English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

واکنش اعضای دولت به سخنان تند خامنه‌ای

آذوح: پس از سخنان تند و صریح علی خامنه‌ای٬ وزیر امور خارجه و دفاع از ضرورت توسعه برنامه موشکی ایران سخن گفت٬ وزیر دفاع بخشنامه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرد و اعلام شد که اکبر هاشمی رفسنجانی حساب کاربری توییتر ندارد.

علی خامنه‌ای در دو هفته گذشته حملات تندی متوجه دولت حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی کرده که در نوع خود کم‌سابقه و غیرقابل انتظار بوده است.

خامنه‌ای از دولت به خاطر بی‌اعتنایی به اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی» انتقاد کرده و در سخنان روز گذشته خود نیز به طور تلویحی هاشمی رفسنجانی را «خائن» خوانده است.

اکانت توییتر هاشمی رفسنجانی چند روز پیش توییتی با این مضمون که «دنیای فردا، دنیای گفتمان‌هاست، نه موشک‌ها» منتشر کرد که واکنش تند علی خامنه‌ای را در پی داشت.

آقای خامنه‌ای روز گذشته در دیدار با مداحان در پاسخ به این توییت گفت اگر طرح این نوع سخنان آگاهانه باشد «خیانت» است.

ساعاتی پس از این سخنان صریح خامنه‌ای٬ یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با سایت «انتخاب» اعلام کرد صفحه فعال در توییتر، کانال تلگرامی و اینستاگرام منتسب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ربطی به هاشمی رفسنجانی ندارد.

محمد‌جواد ظریف٬ وزیر امور خارجه هم در صفحه توئیتر خود نوشته «اگر در زمان حمله صدام به ایران دارای موشک بودیم، می‌توانست جرات این کار را از وی بگیرد و یا حداقل حملات کور وی را به مردم غیر نظامی کاهش دهد.»

ظریف با دفاع از اظهارات و موضع‌گیری فرماندهان سپاه درباره برنامه موشکی ایران نوشته که «نه برجام و نه قطعنامه شورای امنیت ، ایران را از کار بر روی موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده‌اند٬ منع نمی‌کند.»

وزیر امور خارجه تاکید کرده «ما همواره گفته‌ایم به توسعه ظرفیت‌های دفاعی خود ادامه می‌دهیم و این تجهیزات دفاعی ربطی به سلاح هسته‌ای ندارند.»

حسین دهقان٬ وزیر دفاع دولت حسن روحانی هم با دفاع از رزمایش‌های موشکی سپاه پاسداران اعلام کرده «تلاش برای افزایش توانمندی‌های دفاعی را ادامه می‌دهیم.»

عبدالرضا رحمانی فضلی٬ وزیر کشور نیز در واکنش به انتقاد علی خامنه‌ای٬ از ابلاغ بخشنامه اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی» از سوی این وزارت‌خانه به استانداری‌ها خبر داده است.

به نظر می‌رسد با دو سخنرانی تند و صریح علی خامنه‌ای در سال جدید٬ دولت حسن روحانی کار سختی پیش روی خود در مسائل داخلی و خارجی داشته باشد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter