English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از جوانان هیئتی و عاشقان اهل بیت در اورمیه در خصوص توهین صداوسیما به ملت تورک

بسم الله الرحمن الرحیم

اعتراضات به حق ملت آزربایجان نه صرفا به پخش پنج دقیقه ای برنامه موهون فیتیله بلکه به 90 سال سیاست توهین ، تحقیر ، تخریب و مهمتر از همه انکار هویت مردم آزربایجان میباشد. اعتراض مدنی حق مردم آزربایجان است و مقاومت در برابر چنین گستاخی هایی ربطی به جنبه و آستانه تحمل ندارد. عزیزانی که مردم آزربایجان را بی جنبه خوانده اند و هنوز به درک کافی برای تشخیص طنز از هجو نرسیده اند به جای درخواست از شوخی کردن مخاطبانشان تصاویر کوروش هخامنشی را که در حال مسواک زدن با فرچه دستشویی است بازنشر کنند تا بیشتر مایه خنده و خوشحالی مردم را فراهم آورد.هرچند عذرخواهی منت آلود صداوسیما و تاکید بر سهوی بودن توهین صورت گرفته و آذری زبان نامیدن مردم آزربایجان و دستگیری گسترده و غیرقانونی شهروندان آزربایجانی مطالبات به حق معترضان را برآورده نکرد ، از مردم میخواهیم از ادامه تظاهرات خیابانی خودداری کرده و حضور در بازی آتی تراختور با سیاه جامگان را حسن الختام فاز میدانی این اعتراضات بدانند. ادامه اعتراضات را به پیگیری های حقوقی فعالین مدنی و نمایندگان می سپاریم.

از آقایان جهانگیرزاده و حضرت پور نماینده و شهردار اورمیه بابت مشارکت در تظاهرات های مسالمت آمیز مردم فارغ از هرگونه انگیزه ای که داشتند تشکر نموده و امیدواریم در آینده هم با مردم و خواست های آنان همراه باشند و این امر به فصل انتخابات محدود نشود.

ضمن تشکر از آن دسته از ماموران نیروهای انتظامی که به اصل 27 قانون اساسی پایبند بوده و از هرگونه درگیری با مردم معترض پرهیز کردند اقدامات برخی از عناصر امنیتی و خصوصا نیروهای ضدشورش یگان ویژه که با حمله به مردم ، تظاهرات مسالمت آمیز را به اغتشاش کشیده و اقدام به تخریب اموال عمومی نمودند را به شدت محکوم نموده و خواستار پاسخگویی رسمی آقای حسنخانی ،فرماندار بابت حوادث مذکور و انتشار اخبار کذب در رسانه ها مبنی بر کوچک نمایی تظاهرات مردم و ادعای پایان یافتن آرام این تظاهرات هستیم. در غیر اینصورت عواقب جبران ناپذیری متوجه شخص ایشان و تیم دولت در بلندمدت خواهد شد.

از گوناذ تی وی به عنوان تنها رسانه ی سمعی بصری مردم آزربایجان در خارج از کشور بابت پوشش اخبار اعتراضات مردم آزربایجان تشکر میکنیم. ما همچنین ضمن انتقاد از لحن تند آقای اوبالی خواستار تلطیف بیشتر در ادبیات برنامه های ایشان هستیم. اقدام معاویه صفتانی هم که با انتشار فیلم بریده شده آقای اوبالی سعی در تشویش افکار عمومی آزربایجان داشته و توهین برنامه فیتیله را در حاشیه میبرند را قویا محکوم مینماییم.

ما ضمن محکومیت تمامی توهین های صورت گرفته به پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت از سوی مقامات و رسانه های جمهوری اسلامی (از جمله آقای خاتمی و وبسایت آذری ها) به سودجویانی که با تشکیل کمپین هایی بر علیه مردم آزربایجان به دنبال سو استفاده ابزاری از شریعت مقدس اسلام و نام ائمه هستند هشدار میدهیم به هیچ وجه ادامه رفتار عمروعاص گونه تان قابل تحمل نخواهد بود. خوشحالیم که در بیانیه اخیرتان نیز بر این مهم اعتراف کردید که با وجود در دست داشتن تمامی امکانات دولتی و نظامی قدرت انتقال این کمپین به کف خیابان ها را ندارید و از موضع خود عقب نشینی کردید اما به شما هشدار میدهیم اگر فکر چنین جسارت هایی به ذهنتان خطور کند با پاسخ کوبنده مردم آزربایجان و خصوصا ما بچه های هیئتی مواجه خواهید شد. ما بر سر مقدساتمان با کسی شوخی نداریم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter