English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دو سیاهپوست توسط پلیس آمریکا کشته شدند؛موج جدید اعتراض ها به خشونت پلیس

آذوح: کمتر از یک روز پس از کشته شدن یک مرد سیاهپوست در ایالت لوئیزیانا توسط ماموران پلیس که موجب اعتراض برخی از ساکنان محلی شد، یک مرد سیاهپوست دیگر در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا به ضرب گلوله پلیس جان خود را از دست داد.

قربانی، که فیلاندو کاستیل و ۳۲ ساله معرفی شده است، چهارشنبه ساعت ۹ شب در حالی که به همراه یک زن و یک کودک ۷ ساله در داخل خودرو پشت چراغ قرمز متوقف بود، هدف گلوله پلیس قرار گرفت و دقایقی پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

این اتفاق یک روز پس از آن رخ داد که التون استرلینگ، یک آمریکایی آفریقایی تبار دیگر در شهر "بتون روژ" ایالت لوئیزیانا به ضرب پنج گلوله پلیس جان باخت و انتشار تصاویر ویدئویی حادثه، موج جدید اعتراضات در مورد استفاده بیش از حد پلیس از زور را به راه انداخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سراسر روز گذشته جمعیت زیادی در مقابل فروشگاهی که آقای استرلینگ برای تامین مخارج زندگی اقدام به فروش سی دی می کرد جمع شدند و به نشانه اعتراض شعارهای "جان سیاهپوستان ارزش دارد" و "دستهایم بالاست، شلیک نکن" را سر دادند.

روز بعد، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد تحقیقات ویژه در مورد مرگ التون استرلینگ و ارزیابی شرایط حادثه و جزئیات پرونده را آغاز کرده است. با این حال این وزارتخانه اعلام نکرد آیا در این پرونده در مورد استفاده بیش از حد پلیس از زور نیز تحقیق خواهد شد یا خیر.

اما کشته شدن یک سیاهپوست دیگر توسط پلیس، ساعاتی پس از تصمیم دستگاه قضایی برای ورود به پرونده التون استرلینگ، و نیز این گفته مادر فیلاندو کاستیل که "هرگز تصور نمی‌کردم پسرم به دست کسی کشته شود که قرار است از جان او محافظت کند،" حساسیت جامعه آمریکا را بیش از پیش برانگیخت.

موارد مشابه دیگری از آنچه "استفاده بیش از حد" ماموران پلیس آمریکا در برابر سیاهپوستان عنوان می‌شود، پیش از این نیز گزارش شده و منجر به اعتراضات گسترده مردم، به ویژه آمریکاییان آفریقایی تبار، با این شعار که "جان سیاهپوستان ارزش دارد" شده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست به نقل از وبسایتی که این پرونده ها را دنبال می کند، فیلاندو کاستیل پانصد و ششمین فرد، و یکصد و بیست و سومین سیاهپوستی است که به ضرب گلوله نیروهای پلیس در سال ۲۰۱۶ میلادی در ایالات متحده جان خود را از دست داده است.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۰ درصد از سیاهپوستانی که توسط ماموران پلیس کشته شده‌اند مسلح نبوده‌اند، اما ثابت شده است که حدود ۶۱ درصد از آنها هنگام درگیری، سلاح گرم همراه داشتند.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter