English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سولدوز، دژ محکم آذربایجان- ش. حسنلویی

(نامه ای سرگشاده به آنان که آن روزها را از یاد برده اند)

با سلام.

دوست عزیزم، وقایع دردناک جنگ شوم و کور نقده در بهار سال 1358 را یادآور شده بودید.

پس از سالهای مدیدی که از آن واقعه ی تلخ می گذرد دلمان مجددا به درد آمد. من و شما و تمام کسانی که آن موقع جوان بودیم و بی تجربه اما صاف و صادق، با یادآوری و بررسی مجدد عملکرد گروههای فعال در کردستان و آذربایجان، اکنون تحلیل خیلی متفاوت تری نسبت به آن ایام خواهیم داشت.

متاسفانه دیدیم که رشد بادکنکی جریانات چپ گرا در بین جوانان پرشور اما کم مطالعه ی آذربایجان از آن جمله سولدوز، چطور آنها را از شناخت فرهنگ و زبان و هویت خود غافل گرداند و در مقابل حرکات خودخواهانه و زیاده طلبانه ی حزب دموکرات به انفعال و قضاوتهای ناعادلانه در قبال مصائب وارده به ملت ترک ساکن نقده وادار کرد.

سازمانهای چپ گرا با علم کردن شعار به اصطلاح انترناسیونالیسم، حق مسلم ملت غیور نقده در دفاع از سرزمین آبا و اجدادی خود را بی رنگ جلوه دادند. ما جوانان سولدوز آن موقع از تاریخ آذربایجان و از تاریخ سولدوز اطلاعی نداشتیم اگر می دانستیم که پدران ما با چه رشادتهایی این شهرهای مرزی را از آسیب اجانب حفظ کرده و به ما سپرده اند صد در صد این اجازه را به حزب دموکرات نمی دادیم که در آن روز شوم، با پیشمرگان تا دندان مسلح در مرکز شهر مانور داده و قدرت خود را به رخ ما بکشند و سپس آن فاجعه را به بار آورند.

سیاستهای ضد مردمی حزب دموکرات کردستان سالیان دراز آرامش مردم شریف نقده را به هم زد. در جنگ طولانی با عراق مردم دلاور سولدوز در دو جبهه می جنگیدند. در مرز عراق با صدام و در خاک خود با پیشمرگان حزب دموکرات کردستان و گروههای مسلح دیگر که با حمله به پادگانها و پایگاههای ارتش و سپاه فرزندانمان را یا شهید می کردند و یا گروگان می گرفتند و نامردانه تعداد زیادی از آنها را به عنوان اسیر به رژیم عراق می فروختند.

این فشارها که سالیان زیادی به مردم غیورمان در نقده تحمیل می شد و با بی عدالتیهایی که نظام حاکم بر کشور در تمام عرصه های فرهنگی و اقتصادی انجام می دهد از جمله تاراج ذخایر خدادادی منطقه، بی توجهی به خشکیدن دریاچه ی اورمیه که شاهرگ حیاتی بقای حاصلخیزی و کشاورزی استان آذربایجان غربی و شرقی و چندین استان مجاور می باشد، سرکوب تمام تظاهراتهای آرام مردم در دفاع از حقوق حقه ی خود، به شهادت رساندن جوانان دلیر این آب و خاک، همه و همه نتوانسته سولدوز را از پای بیندازد بلکه آن را آبدیده تر کرده و امروز سولدوزمان را همچون گذشته دژ محکمی در برابر دشمنان حرکت دموکراتیک و ملی آذربایجان ساخته است.

در خاتمه به روان پاک شهیدانمان درود می فرستم و از خداوند رحمان برای مادران شهیدانمان آرزوی صبر و اجر جلیل دارم.

به آرزوی سلامتی اسطوره های مقاومتمان، جوانان در بند و تبعیدیمان.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter