English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رژیم اسد تسلیم خواسته‌های 800 زندانی حماه شد

آذوح: فعالان سوری روز دوشنبه 9 ماه مه 2016 اعلام کردند که دولت سوریه با زندانیان زندان مرکزی «حماه» به توافق رسیده که شماری از زندانیان سیاسی که بدون اتهام در آن زندان بازداشت شده اند، را آزاد کند.

در مقابل 800 زندانی که طی هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده ودر برابر مسئولان زندان عصیان کرده بودند، به نافرمانی خود پایان دهند.

گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه -وابسته به مخالفان- اعلام کرد که چند روز پیش، زندانیان زندان مرکزی حماه شماری از زندان‌بان‌ها را گروگان گرفتند.

زندان مرکزی حماه در 210 کیلومتری دمشق قرار دارد این زندان هفته گذشته با شورش 800 زندانی داخل آن از کنترل دولت خارج شد زندانیان کارکنان و نگهبانان را به گروگان گرفتند.

مسئولان زندان در واکنش به این نافرمانی زندانیان، آب و برق این زندان را قطع کردند و با استفاده از گاز اشک آور وآب گرم تلاش کردند که شورش زندانیان را مهار کنند اما موفق نشدند و زندانیان همچنان به شورش خود ادامه دادند.

شورش و عصیان زندانیان زمانی آغاز شد که مقامات امنیتی زندان تلاش کردند 5 تن از زندانیان را برای اعدام به زندان دیگری انتقال دهند.

خبر عصیان زندانیان حماه طي هفته گذشته به صورت گسترده‌ای در رسانه‌های جهان بازتاب شد به طوری که رژیم اسد نتوانست عصیان زندانیان را از دیده فعالان حقوق بشری در سازمان‌های بین المللی مخفی کند و در نهایت مجبور به تسلیم در برابر خواسته‌های زندانیان که آزادی تعدادی از بازداشت شدگان در این زندان جز آن بود،  شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter