English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نامه سرگشاده سیامک کوشی به اعضای شورای شهر تبریز و سایر مسئولین اجرائی و قضائی استان در خصوص شکایت شهردار تبریز از تنی چند از شهروندان تبریزی

به نام خداوند بخشنده مهربان

گئجه نین باغریندا چیرپینان سحر ..... یئنی دن بیر آیدین ایشیق ساچاجاق

باسلام و احترام فراوان خدمت کلیه اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز و تمام افراد حقیقی و حقوقی که این رنجنامه حقیر را میخوانند.

سخنانم را با معرفی خود آغاز مینمایم؛ اینجانب با نام حقیقی و شناسنامه ای سیامک کوشی در فضای مجازی و واقعی به عنوان فردی که بیش از 10 سال است در این شهر فعالیت اجتماعی انجام میدهم و تمام آمال اهدافم حفظ، رشد و اعتلای هویت و فرهنگ اسلامی و ملی سرزمین مادریمان آذربایجان و کشورمان ایران بوده است.

پس از اتفاقات تلخ اخیر در مجموعه شورای اسلامی شهر و مدیریت کلان شهرداری تبریز، طبق ماده 8 قانون حمایت ار آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین اصل هشتم از قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به تحقیق و بررسی و انتقاد در این باب شدم. که همانند گذشته ناشی از دلنگرانی و رنجش خاطرم از این وقایع بود. اتفاقاتی که تقریبا برایم آشکار و مبرهن است که ناشی از سوءمدیریت و ناکارآمدی شهردار محترم تبریز بوده و دود آن به چشم شهروندان تبریزی و آینده این شهر تاریخی و مهم خواهد رفت.

بنده به عنوان یک کنشگر اجتماعی در ماههای اخیر همواره از عملکرد آقای شهردار انتقاد کرده و در محافل مختلف مجازی و واقعی، مشکلات اخیر شهر را ناشی از بی درایتی ایشان قلمداد کرده و آشکارا اعلام کرده ام. هیچ ترسی از انتقاد ندارم زیرا اعتقاد به قانون دارم. قانونی که اجازه می دهد هر شهروندی از مسئولین و مدیران شهری و دولتی در برابر بی عدالتی ها و ناکارآمدی هایشان انتقاد کرده و از حق و حقوقشان دفاع نمایند. لازم به یادآوری میدانم بنده هیچگاه مقام، منصب و شغل دولتی، اداری و سازمانی نداشته و هیچ منفعت یا زیان شخصی در مورد اتفاقات شهرداری ندارم. عزل یا ابقای آقای شهردار از سوی شورای محترم اسلامی و حتی استعفای ایشان هیچ نفع یا ضرر شخصی برای اینجانب دربرندارد. اما گویا آقای شهردار قصد ندارند تا اشتباهات گذشته را جبران نمایند و بجای تغییر رویه و انتخاب راه درست، همچنان بر اشتباهات گذشته پای فشرده و اشتباهات بعدی را یکی پس از دیگری مرتکب میشوند.

هفته گذشته با تماس تلفنی از سوی پلیس محترم و زحمت کش فتا متوجه شدم جناب شهردار شخصا و با همکاری معاون سابق حقوقی خویش (یکی از اعضای علی البدل و گزینه جایگزینی اعضای دستگیر شده شورای شهر) از بنده شکایت کرده و خواستار محکومیت و مجازات حقیر شده اند. شکایت شهردار کلانشهر از یک شهروند عادی چون من، چنان تعجب برانگیز بود که مثال معروف شاخ درآوردن قریب به اتفاق می نمود. تعجب و ناراحتی ام زمانی بیشتر شد که متوجه شدم آقای شهردار از سردار نصرت الله شاهدی (رزمنده، جانباز و برادر شهید دفاع مقدس و پاسدار انقلاب اسلامی) نیز شکایت کرده اند. من که هیج، سایر افراد عادی متهم شده نیز به کنار، مگر نه اینست که حضرت امام فرموده اند: «ما هرچه داریم از خون این شهیدان است.»؟!! مگر کسی شک دارد که سردار شاهدی نمونه بارز یک شهید زنده اند؟!! ایشان چه چیزی داشته که برای این مردم نداده است؟!! شکایت از چنین فردی دور از انصاف نیست؟!!

این اتفاق سوالهای بسیاری در ذهن حقیر ایجاد کرده که لازم میدانم آنها را با شما مخاطبان گرامی در میان گذارم. _آیا سردار شاهدی به عنوان (پاسدار، رزمنده، برادر شهید و شهردار سابق) حق اظهارنظر در مورد مشکلات شهری و اتفاقات تلخ مجموعه شهرداری را ندارد؟ _آیا یک خبرنگار بین المللی حق انتقاد از رفتار و عملکرد شهرداری تبریز را ندارد؟ _آیا آقای رشید دانشجویی به عنوان فردی که بیش از 30 سال در سطح اول فعالیت اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی در این شهر حضور داشته و خدمات بی شائبه و دلسوزانه ای انجام داده، شایسته تقدیر است یا شکایت؟ _مدیری که حق انتقاد برای شهروندانش قائل نیست، چگونه میتواند در قرن بیست و یکم، مدیری لایق و کارآمد برای شهری به عظمت کل تاریخ باشد؟ _آیا آقای شهردار پا جای پای هیتلر (دیکتاتور بزرگ قرن) گذارده که کسی حق انتقاد از ایشان را ندارد؟ _آیا آقای شهردار فکر میکند با شکایت از بنده و امثالهم و محکوم نمودن ما، تمام مشکلات شهر را حل و فصل خواهد نمود؟ _آیا با محکومیت ما، تمام پنجاه و چند نفر متهم بازداشتی از اعضای شورای شهر و مدیران بلند پایه شهرداری و پیمانکاران آن تبرئه خواهند شد؟ _آقای شهردار آیا براستی مایی که هیچ نفع شخصی در این باب نداریم را در مورد مشکلات اخیر شهر مجرم میشناسید یا خوتان که بصورت خانوادگی و طایفه ای بر روی این مجموعه چنبره زده اید؟ _براستی آیندگان در مورد این برهه از تاریخ چه خواهند گفت؟ _و ...

بنده به شخصه اعلام میدارم که هیچ ابایی از پیگیری پرونده شکایت شهردار از اینجانب نداشته و ترسی از محکوم شدن و مجازات احتمالی در این پرونده ندارم. بگذارید تاریخ بنویسد؛ در سال 1395 هجری شمسی شهردار تبریز تنی چند از شهروندان تبریز را به جرم انتقادشان از عملکرد مجموعه شهرداری به زندان انداخت. یا اینکه در صورت برائت ما از این اتهامات، مورخان خواهند نوشت؛ شهردار تبریز در سال 1395 هجری شمسی در شکایت از شهروندانش نتوانست جرم آنها را اثبات نماید و آنها تبرئه شدند. در حقیقت یک بازی دوسر باخت برای تبریز شروع شده است. بازی ای که در هر صورت به ضرر همه ما به عنوان شهروندان تبریز کبیر خواهد بود.

اما اگر بخواهیم عادلانه قضاوت نماییم این آقای شهردار است که باید محاکمه شود، نه شهروندان عادی و ناتوانی مانند من. متوقف شدن فعالیت های فرهنگی مرتبط با هویت تبریز (عدم اهمیت به موسیقی کلاسیک آذربایجانی مانند موسیقی آشیق و موغام)، طبق روال گذشته عدم رسیدگی به مشکلات آثار باستانی شهر (اعم از مجموعه ربع رشیدی و خانه ستارخان سردار ملی و خانه باقرخان سالار ملی و...) علی رغم خواست و پیگیری شهروندان و فعالین فرهنگی شهر، قطع روند بازگرداندن اسامی تاریخی و بومی اماکن و محلات تبریز و شروع دوباره تحریف نامهای تورکی در محلات و اماکن، دختر جوان دم بختی که آرزوهای پدر و مادرش بر زیر بلوک های بتنی چند ده تنی شهرداری له شد، پیرزن فرتوتی که که با شوق تمام به دیدار نوه ها و فرزندانش میرفت ولی زیر درخت قطع شده در پارک شاهگلی لبخند بر روی لبش خشکید، نقش بر آب شدن رویاهای کودکانه فرزندان آن دست فروش بی بضاعتی که به خاطر بدرفتاری پرسنل شهرداری خودکشی کرد و میلیاردها تومان بودجه شهرداری که با عرق ها و خونهای شهروندان تبریزی جمع شده و اکنون در جیب این و آن در گردش است، همگی اتهاماتی است که آقای شهردار بایست جوابگوی آنها باشد.

در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه مجموعه امنیتی و قضایی استان بابت پیگیری و جدیت برای ریشه کن نمودن فساد و تخلف در مجموعه شهرداری و قدردانی از زحمات همه عزیزانی که سعی در اجرای عدالت و بازگرداندن عزت و عظمت به شهر عزیزمان دارند، یادآور میشوم تبریز همواره در طول تاریخ باشکوه و سربلند خود، موطن خوبیها و مدفن زشتیها بوده است. مطمئنم در مورد آقای مهندس نجفی شهردار محترم تبریز هم اینجنین خواهد بود. اگر ایشان در جایگاه حق باشند که نامشان برای همیشه در تاریخ تبریز جاودانه خواهد شد ولی اگر ناحق باشند... و من الله توفیق سیامک کوشی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter