English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فابیوس: در صورت شکست مذاکرات صلح، فرانسه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

آذوح: لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، روز شنبه 30 ژانویه اعلام کرد که در صورت شکست تلاش‌های این کشور برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها، پاریس به طور یک جانبه دولت مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش تلویزیون العربیه وزیر خارجه فرانسه گفت:« فرانسه تلاش می‌کند با برگزاری کنفرانس صلح با حضور دو طرف اسرائیلی و فلسطینی، آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عربی راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل را دنبال کند.

فابیوس در عین حال هشدار داد که اگر این تلاش‌‌ها شکست بخورد، فرانسه ، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

فلسطینی ها اسرائیل را به کارشکنی در پروسه صلح خاورمیانه متهم می کنند.

تلاش‌های ایالات متحده برای ادامه مذاکرات صلح خاورمیانه و تامین خواسته جامعه بین المللی و مردم فلسطین برای ایجاد دو کشور تاکنون با شکست مواجه شده است.

از ماه آوریل سال 2014 تاکنون به دلیل تحت شعاع قرار گرفتن مساله فلسطین در نتیجه ظهور داعش و مشغولیت جهان با این پدیده، تلاشی جدی برای ادامه مذاکرات میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها صورت نگرفته است.

یکی از مهمترین دلایل شکست مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطین ادامه سیاست توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین های اشعالی فلسطینی از سوی تل آویو است .

مسئله شهرک سازی در سرزمین فلسطین توسط اسرائیل یک مانع جدی در راه مذاکرات صلح ایجاد کرده است.

از سوی دیگر کاخ سفید آمریکا امروز اعلام کرد که واشینگتن نسبت به اقدام و تلاش فرانسه برای برقراری صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها آگاه است و حاضر است در این زمینه با فرانسه و کشورهای عربی همکاری کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter