English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مخالفان سوری نیروهای اسد را در شمال حلب مجبور به عقب نشینی کردند

آذوح: دیدبان حقوق بشر سوریه روز دوشنبه 18 ژوئیه اعلام کرد، مخالفان سوری نیروهای ارتش اسد و شبه نظامیان متحد آن را در شمال حلب مجبور به عقب نشینی کردند.

به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه به دنبال گلوله باران سنگین جاده «كاستيلو» در شمال حلب توسط گروه‌های مسلح مخالف رژیم ، نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان همپیمان آن را مجبور به عقب نشینی کردند.

روز یکشنبه دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای اسد منطقه شرقی شهر حلب که تحت کنترل مخالفان سوری است را محاصره کردند. اما این محاصره با هجوم ضد حمله نیروهای مخالف سوری و گلوله باران نیروهای اسد و همپیمانانش شکسته شد و نیروهای اسد مجبور به عقب نشینی شدند.

رامی عبدالرحمن مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه، گفت:« نیروهای رژیم اسد با قطع کامل جاده کاستیلو به در ورودی منطقه الليرمون رشدند که با این وضعیت همه منطقه شرق حلب به طور کامل محاصره شد.

نیروهای اسد و همپیمانانش از آوریل سال جاری تاکنون تلاش می کنند که شهر حلب را از کنترل مخالفان خارج کنند اما تاکنون این تلاش ها با مقاومت سرسختانه مخالفان با شکست مواجه شده است.

یکی از جنگنجویان وابسته به گروه معروف به «ثوار حلب» به خبرگزاری فرانسه گفته است که حلب صد در صد محاصره شده اما نیروهای رژیم و همپیمانانش هنوز نتوانستند وارد شهر شوند.

یکی از خبرنگاران خبرگزاری فرانسه از حومه شرقی حلب از شنیدن صدای اسلحه و درگیری‌های خشونت آمیز در داخل مناطق شرقی حلب گزارش داده است.

شهر حلب که دومین شهر بزرگ سوریه است از سال 2012 تاکنون قسمتی از آن تحت کنترل نیروهای اسد و قسمتی از آن تحت کنترل مخالفان سوری است به همین دلیل جنگ های محوری میان مخالفان و اسد در این شهر رخ داده است.

alarabiya

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter