English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمریکا: به کُردهای سوریه به دلیل تلاششان در تغییر جمعیتی منطقه کمک تسلیحاتی نمی‌کنیم

آذوح: سفیر واشینگتن در آنکارا پنجشنبه ۷ آوریل اعلام کرد که آمریکا دیگر به واحدهای حمایت از خلق کُرد، کمک تسلیحاتی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان باس سفیر آمریکا در ترکیه، دلیل این مساله را تلاش‌ کُردها برای تغییر جمعیتی در منطقه عنوان کرد و گفت: «واشینگتن با هرگونه تلاش گروه‌های سوریه برای تغییر سکانی در منطقه تحت پوشش جنگ با گروه دولت اسلامی (داعش)، مخالف است».

ترکیه واحدهای حمایت از خلق کُرد را به «پاکسازی نژادی» در مناطقی که عرب‌ها و ترکمن‌های ساکن آن هستند، متهم می‌کند.

واحدهای حمایت از خلق کُرد، یکی از جدی‌ترین متحدان واشینگتن در جنگ با داعش بودند. اکنون اما به نظر می‌رسد به خاطر برخی از سیاست‌های این واحدها، سیاست‌های آمریکا تغییر کرده است. چندی پیش واحدهای حمایت از خلق کُرد در مناطق تحت کنترل خود «خودمختاری» اعلام کردند.

سفیر واشینگتن در آنکارا که در کنفرانسی خبری سخن می‌گفت، افزود که مسئولان آمریکایی در حال بررسی کمک به جنگجویان اپوزیسیون سوریه با ارتش و دولت ترکیه هستند تا بتوانند شبه‌نظامیان گروه داعش را به سمت شرق سوریه برانند.

جان باس سفیر آمریکا در ترکیه به خبرنگاران گفت: «در هفته‌های اندک گذشته موفق شدیم داعش را بیشتر به سمت شرق برانیم... بر روی این منطقه که هم مرز با ترکیه است، تمرکز بیشتری خواهیم کرد».

در هفته جاری، جنگجویان اپوزیسیون سوریه کنترل چند روستا در نزدیکی مرزهای ترکیه را از تصرف گروه داعش خارج کردند. این عملیات توسط ارتش آزاد سوریه صورت گرفت که از راه ترکیه اسلحه دریافت می‌کند.

ادامه پیشروی جنگجویان اپوزیسیون سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه می‌تواند حجم حضور داعش را در منطفه کاهش دهد.

آقای باس افزود: «گفت‌وگوهایی با ارتش و دولت ترکیه جریان بر سر چگونگی افزایش پتشتیبانی از جنگجویان اپوزیسیون سوریه و راندن داعش به سمت شرق وجود دارد».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter