English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

عیسی کلانتری: اگر دریاچه اورمیه را در این وضع بحرانی رها کنیم، دیگر هیچ‌گاه نمی‌توانیم احیایش کنیم

آذوح: عیسی کلانتری در گفت‌وگو با افکارنیوز درباره وضعیت دریاچه اورمیه و پیشنهاد طرح نکاشت برای احیای این دریاچه اظهار داشت: دریاچه اورمیه دو سال آخر عمر خود را می‌گذراند.

وی افزود: «اگر این دریاچه را در این وضع بحرانی رها کنیم، دیگر هیچ‌گاه نمی‌توانیم احیایش کنیم، زیرا ریزگردها روی نمک‌ها می‌نشینند و آب شیرین هم که وارد شود، دیگر با نمک ارتباطی نخواهد داشت، چون عمق دریاچه در حال حاضر یک متر است.دبیر ستاد احیای دریاچه اورمیه تصریح کرد: آب باید وارد دریاچه شود و نمک‌ها را در خود حل کند و عمق پیدا کند؛ وگرنه یک باتلاق ایجاد می‌شود.

کلانتری با اشاره به پیشنهاد طرح نکاشت، متذکر شد: برای این‌که ما نگذاریم دریاچه به طور صد در صد بمیرد و ریزگردها روی نمک‌ها را نپوشاند، ناچار بودیم که آب از هر جایی وارد کنیم. در نتیجه ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون مترمکعب باید آب می‌آمد که حداقل به اندازه ۵ سانت هم روی نمک‌ها بگیرد و ریزگردها دیگر روی نمک ننشینند.

وی عنوان کرد: اگر روی رسوبات نمکی دو سه میلی‌متر ریزگرد بنشیند، هیچ‌گاه دیگر دریاچه قابل احیا نیست.دبیر ستاد احیای دریاچه اورمیه با بیان این‌که ما می‌خواستیم از نشستن آن ریزگردها روی نمک‌ها جلوگیری کنیم، اما آب نداشتیم، گفت: بر این اساس، خواستیم خسارت به کشاورز بدهیم که دو سال نکارند تا بتوانیم از آب برای احیای دریاچه استفاده کنیم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter