English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پاسخ رسای دانشجوی آذربایجانی به وزیر علوم خاتمی: برای آذربایجان، دولت اصلاح طلب و اصولگرا و سبز و قرمز تفاوتی ندارد+ ویدیو

آذوح: مراسم سخنرانی دکتر معین وزیر علوم محمد خاتمی در دانشگاه تبریز به صحنه ی قدرتنمایی جنبش دانشجویی آذربایجان تبدیل گردید.

به گزارش آذوح سهند میلانی عضو کانون آزربایجانی شناسی دانشگاه تبریز در سخنرانی کوتاه خود با قاطعیت از خواسته های ملت آذربایجان گفت و جنبش دانشجویی را همراه و همرزم حرکت ملی آذربایجان عنوان نمود.

این مراسم صبح روز دوشنبه 30 آذر در دانشگاه تبریز با عنوان “احیای هویت دانشجویی ؛چالش ها و راهکارها” برگزار گردید.

وی شعری ترکی را قرائت کرده و در برابر درخواست معین برای ترجمه آن گفت: این شعر حسرت فروخورده سالیان یک ملت است و هر گونه که بخواهم آن را ترجمه کنم قادر به فهم درد این شعر نخواهید شد.

این دانشجوی شجاع گفت: مردم آذربایجان سالهاست که قربانی اقدامات نژادپرستانه و تضییع حقوق سیاسی و اجتماعی شده اند.

وی ادامه داد: برای مردم آذربایجان دولت اصلاح طلب، اصولگرا، سبز و قرمز تفاوتی ندارد و بوی تعفن افکار نژادپرستی حتی از اردوگاه اصلاح طلبان بیشتر از اصولگراها به مشام می رسد.

میلانی تصریح کرد: حتی قانون تدریس 2 واحد زبان ترکی در دولت اصلاحات خاک خورد و دولت بعدی اجرایی کرد و به شما می گویم تا به مرکز نشینیان اصلاح طلب خود برسانید که آذربایجان و جنبش دانشجویی آذربایجان ابزار دست اصلاح طلبان نخواهند شد.

عضو کانون آزربایجانی شناسی دانشگاه تبریز در فراز پایانی صحبتهای خود با قاطعیتی مثال زدنی بیان کرد: "آقای معین بهتر است به مرکز برگردید و به دوستان مرکز نشینتان بگویید که آزربایجان دیگر آن ابزار همیشه در دست شما و دوستان اصلاح طلبتان نیست و نخواهد بود. مردم آزربایجان و در پیشگاه آن جنبش دانشجوی آزربایجان راه خود را برگزیده اند. جنبش دانشجوی آزربایجان از اساس، تفکر، فلسفه و بنیان با جنبش دانشجویی مرکزتان متعارض است، تعارضاتی که بخشی از آن در این جملات بیان شد و هیچگاه جنبش دانشجویی مرکز قادر به فهم و پاسخ به آن سوالات نخواهد بود، آزربایجان و جنبش دانشجویی امروز از خود می گوید، به تاریخ و سابقه ی سیاسی خود رجوع می کند و به دنبال تاریخ، هویت، فرهنگ و اقتصاد تاراج شده ی خود می باشد."

جالبتر آنکه پس از سخنان میلانی که با تشویق گسترده ی حاضران همراه بود وزیر علوم دولت خاتمی به پاسخگویی پرداخته و ضمن "توهم" خواندن وجود جنبش ملی در آذربایجان فعالین سیاسی ترک را "بازیچه ی دست سیاست های آمریکا و اسرائیل" دانست.

وی گفت "رفتار ما باید به گونه ای باشد که در دام نقشه ی خاورمیانه ی بزرگ آمریکا و اسرائیل نیفتیم. بایستی قدر نعمت ها را بدانیم. قدر دولت اصلاحات را ندانستیم و به مصیبت دولت نهم و دهم رفتار آمدیم. بایستی قدر دولت تدبیر و امید را بدانیم."

برای دیدن ویدیوی صحبتهای تحسین برانگیز آقای میلانی بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://www.youtube.com/watch?v=sTQ2JsRASN8&feature=youtu.be

آذوح

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter