English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سپاه: موشک‌های ۲۰۰۰ کیلومتری را برای مقابله با اسرائیل طراحی کرده‌ایم

آذوح: در آخرین روز رزمایش موشکی سپاه پاسداران ایران، دو موشک بالستیک به سمت اهداف از پیش تعیین شده شلیک شدند.

به گفته سپاه این موشک‌ها که دارای برد ۲۰۰۰ کیلومتری است و به منظور مقابله با تهدید‌های اسرائیل طراحی شده، اهدافی را در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری هدف قرار داده است.

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا-فضای سپاه به خبرگزاری تسنیم گفت: "معتقدیم برای از بین بردن رژیم صهیونیستی (اسرائیل) نیاز به زدن موشک نیست و آنها به مرور مضمحل خواهند شد و فرو خواهند ریخت. دشمن اصلی ما آمریکا است و ما این دشمنی را باور کرده‌ایم و در این ٤ دهه، مردان مردی با تلاش شبانه روزی خواب از چشم دشمنان انقلاب از حمله آمریکا و همپیمانان او ربوده‌اند."

او گفت که ایران آغاز کننده هیچ جنگی نیست اما "علت اینکه موشک های ۲۰۰۰ کیلومتری طراحی کردیم، برای هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است."

در آخرین روز این رزمایش "اقتدار ولایت ۱" موشک‌های بالستیک قدر H و قدرF که از ارتفاعات البرز شرقی شلیک شدند، به هدف‌های خود در سواحل مکران در حاشیه دریای عمان اصابت کردند.

سپاه پاسداران ایران پیشتر در روز سه شنبه اعلام کرد که این کشور در چند روز گذشته انواع موشک‌های بالستیک دوربرد، میان برد و کوتاه برد را در مناطق مختلف ایران آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس روی بدنه این موشک‌ها به زبان عبری نوشته‌ شده بود: "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود."

این نخستین رزمایش موشکی ایران پس از توافق هسته‌ای است. در هنگام شلیک این موشک‌ها سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا-فضای سپاه و چند نفر از مسئولان ستادکل نیروهای مسلح حضود داشتند.

آقای سلامی به خبرگزاری تسنیم گفت: "پیام رزمایش برای دشمنان نیز دفاع و ایستادگی و بازدارندگی است. این موشک‌هایی که امروز شلیک شدند محصول تحریم‌ها هستند و تحریم‌ها توسعه موشکی را برای ایران به ارمغان اورده است."

او افزود: "رژیم صهیونیستی (اسرائیل) در آینده‌ای نزدیک فرو خواهد پاشید. وقتی حزب الله بیش از صدهزار موشک ذخیره کرده، جمهوری اسلامی ده‌ها برابر آن موشک در کلاس‌های متعدد دارد و این قدرت توقف ناپذیر است. همه تجربیات و دستاوردهای خود را به برادارن‌مان در جهان اسلام و جبهه مقاومت علیه آمریکا و اسرائیل و متحدان منطقه‌ای آنها منتقل می‌کنیم."

این رزمایش موشکی واکنش تند آمریکا را در پی داشته است.

در یکی از واکنش‌ها جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه گفت در صورت درستی گزارش آزمایش های موشکی ایران، آمریکا ممکن است در چارچوب بین المللی یا به طور یکجانبه تدابیری در واکنش به آن اتخاذ کند.

با این حال او تاکید کرد که این آزمایش ها ناقض برجام (توافق جامع اتمی میان ایران و قدرت ها که ماه ژوئیه امضا شد) نخواهد بود.

در سند توافق هسته‌ای که تابستان گذشته امضا شد، اشاره ای به برنامه موشکی ایران نشده است، اما در قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت در تأیید این سند، از ایران "خواسته شده" تا از آزمایش‌ موشک‌هایی که "برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده اند" خودداری کند.

مهرماه امسال که ایران از آزمایش موشک عماد، "نسل جدید" موشک‌های بالستیک دوربرد خبر داد، آمریکا آن را نقض قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت دانست.

آمریکا در ماه ژانویه - چند ماه پس از آزمایش عماد - تحریم های تازه ای را در ارتباط با برنامه موشکی ایران تحمیل کرد که فقط ۲۴ ساعت پس از رفع تحریم های مربوط به برنامه اتمی بود.

ایران می‌گوید که آزمایش‌های موشکی این کشور نقض قطعنامه‌های شورای امنیت نیست چون این کشور فقط سلاح‌های متعارف را آزمایش می‌کند یا بکار می‌گیرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter