English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سرکوب اعتراضات برحق اخیر مردم آذربایجان را محکوم می کنیم-! چریکهای فدایی خلق ایران

روز جمعه ۱۵ آبان، از شبکه ی دو صدا و سیمای رژیم جمهوری اسلامی برنامه ای تحت عنوان "فیتیله" پخش شد که طی آن مردم آذربایجان و ترک زبانان به شیوه زشتی مورد تحقیر و تمسخر قرار گرفتند. در برنامه "فیتیله" یکی از دو مجری برنامه، بُرُس توالت را با مسواک اشتباه می گیرد و با بیان کلماتی به زبان ترکی و یا فارسی با لهجه ترکی چنین جلوه داده می شود که ترک ها فرق بین این دو را نمی دانند. چنین توهین بیشرمانه ای به مردم آذربایجان در بستر همه تحقیر ها و حرمت شکنی هائی که توسط گردانندگان نظام دیکتاتوری حاکم علیه مردم ترک زبان به طور روزمره رواج داده می شود، باعث شد تا در روز دوشنبه 18 آبان ماه مردم به خشم آمده آذربایجان، به طور خودانگیخته در شهرهای مختلف دست به تجمع زده و علیه رفتار اهانت آمیز دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی اعتراض نمایند. در این اعتراضات شعار هائی علیه سیاست های شووینیستی جمهوری اسلامی و علیه توهین و تحقیر ترک زبانان سر داده شد که با عکس العمل نیرو های سرکوب رژیم مواجه شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده در شهر های تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان و نقده و مناطقی از تهران تجمعات اعتراضی بر پا شد که طی آن ها درگیری هائی بین مردم و نیرو های سرکوبگر جمهوری اسلامی رخ داده که به مجروح شدن تعدادی از تظاهرکنندگان منجر گشته است.

در حالی که نیرو های سرکوب در تبریز با حمله به تظاهر کنندگان، با گلوله های پلاستیکی بسوی مردم شلیک کردند، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ریاکارانه مدعی شد که در تجمعات اعتراضی روز دوشنبه "خوشبختانه اکثریت شرکت کنندگان همکاری خوبی با پلیس داشتند و پس از پایان تجمع نیز در ساعت مقرر محل را ترک کردند". این تبلیغ ریاکارانه در حالی صورت گرفت که خبرگزاری صدا و سیما گزارش داد که "عده‌ای با سوء استفاده از اعتراض آرام مردمی به یک برنامه در شبکه دو سیما ، به برخی اماکن عمومی آسیب رساندند که در نتیجه نیروی انتظامی دخالت و برخی از برهم زنندگان نظم و متعرضان به اموال عمومی را بازداشت کرد." فرماندار تبریز نیز در چهارچوب سیاست لاپوشانی، وحشیگری ها نیرو های انتظامی ریاکارانه گفت که تنها "دو نفر از رهگذران بر اثر اصابت سنگ از ناحیه سر" زخمی شده‌اند.

این ریا کاری ها و تبلیغات فریبکارانه در شرایطی اشاعه می یابند که در ارومیه هم طبق گزارشات منتشره، نیرو های سرکوب جمهوری اسلامی با مردم معترض درگیر شده  و چند نفر را زخمی کرده اند.

علیرغم همه این دروغ پردازی ها، همین که رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی مجبور شد رسما از مردم عذرخواهی کرده و از توبیخ و برکناری چند مدیر این دستگاه خبر دهد، نشان می دهد که فشار اعتراضات و تجمعات مردمی، مسئولین جمهوری اسلامی را چنان به وحشت انداخته که چاره ای جز عذرخواهی در مقابل خود ندیدند . در ادامه همین عذر خواهی، مسئولین صدا و سیما از توقف برنامه تلویزیونی "فیتیله" خبر دادند.

ما ضمن اعلام انزجار از سیاست های شووینیستی جمهوری اسلامی علیه میلیون ها تن از توده های مردم آذربایجان و ترک زبانان کشور که در عین حال برای تشدید گرایشات تنگ نظرانه ناسیونالیستی هیزم تهیه می-کند و ضمن حمایت همه جانبه از تجمعات و اعتراضات مردم علیه تحقیر ملی، سرکوب ددمنشانه اعتراضات بر حق مردم در روز دوشنبه را محکوم کرده و بار دیگر بر این واقعیت غیر قابل تردید تاکید می کنیم که رهائی مردم آذربایجان از ظلم و ستم ملی وابسته است به سرنگونی کلیت رژیم جمهوری اسلامی و نظام ظالمانه سرمایه داری حاکم که تا مغز استخوان به امپریالیست ها وابسته می باشد. تنها با نابودی این نظام است که امکان برقراری شرایطی دمکراتیک و تحقق حق تعیین سرنوشت مردم مهیا می گردد. امری که برای رسیدن به آن باید همه ملیت های ساکن ایران دست در دست هم دهند و با نابودی سلطه امپریالیسم و نظام سرمایه داری وابسته متحدانه شرایط رهائی خود را هموار نمایند.

نابود باد رژیم سرکوبگر جمهوری اسلامی!

برقرار باد اتحاد تمام نیروهای انقلابی و تمام خلق های سراسر ایران!

زنده باد انقلاب!

چریکهای فدایی خلق ایران

19 آبان 1394 - 10 نوامبر 2015

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter