English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اختلال در سخنرانی حسن خمینی در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی

آذوح: حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران در مراسم سالگرد درگذشت پدربزرگش در حین سخنرانی با هیاهوی برخی از شرکت‌کنندگان مواجه شد.

روز جمعه ۱۴ خرداد در حالی‌که مسئولان بلندپایه حکومتی بر سر مزار خمینی حاضر شده بودند تا در مراسم بیست‌وهفتمین سالگرد مرگ او به سخنرانی‌ها گوش کنند، عده‌ای از جمعیت شرکت‌کننده با ایجاد همهمه و سر و صدا در سخنرانی حسن خمینی اختلال ایجاد کردند.

تصاویر شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی نشان می‌داد که این افراد در اطراف مقبره خمینی و رو به تریبون مستقر بودند و افزون بر ایجاد سر و صدا چفیه‌های خود را نیز در هوا تکان می‌دادند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نوشت این اقدام موجب تعجب حاضران، به‌ویژه مسئولان حکومتی شد که نزدیک به تریبون نشسته بودند.

بنا به این گزارش، مسئولان حاضر در مواردی درگوشی حرف می‌زدند «که گمان می‌رود واکنشی به سر و صدای ایجادشده بود».

در پایان سخنرانی حسن خمینی هیاهوی جمعیت مخالف کمتر شنیده شد.

سال گذشته نیز در مراسم سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی که روز ۱۸ خرداد برگزار شد تعدادی از مخالفان دولت قصد داشتند با سر دادن شعارهایی سخنرانی حسن خمینی را به‌هم بزنند.

آن‌ها در حین سخنرانی حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری ایران نیز شعارهایی سر دادند و در مقابل، طرفداران دولت نیز با شعارهایی به آن‌ها پاسخ گفتند.

پس از این ماجرا اسماعیل کوثری، عضو وقت کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران اعلام کرد که برخی از اخلالگران این مراسم بازداشت شده‌اند اما بعد خبری از این بازداشت‌ها منتشر نشد.

حسن خمینی بیشتر از دولت و جناح اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان حمایت می‌کند و همین عاملی است تا تندروها با او مخالفت کنند.

او دو روز پیش در سخنرانی‌ای گفته بود: «امروز عده‌ای از متحجران، سردمداران اندیشه‌ای شده‌اند و دیگران را به محاکمه می‌کشانند و معیار تشخیص حق از باطل شده‌اند.»

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان حسن خمینی کاندیدا شد اما شورای نگهبان صلاحیت او را رد کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter