English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

استاندار سیستان و بلوچستان: سهم زبان مادری باید در نظام آموزشی کشور افزایش یابد

آذوح: استاندار سیستان و بلوچستان گفت که باید سهم زبان مادری در نظام آموزشی کشور افزایش یابد تا شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان به ویژه در پایه ابتدایی نباشیم.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، علی اوسط‌ هاشمی در جلسه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان که با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، خواستار تسریع در روند اداری راه‌اندازی پردیس فرهنگیان در جنوب سیستان و بلوچستان شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حمیدرضا گنگوزهی معلم فداکار سیستان و بلوچستان که با گذشت از جان خود جان چند دانش‌آموز را نجات داد، افزود: “حضور وزیر آموزش و پرورش برای تجلیل از معلمان فداکار سیستان و بلوچستان بسیار ارزشمند است”.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: “کمبود نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مشکلات سیستان و بلوچستان است که در سال‌های اخیر با استفاده از نیروهای خرید خدمت تا حدودی این خلاء جبران شده است”.

وی بیان کرد: “باید زمینه جذب نیروهای خرید خدمت در سیستان و بلوچستان فراهم شود تا آنها دغدغه و نگرانی برای آینده شغلی خود نداشته باشند و تمام تفکر خود را در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان متمرکز کنند”.

هاشمی گفت: “اگر قرار است افزایش سهمیه استخدام داشته باشیم باید نیروهای خرید خدمت در اولویت قرار بگیرند و وضعیت آنها مشخص شود”.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: “مدارس خشت و گلی یکی دیگر از معضلات این منطقه است که باید با همکاری وزارت خانه تا سال ۹۶ برای برچیدن آنها تلاش کنیم”.

این مسئول ادامه داد: “اولویت ما در سال جاری هزینه کرد ۳۰ درصد منابع اعتباری در مناطق حاشیه‌نشین است زیرا چه بسا حاشیه چند شهر استان هستند که وضعیتشان از روستاها بدتر است”.

وی اضافه کرد: “افزایش رتبه و رفاهیات معلمان این منطقه نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد زیرا در راستای ماندگاری فرهنگیان در سیستان و بلوچستان تاثیر بسزایی دارد”.

هاشمی با بیان اینکه چندزبانه بودن در سیستان و بلوچستان رایج است و به دلیل توجه نکردن به این موضوع شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی هستیم، گفت: “باید سهم زبان مادری را در نظام آموزشی کشور افزایش دهیم”.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter