English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ربیعه غدیر در مراسم بزرگداشت خود در پارلمان اروپا: آذربایجان جنوبی به مبارزه ی خود با رژیم دیکتاتور ایران ادامه خواهد داد+ ویدیو

آذوح: مراسم بزرگداشت رهبر ترکهای اویغور خانم ربیعه غدیر در پارلمان اروپا برگزار گردید.

به گزارش آذوح روز چهارشنبه ی گذشته 3 دسامبر 2014 با همکاری سازمان "یو ان پی او" و پارلمان اروپا مراسمی جهت بزرگداشت مبارزات خانم ربیعه غدیر در مقر پارلمان اروپا در شهر بروکسل برپا شد. در این کنفرانس جمعی از اعضای پارلمان اروپا، اعضای یو ان پی او، نمایندگانی از کشورهای مختلف و رسانه های تصویری و نوشتاری حضور یافته و از زحمات این مبارز نام آشنای ملت ترک قدردانی نمودند.

نمایندگان "اتحاد آذربایجان جنوبی" نیز با حضور در این مراسم ضمن تشکر از خانم ربیعه غدیر و بیان اینکه مبارزات ایشان برای دیگر فعالین سیاسی ملتهای تحت ستم به عنوان یک الگو به شمار می رود، ضمن ارائه ی توضیحاتی در خصوص حرکت ملی آذربایجان جنوبی نظر ایشان را در مورد این جنبش جویا شدند.

خانم غدیر با بیان اینکه تمام ملتهای تحت ستم بایستی در مبارزه با دیکتاتورها متحد گشته و همراه هم حرکت نمایند تاکید کردند مبارزان و فعالین سیاسی آذربایجان جنوبی به مبارزه ی خود با رژیم دیکتاتور ایران ادامه خواهند داد و رژیم ایران بایستی که به خواست ملت آذربایجان توجه نماید.

ایشان ادامه دادند حق تعیین سرنوشت بایستی از سوی تمامی رژیمهای دیکتاتور به رسمیت شناخته شود و مبارزات ملتها و خونهای ریخته شده در این راه سرانجام به نتیجه خواهد رسید.

گفتنی است در این کنفرانس آقای امیر مردانی(سخنگوی جنبش دانشجویی آذربایجان- آذوح) و خانم آیدا بیلگین(فعال حقوق زنان آذربایجان جنوبی) شرکت داشتند.

برای دیدن ویدیوی پرسش و پاسخ از خانم غدیر بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

http://youtu.be/dUQAHjYjv3o

این کنفرانس در رسانه های مختلفی انعکاس یافته که نمونه هایی از آن را مشاهده می فرمایید.

http://unpo.org/article/17756

http://sangarpublication.com/337#.VIYydDHF-yE

http://www.uyghurnet.org/dunya-uygur-kurultayi-baskani-rabia-kadir-avrupa-parlamentosu-dogu-turkistana-bir-inceleme-heyeti-gondermeli/

http://www.uyghurcongress.org/tr/?p=10959%20D%C3%BCnya%20Uygur%20Kurultay%C4%B1%20Ba%C5%9Fkan%C4%B1%20Rabia%20Kadir%20Avrupa%20Palamentosunun%20%C3%87in%E2%80%99in%20Do%C4%9Fu%20T%C3%BCrkistan%E2%80%99daki%20insan%20haklar%C4%B1%20ihlallerini%20yerinde%20g%C3%B6rmek%20ve%20incelemesini%20istedi

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter