English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آیا فعالان فرهنگی و سیاسی حق محکومیت حوادث و اتفاقات ورزشگاه الغدیر اورمیه را دارند ؟ و منظور از این فعالان چه کسانی میباشند ./ علی اصغر ظریفی

اتفاقات ورزشگاه الغدیر ( دورنالار ) کم و بیش همه در جریان آن میباشیم . فریاد های بحق و بغض های خفته در حلق ملت آزربایجان که در اجتماع 7 هزار نفری سالن به ناگاه منفجر شد , فریاد های و شعار های که ماحصل سیاست های کثیف و تبیعض نژادی حکومت و حاکمیت علیه ملت تورک ازربایجان در این سالیان بوده است .

این فریاد ها و شعار ها نتیجه کاشت بذرهای نفرت و تبعیض نژادی سیستم حاکم بر این جغرافیا میباشد ,که فاجعه بارترین این تبعیض نژادی متوجه آزربایجان و ملت تورک ازربایجان شده است .

تحلیل های بسیاری در این روزهای اخیر در باره این وقایع گفته و نوشته شده است , که اکثر قریب به اتفاق این تحلیل ها به بیان تبعض نژادی و قومی روی داده به ازربایجان و ملت تورک ازربایجان در این سالیان را عامل اصلی این وقایع میدانند , و این وقایع را عکس العمل در مقابل عمل انجام گرفته شده بر تورک های ازربایجان میدانند و حتی عده ای این وقایع را نیز پیش بینی میکردند .

در جریان دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که این اعتراضات و شعار ها بصورت نرم تر در اجتماع 70 و 80 هزارنفری ورزشگاه سهند رخ میداد و حتی در بازی های تراکتور سازی در تهران نیز کاملا مشهود بود , اما حاکمیت و حکومت هیچ توجهی به این اعتراضات نرم نمیکرد که بلکه برعکس با شدت و حددت بیشتری به رفتار تبیعض امیز خود ادمه میداد .

هدف از گفتن جملات بالا بازگو کردن اتفاقات رخ داده در این سالهای نیست , بلکه هدف روشن کردن و مشخص کردن “” فعالان فرهنگی و سیاسی “” و “” روشن فکران “” و مشخص کردن مرز فعالان فرهنگی و سیاسی در خدمت مردم و خواسته های مردم با فعالان فرهنگی و سیاسی در خدمت حاکمیت یا به قول معروف ” نان به نرخ روز خور ها ” میباشد .

بازار گرم بیانیه ها در این روز ها از سوی فعالان فرهنگی و سیاسی به چشم میخورد , بیانیه هایی که انواع اقسام آن را امروزه مشاهده میکنیم , بیانیه های مطرح شده از سوی گروهای به اصطلاح اپوزسیون که در خارج هستند , بیانیه های روشن فکران (!!) داخلی و بیانه های فعالان مدنی تورک و آزربایجانی , بیانیه های دولتی ها و …..

1- بیانیه های فعالان ملی آزربایجان که تقریبا به اتفاق این وقایع را صدای خفته ملت ازربایجان و عکس العمل رفتار های تبیعضی روی داده به ازربایجان و تورک دانسته و هشدار های لازم را به سیستم حکومتی داده اند و میدهند این وقایع و قایع سالهای گذاشته تنها نشانه هایی است که از رفتار های تبیعضی و نژادی دست برداشته و با کمال احترام و به دیده ولی نعمتی با ملل غیر فارس نگاه شود . در غیر اینصورت شعار های “” مرگ بر “” رادیکال تر شده و احتمالا آتشی بر این خرمن نژاد پرستی و ایرانگرایی – فارسی (پارسی ) خواهد انداخت که احتمالا جبران ان سخت و حتی غیر ممکن خواهد شد . در واقع بیانیه فعالان ملی آزربایجان در مورد این وقایع بازگو کردن حقیقت تلخ میباشد که باز سیستم و حاکمیت و عده ای به اصطلاح روشنفکر نمای ایرانی تحمل شنیدن آن را نداشته و ندارند و تلخی حقیقت بازگو شده از سوی فعالان ملی آزربایجان خشم ان عده دیگر را بر افروخته است

2- بیانیه های به اصطلاح فعالان فرهنگی و سیاسی اپوزیسیون و خارج از ایران که امروزه شاهد فرمایشات ایشان در مورد وقایع روی داده مربوط به ورزشگاه غدیر میباشد که طبق روال سابق دم از وحدت و اتحاد زده و دعوت به مبارزه علیه حکومت میکنند و در عمل وقایع مربوط را محکوم میکنند و پا را نیز فراتر گذاشته و شروع به سرزنش و انگ و اتهام به مردم ازربایجان میزنند . که البته تکلیف ایشان از قبل نیز مشخص بوده و است ایشان میخواهند از اب گل الود ماهی بگیرند و اگر هدف و نیت مبارزه سیاسی با حکومت و حاکمیت را دارند بهتر است فرصت طلبی نکرده و خود از فضای دموکراتیک که در ان زندگی میکنند خارج شوند و پا به میدان مبارزه بگذارند . چون وجود سیاسی و فرهنگی ایشان نزد ملت تورک ازربایجان به مثابه یک جسد مرده میباشد و یاوه سرایی هایی ایشان برای ملت تورک ازربایجان پشیزی ارزش ندارد و قابل اعتنا نیست . ایشان همان گروههای سیاسی و اپوزیسیونی هستند که بارها . و بارها در مورد اعتراضات و خواسته های به حق ملت تورک ازربایجان علنا کفته اند که ” برای جلو گیری از تحقیق خواسته های به حق ملت ازربایجان همیشه و هر زمان با حکومت و حاکمیت همکاری خواهند کرد و اگر لازم باشد از محل سکونت خود مانند لندن , لس آنجلس , تورنتو , و حتی لیبرتی و … به ایران اماده به حکومت کمک خواهند کرد . ! پس شما لطفا خفه شده و لال شوید و بیانیه ندهید . لطفا خفه !

3- اما بحث بر سر بیانه های به اصطلاح فعالان فرهنگی و سیاسی داخلی ” یا همان “خط خطی ها ” میباشد . که متشکل از به اصلاح روشنفکران ایرانی , روشنفکران ” آذری ” ( مانقورود ها ) و نان به نرخ روز خور ها میباشد که اقدام به محکومیت این اعتراضات و شعار ها و وقایع اخیر کرده اند . بیشتر روی سخن ما با ایشان است که با اسامی مختلفی اقدام به درج بیانیه و محکومیت کرده اند .

بعنوان نمونه در تازه ترین نوع آن با عنوان (( بیانیه جمعی از فعلان سیاسی و فرهنگی در محکومیت حوادث اورمیه )) در خروجی سایت ها ( فیلتر نشده ) دیده میشود . از جملات و کلمات رنگ امیزی شده و لعاب داری استفاده شده است که انسان را متحیر میکند .

– حرف از همزیستی مسالمت امیز با زبان ها و مذاهب گوناگون در اورمیه میزند .

– حرف از عدم تبیعض نژادی , قومی , و زبانی و مذهبی میزند و مخالف تعرض و توهین به انان است

– حرف انسانیت میزند و نژاد و مرزهای ترسیمی را قبول ندارد و تعرض به انسان را تعرض بر انسانیت میداند

– از حقوق بشر گرفته حرف میزنند و به ناگاه برای تکمیل کردن متن محکومیت بیانیه خودشان اشاره به تبیعض روا رفته به ملت ازربایجان میکنند ! ( البته این اشاره برای تکمیل و نگارش انشایی متن به کار گرفته شده است ))

– شدیدا از اعلامیه های حقوق بشری و جهانی حرف میزنند

بعنوان یک شهروند و یک انسان با نوع نوشتاری و محتوای بیانیه و این دست بیانه ها مشکلی ندارم و در قالب پز روشنفکرانه و انسان دوستانه کاملا با متن چنین بیانه هایی موافق هستم .

اما بعنوان یک تورک ازربایجانی از نگارش این نوع بیانه ها در شرایط خاص زمانی و مکانی مخالف هستم . چون نویسندگان و درج کننده گان بیانیه هایی از این قبیل که جزء دسته 3 هستند همیشه در مواقع خاص بیانیه میدهند .

برای نمونه در مورد اتفاقات ورزشگاه غدیر اورمیه شروع به بیانه دادن کردند . اما چرا در مورد حوادث تلخ و خونبار فینال لیگ برتر در تهران که هواداران آزربایجانی و اورمیه با انواع اقسام توهین و ضرب و شتم ها مواجه شدند , ساکت شده و هیچ بیانه ای ندادند !!؟؟

در جریان پخش مستقیم بازی تیم تراکتور سازی در تهران که هواداران ایرانی و وطن پرست ایرانی تیم رقیب تراکتورسازی با انواع اقسان شعار های نژاد پرستانه شروع به فحاشی کرده و بصورت زنده از تلویزیون هم پخش میشد سکوت کرده و هیچ بیانیه ندادند .!؟؟

چرا در مورد دستگیری و ضرب شتم فعالان ملی مدنی آزربایجانی که برای بقای دریاچه اورمیه فعالیت میکنند در جهت حمایت از ایشان بیانه ندادند .!!؟؟

چرا در مورد اعتراضات فعالان و مردم ازربایجان به احقاق حقوق اساسی خویش که همیشه با اتهام و برچسب تجزیه طلب و پان تورک متهم میشوند بیانه نمیدهند !!؟

چرا در مورد گرد همایی اکراد در یکی از محلات و پارک های اورمیه به بهانه حمایت از عین العرب ( کوبانی ) عده ای گستاخ شعار مرگ بر تورک و مرگ بر تورکیه سر دادند بیانه ندادند !!؟

چرا در حمایت از مردم ازاربایجان و که سازمان های حقوق بشری و جهانی که همیشه از آن حمایت میکنند , حمایت نکرده و صحبت از حقوق بشر و سازمان های جهانی و انسانی نمیکنند !!؟

و البته دهها و شاید صد ها چرای دیگر که این فعالان به اصطلاح فرهنگی و سیاسی داخلی یا همان ” خط خطی ها ” یا همان به اصطلاح روشنفکران و همان آذری ها ( مانقورود ها ) که باید جواب بدهند که هرگز نمیتوانند جواب بدهند . چون ایشان نان را به نرخ روز میخورند .

پس محترمانه به شما میگویم که ساکت شوید و حرف نزنید . چون روز حسابرسی شما هم نزدیک است !

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter