English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کلینی : طبق حدیث مذهب امامیه، زبان جهنّمیان فارسی است- چنگیز حسینی قمی

آبان 1394.

محمد بن یعقوب کلینی معروف به ثقه الاسلام کلینی در اواخر قرن سوم و اوایل قرن چهارم هجری (متوفی 329 قمری) زندگی می کرد او شغل بقالی داشت و به مدت بیست سال در مغازه خود و هر کس حدیثی برایش می خواند، می نوشت. وقتی دولت آل بویه ظاهر شد او این احادیث را ظاهر کرد.

ثقه‏الاسلام کلینى در عصر امام حسن عسکرى علیه‏ السلام متولد شد. هر چند بنا به ادعای شیعه امامی فارس وی با چهار سفیر و نماینده خاص امام زمان هم عصر بود ولی حدیثی از آنها ننوشت. و حدیثهای او بیشتر از زبان امامان مظلومی مثل امام محمد باقر و امام جعفر صادق که نزدیک دویست سال با آنها فاصله زمانی داشت، نقل شده است.

کلینی ستون اصلی مذهب امامیه فارس می باشد. کلینی همانقدر که در ساختن مذهب جدید ویژه فارسها نقش بازی کرده است همانقدر نیز با تبحّری که خاص فرهنگ فارس می باشد، اصول و قواعد دین باستانی فارسها یعنی دین مجوسی ساسانیان را با ساختن هزاران حدیث و بستن آن به زبان امامان و پیغمبر اسلام، زنده کرده است، او با مهارت، امامانی جدید با خصوصیت مختص فرهنگ مجوسیت ابداع نمود. نقش او در مذهب و فرهنگ فارس، نه تنها کمتر از نقش فردوسی و شاهنامه نیست بل بیشتر نیز هست، هر چند کلینی، کتابهایش را 1100 سال پیش نوشته است ولی راه و شیوه او در ایران نوین، سرمشق کلیه مجتهدین و عالمان دینی، سیاستمداران و روشنفکران قوم فارس بوده و نقش راهبردی در پایه ریزی فرهنگ حاکمان فارس در گسترش فرهنگ برخورد با قران و تحریف و تفسیر آن، رفتار ویرانگرانه در کشورهای مسلمان مثل سوریه و عراق و لبنان و یمن، شیوع دادن فاجره گی صیغه، ایجاد برخورد خصومت آمیز با نواصب! و غیر خودیها در داخل و خارج، و گسترش فرهنگ بحران سازی و فقر سازی در جامعه دارد.

معروفترین کتاب کلینی، الکافی می باشد، بقول امامیون فارس، و همانگونه که در ابتدای آن کتاب نوشته شده، کتاب الکافی به امام زمان فارسها نشان داده شده و به تایید او رسیده است و امام گفته «الکافی کافی شیعتنا» (الکافی برای شیعه (منظور شیعه امامی) کافی می باشد). نقش این کتاب در فرهنگ شیعه مجوسی فارس، چنان است که هر کس حتی یک کلمه از آن را قبول نکند مرتد شناخته شده و از دین خارج می شود.

می توان گفت که الکافی برای فارسها بسیار عزیزتر از قران می باشد چونکه تمامی بزرگان دینی فارس، قران را تحریف شده دانسته و اصل قران را که گویا هفده هزار آیه دارد نزد امام زمان فارسها می دانند ولی در عوض الکافی را تایید شده همان امام زمان می دانند، به معنی دیگر الکافی مهر تایید امام زمان را دارد در حالیکه قران موجود در پیش مسلمانان تحریف شده بوده و تاییدی از امام زمان ندارد.

در کتاب الکافی کلینی (الکافی – 1 : 456) در حدیثی چنین می نویسد.

7-محمد بن یحیی، عن سَلَمَه بن الخَطّاب، عَن عبدالله بن محمد، عن عبدالله بن القاسم، عن عیسی شَلقان قال: سَمِعتُ أبا عبداللّه عليه السلام يَقول إنّ أمير المؤمنين عليه السلام لَهُ خوولة فى بَنى مَخزُوم و اِنَّ شاباً مِنهُم أتاه فَقالَ يا خالى اِنّ أخى ماتَ و قَد حَزِنتُ عليه حُزنا شديدا قال فَقال لَهُ تَشتَهي أن تَراهُ؟ قال بلى، قال فأرِنى قَبرَهُ، قالَ فَخَرَجَ و مَعَهُ بُردَة رسول اللّه صلى اللّه عليه و آله مُتَّزِرا بِها فَلَمّا انتَهى إلى القَبر تَلَملَمَت شَفَتاهُ ثُم رَكَضَه بِرِجُلِهِ فَخَرَجَ مِن قَبرِه و هُوَ يَقُولُ بِلِسان الفُرسِ فَقال أميرالمؤمنين عليه السلام ألَم تَمُت و أنتَ رَجُل مِنَ العَرَب قال بَلى و لكنّا مِتنا علَى سُنَّة فلان و فلان فَانقَلَبَت ألسِنَتُنا.

 ...از اباعبدالله (امام جعفر صادق) نقل می شود : یکی از دایی زاده های حضرت علی در قبیله بنی مَخزوم بوده در این قبیله جوانی (سالها پیشتر و در زمان ابوبکر و عثمان) فوت می کند و برادرش ناراحت بوده و آنها (چندین سال بعد) نزد حضرت علی می آیند و ماوقع را می گویند حضرت علی می پرسد آیا می خواهید برادرتان را زنده ببینید می گویند آری، قبرستان می آیند و حضرت علی ضربه ای به قبر می زند و جوان مرده بلند می شود و شروع به صحبت کردن می کند، حضرت علی سوال میکند مگر شما عرب نبودید چرا حال فارسی حرف می زنید، جوان پاسخ می دهد بلی به علت اینکه ما در زمان فلان و فلان (یعنی ابوبکر و عمر) و به سنّت آنها مردیم. (یعنی به مذهب آنها بودیم و در آن حال مردیم و به این سبب به جهنم رفتیم و چون زبان جهنم فارسی است لذا ما نیز زبانمان برگشت و فارس شدیم).

 حدیث فوق توسط المازندرانی (متوفی 1082-1082 هجری قمری) یکی از بزرگان دینی شیعه امامیه فارس، مورد تفسیر قرار گرفته است. کتاب او بنام «الکافی الاصول و الروضه ثقه الاسلام ابی جعفر محمد بن یعقوب کلینی،‌ و شرح جامع للمولی محمد صالح المازندرانی) می باشد.

المازندرانی همین حدیث را در جلد 7 صفحه 205 عینا نقل می کند و سپس در ذیل صفحه چنین می نویسد :

«قوله (فَانقَلَبَت ألسِنَتُنا) الظاهر أنّ أهل النار یتکلّمون کُلّهم بِلِسان الفُرس و ان کانوا عربیا و أنّ أهل الجنّة یتکلّمون بلغة العرب و ان کانوا من أهل الفُرس (1)

(1)کلّهم بِلِسان الفُرس، ان ثَبَتُ صحة عدة النسبة کان المعنی مفوضأ الیهم لانا لانَعلِمُ مناسبه لسان الفرس و أهل النار الا أنّ الفرس ذلک الزمان کانوا کفّارأ. (ش).»

حرف این مرده (که می گوید زبان ما عوض شد) چنین است: گویا جهنمیان همه شان فارسی صحبت می کنند و این شخص که ابوبکر و عمر را دوست داشت وقتی مرد به علت اینکه شیعه نبود زبانش با آنکه عربی بود برگشته و فارسی می شود و به جهنّم می رود، و اهل جنّت به عربی صحبت می کنند ولو اینکه فارس زبان باشند.

المازندرانی برای توجیه اینکه چرا فارسی زبان جهنم است بطور غیرمستقیم بهانه ای می آورد بدین شکل که درذیل همان زیرنویس توضیح می دهد که «(1) در این زمان یعنی موقع مردن آن جوان، فارسها کافر بودند»، ومی خواهد چنین ایمائی را بوجود آورد چون در آن زمان فارسها کافر بودند به این سبب زبان فارسی در ردیف زبان جهنمیان قرار گرفته بود و الّا الان که فارسها مسلمانترین مردم عالم هستند دلیلی ندارد فارسی زبان جهنم باشد پس لابد زبان بهشت است.

(قابل ذکر است عالمان شیعه امامیه یا ذهن درستی ندارند ویا گفتن هر دروغی را جایز می دانند زیرا در زمان حضرت عمر کل سرزمین فارسها توسط لشکر اسلام فتح شده بود و قاعدتا کافری در آنجا وجود نداشت و شاید هم المازندرانی تمام آنهاییرا که عمر و ابوبکر را احترام می گذارند کافر می دانند).

می توان گفت این حدیث روایت شده توسط خدای دین امامیه فارس در واقع تذکری است به آن فارسهایی که به ابوبکر و عمر احترام گذاشته اهل سنّت هستند و کافر محسوب می شوند و باید هر چه زودتر به دین آبا اجدادی خود برگردند و مذهب مجوسی امامیه را سرلوحه دین خود قرار دهند و در آن صورت زبان فارسی نیز جزئی از زبان بهشت می شود چنانچه افرادی از آیت الله های فارس در زمان کنونی، مثل آیت الله احمد مجتهدی تهرانی بر این نکته تاکید دارند.

-این روایت عینا در کتاب «الوافی، نوشته فیض کاشانی، جلد 2، صفحه 736» نیز آمده است. و در پایان حدیث توضیح میدهد که : (تَلَملَمَت تحرّکت و کأنّ «الفلانین» کنایة عن الاولین): یعنی کنایه از الفلانین همان اولین ها «ابوبکر و عمر» می باشد.

این روایت خرافی بزرگان شیعه امامیه چندین نکته در بر دارد که اشاره وار ذکر می شود.

1-این روایت تصریح میکند هرکس ابوبکر و عمر را دوست داشته باشد جهنّمی خواهد بود و اگر زبانش عربی هم باشد زبانش برگشته فارسی می شود.

2-در این روایت حضرت علی از آن شخص مرده، در مورد علت برگشتن زبان او از عربی به فارسی سؤال می کند، چگونه است کسی که بقول شیعه امامیه فارس از اول وآخر دنیا و از همه چیز خبر دارد از این موضوع خبر نداشت، این موضوع نشان میدهد راویان شیعه امامیه فارس آدمهای کند ذهن و دروغگو بوده و بقولی دروغگو حافظه ندارد مصداق عملی این حدیث می باشد. و اینگونه حدیثها، ولایت تکوینی مورد ادعای بزرگان شیعه امامیه زیر سؤال می رود.

قابل ذکر است عقایدی مثل ولایت تکوینی هیچوقت مورد تایید شیعه جعفری تورکها نبوده و همانگونه که آیت الله خویی نیز تاکید دارند چنین عقیده ای کفر این طایفه را نشان می دهد.

3-در این حدیث حضرت علی مرده ای را زنده میکند و این عمل مخالف صریح، سخنان خدا در قران می باشد خدا در سوره یس آیه31 می فرماید : أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُم مِّنْ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَيْهِمْ لاَ يَرْجِعُونَ: مگر آنها کسانی را که قبل از آنها مرده اند ندیدند که دیگر هیچوقت پیش آنها باز نگشته اند.

-دده قورقوت هدایتگر اوغوز های تورک در ابتدای سخنانش چنین می گوید: «رسول علیه السلامین زامانینا یاخین، بایات بویوندان قورقوت آتا دئرلر بیر ار قوْپدو، اوغوزون اوْل کیشی بیلیجیسیدی او دئیردی : ... آلله آلله دئمه‌یینجه ایشلر اؤنمز (ایلرله‌مز)، ... اجل وعده ایرمه‌یینجه کیمسه اؤلمز. اؤلن آدام دیریلمز. چیخان جان گئرو گلمز.»

در زمان حضرت رسول مردی از اوغوزها (قوم بایات) به نام دده قورقوت به پا خاست او دانا و عالِم بود او می گفت :... اگر خدا را یاد نکنی کارهایت پیش نمی رود ...تا اجل نیاید کسی نمی میرد، کسی که از دنیا رفت دیگر زنده نمی شود، جان که از بدن خارج شد دیگر بر نمی گردد.

4-شیعه امامیه با بستن چنین حدیثهای خرافی و جعلی به زبان امام جعفرصادق و امام علی ابتدا تلاش می کنند این امامان بزرگوار را از شکل شمایل انسان معمولی و از شکل یک بنده صالح خداوند خارج کنند و سپس نیز این بزرگان را به عنوان یک الگوی قابل دسترس توسط جوانهای ما زیر سؤال می برند و طبیعی است و قتی یک جوان امروزه ببیند مثلا حضرت زهرا و حضرت علی و حضرت حسین و حضرت جعفرصادق آدمهایی خارق العاده ای خارج از تصور و ذهن انسان هستند و زمین و زمان را صاحب هستند هیچوقت تصور مقایسه خود با آنها را به ذهن خود خطور نمی دهد و ناخود آگاه دنبال الگوهای زمینی گشته و از این شخصیتها دور می می شود.

5-کلینی روایتی جعلی را از زبان حضرت رسول و امام جعفرصادق نقل میکند که طبق آن هرگونه دروغ و تهمت علیه مخالفین را جایز میداند.

الكافی كلینی (ج2 / ص376) : محمد بن یحیى ، عن محمد بن الحسین ، عن أحمد بن محمد بن أبی نصر ، عن داود ابن سرحان ، عن أبی عبد الله (علیه السلام) قال : قال رسول الله (صلى الله علیه وآله) : إذا رأیتم أهل الریب والبدع من بعدی فأظهر والبراءة منهم وأكثروا من سبهم والقول فیهم والوقیعة وباهتوهم كیلا یطمعوا فی الفساد فی الاسلام و یحذرهم الناس ولا یتعلمون من بدعهم یكتب الله لكم بذلك الحسنات ویرفع لكم به الدرجات فی الآخرة :

امام جعفر از قول پیغمبر نقل می کند : هر موقع اهل بدعت و شک را ببینید، با آنها دشمنی کنید و از گفتن هر گونه فحش و تهمت و بهتان فرو گذاری نکنید، از گفتن هر گونه دروغ و بکاربردن فتنه در مورد آنها پرهیز نکنید، علیه آنها هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید.

بدیهی است که حاصل چنین روایتهایی است که حاکمان فارس از مجتهدین و سیاستمداران گرفته تا مردم عادی فارس و کسانی که پیرو این فرهنگ منحط شده اند انواع کارهای خلاف دین و انسانیت را مثل اختلاس، فاجره پروری و شکنجه (حتی علیه افرادی تا دیروز پشت یک میز باهم بودند) و توطئه و فروش مواد مخدر را برای به فلاکت نشاندن جوانان، و ترور و کشت کشتار در سوریه و عراق و لبنان و یمن و دیگر نقاط جهان انجام می دهند و ادامه حاکمیت خود را در گسترش فقر و بدبختی و در کشت و کشتار مسلمان و غیر مسلمان می دانند و با قدّارترین قدرتهای ضد اسلامی مثل روسیه و چین و ارمنستان متحد می شوند تا بلکه فلاکت بیشتری را بوجود آورده و تئوری های مرگ و نابودی مذهب خود را عملی سازند.

6-چنانچه جواز کلینی را برای هر نوع دروغ گفتن و فریبکاری برای از بین بردن مخالفان شیعه امامیه را در نظر بگیریم براحتی متوجه می شویم چگونه حتی مجتهدین به اصطلاح طراز اول امامیه مثل »آیت الله احمد مجتهدی تهرانی» برای توهین کردن به تورکان دست به هر دروغگویی و جعل حدیث زده و می گوید زبان جهنم تورکی است. و در عین حال خود را در جلد و قیافه یک آدم هرزه گو و کوچه بازاری انداخته دلقک بازی در آورده و به یک نفر که اعتراض میکند می گوید داشی تو را که نگفتم تو آدم خوبی باشی زبانت عربی شده به بهشت می روی.

ذکر سخنی از قران مصداق رفتار چنین افرادی است، «بقره 18 : صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لاَ يَرْجِعُونَ : کرند، لالند، کورند، بنابراین به راه نمی آیند». حیف بر این انسانهایی که در پای منبر چنین آیت الله های دلقک صفت مجوسی می نشینند و به خرافات ضد اسلامی آنها گوش میدهند.

7-یادآور می شود که در این مقاله، نام مذهب رایج تورکها و فارسها که تفاوت زیادی با همدیگر داشته و این تفاوت در تمامی کتابهای قدیم و جدید، در ادبیات و تاریخ، و کتابهای افسانه ای مثل دده قورقوت و شاهنامه به شکل چشمگیری به چشم می خورد، به شکل زیر آورده می شود.

در زبان فارسی این دو مذهب به نام «مذهب جعفری تورک» و «مذهب امامیه فارس» نامیده می شود که به اختصار «مذهب جعفری» و «مذهب امامیه» گفته می شود، در زبان تورکی بنامهای «آذربایجان شیعه لیگی» ویا «تورک شیعه لیگی» و همچنین «فارس شیعه لیگی» شناخته می شوند، در عین حال «مذهب جعفری ویا جعفری مذهبی» در بین تورکان بنامهای «علی شیعه سی» و یا «علی شیعه لیگی (علیچیلیک)» ویا «حسین شیعه سی(حسینچیلیک)» نیز شناخته می شود و مذهب امامیه فارس نیز بنامهای «امامی شیعه لیگی» ویا «امامیه مذهبی» شناخته می شود البته باید اضافه نمود که با توجه به محتوای مذهب امامیه، نام «شیعه امامی مجوسی فارس» ویا «شیعه مجوسی» بر این مذهب برازنده است و صمد بایاتلی نیز در کتاب خود بر این نکته تاکید کرده است.

منابع : صمد بایاتلی، آذربایجان شیعه لیگی و فارس شیعه لیگی. ارسلان تورانلی، جعفری (علیچی) مذهبی نین تمللری و آذربایجان اویانیش حرکتی. صمد بایاتلی ، جعفری (علیچی) مذهبی نین تمللری. و مطالب آقای محمد انصاری.

تهیه شده توسط : چنگیز حسینی قمی، آبان 1394.

3 koleyni cehennem dili fars dilidir

 

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter