English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دومین کشتی حامل سلاح منتسب به ایران توقیف شد

آذوح: تنها چهار روز بعد از خبر توقیف یک کشتی منتسب به ایران، نیروی دریایی آمریکا هم از توقیف یک کشتی حامل سلاح که "احتمالا" از ایران به یمن می رفت، خبر داد.

نیروی دریایی آمریکا دوشنبه شب، ۱۶ فروردین در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی‌های ایالات متحده یک کشتی حامل سلاح از ایران را در دریای عرب توقیف کرده‌اند.

به گزارش رویترز، در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده که احتمالا مقصد نهایی این سلاح یمن بوده است. جمهوری اسلامی ایران اصلی ترین حامی شیعیان حوثی در یمن است که  با عربستان و متحدانش می‌جنگند.

این دومین کشتی حامل سلاح است که گفته می شود از ایران به سوی دیگر کشورها ارسال می شود.

تنها چهار روز پیش، شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی مدعی شد نیروهای فرانسوی یک کشتی حامل سلاح را که مبدأ آن ایران بوده در آب‌های اقیانوس هند توقیف کرده‌اند.

بعد از این خبر، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در این باره به صدای آمریکا گفت: نیروهای فرانسوی یک کشتی حامل سلاح را که مبدأ آن ایران بوده در آب‌های اقیانوس هند توقیف کرده‌اند.

به نظر می رسد کشتی متوقف شده توسط فرانسه متفاوت با کشتی تازه ای باشد که نیروی دریایی آمریکا متوقف کرده است.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده که رزم ناوهای "یواس‌اس سیراکو" و "گرایلی" هفته پیش در بازرسی از یک کشتی کوچک هزار و ۵۰۰ قبضه تفنگ کلاشینکف، ۲۰۰ راکت انداز  آرپی جی و ۲۱ قبضه تیربار کشف کردند.

نیروی دریایی امریکا می گوید توقیف این کشتی نشان می دهد ایران همچنان به ارسال سلاح برای گروه های ماجراجو در دیگر کشورها ادامه می دهد.

در گزارش نیروی دریایی آمریکا به توقیف یک کشتی دیگر در ماه پیش توسط نیروی دریایی استرالیا اشاره شده که در آن نیز دو هزار کلاشنیکف، آرپی‌جی و مسلسل وجود داشت.

مقام های جمهوری اسلامی ایران هنوز واکنشی به این خبرها نشان نداده اند.

ایران از سوی کشورهای غربی و بعضی کشورهای عربی همسایه به دخالت نظامی در دیگر کشورها و همچنین ارسال سلاح به گروه‌های معارض در سوریه، یمن و بحرین متهم است.

جمهوری اسلامی ایران این اتهام را رد می‌کند.

روز دوشنبه، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید به موضوع حمایت ایران از شبه نظامیان حوثی به عنوان یک اقدام بی ثبات کننده اشاره کرد و گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به این مساله بپردازد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter