برای اعتراض به پایمال شدن ابتدایی ترین حقوق یک ملت و برگزاری مراسم یادبودی بر شهدای این ملت که کاملاً به شکل مدنی در صدد احقاق این حقوق اعتراض خود را نشان می دادند به شهادت رسیده اند، حرکتی غیر قانونی تلقی می شود. در جواب چنین خط فکرهایی که دم از عقلانی قدم برداشتن می زنند باید گفت که این اشخاص در تعریف عقل دچار اشتباه هستند و معنای عقل را در مصالحه با شوونیسم پنداشته و می پندارند.

دومین مسأله ی مهم، مسأله ی اکراد در آذربایجان غربی است که با حمایت حکومت مرکزی در صدد تغییر بافت جمعیتی آذربایجان هستند.

با توجه به دلایل مذکور و چندین دلیل دیگر، امسال مسأله ی برگزاری مراسم سالگرد شهدای آذربایجان و تأکید بر حضور پر رنگ در چنین مراسماتی که در مناطق نسبتاً مرزی آذربایجان تدارک دیده می شود از اهمیت بسزایی بر خوردار بوده و است.

اهمیت و ارزش کار این فعالین را می توان در برخوردها و نوشته های جریانهای وابسته به حاکمیت به عین مشاهده کرد. وزارت اطلاعات عاجزانه در صدد جلوگیری از برگزاری این مراسم بود که در پی ممارست و تاکید فعالان، از رسیدن به هدف اولیه خود باز مانده در ادامه آن اقدام به تخریب وجهه ملی فعالین حاضر در این مراسم در قالب نوشته هایی با اسامی نا مشخص نمود. این اقدام سخیفانه در صدد است که این پیروزی را به کام ملت آذربایجان تلخ کند که در جواب باید گفت زهی خیال باطل.

خوشبختانه مراسم یادبود شهدای سولدوز در چهارم خرداد سال 90 به نحو احسن برگزار گردید و فعالین دانشگاه تبریز همیشه حامی تصمیم هایی که منافع ملی آذربایجان در آن حرف اول و آخر را می زند بوده و خواهند بود. اینبار نیز ما فعالین دانشگاه تبریز حمایت خود را از مراسم سالگرد شهدای چهارم خرداد سولدوز اعلام می داریم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter