English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تجلیل از فیتیله‌ای‌ها توسط بنیاد فردوسی

آذوح: روز دوشنبه مراسم نکوداشتی از سوی بنیاد فردوسی توس در تالار سازمان میراث فرهنگی برگزار شد و در آن از برخی هنرمندان تجلیل به عمل آمد.

خبرگزاری فارس گزارش داد روز دوشنبه ۴ تیرماه مراسم نکوداشتی برای هنرمندانی که در عرصه فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای فعالیت کرده‌اند برگزار شده و از برخی هنرمندان تجلیل به عمل آمد.

این مراسم که تحت عنوان «جشن هنر پهلوانی» برگزار شد در ۸ شاخه‌ی هنری فیلم و سریال، بازیگری، موسیقی، تجسمی، نقالی، عکاسی، برنامه‌ساز تلویزیونی و برنامه‌ساز تلویزیونی کودک و نوجوان، از ۱۱ هنرمند تجلیل به عمل آمد که «فیتیله»‌ای‌ها هم در بین آنها بودند.

رئیس بنیاد فردوسی در این مراسم گفت: امروز میزبان افرادی هستیم که گسترش‌دهنده فرهنگ پهلوانی هستند.

در این مراسم «آقایی» تهیه کننده برنامه‌ی فیتیله گفت: تلاش مجموعه فیتلیه در ۱۴ سال گذشته خدمت در عرصه فرهنگ بوده است و که مهم‌ترین آنها قشر کودک و نوجوان بوده‌اند.

در برنامه‌ی فیتیله که در روز جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ از شبکه ۲ پخش شد، دیالوگ‌هایی بین شخصیت‌های این نمایش ردوبدل می‌شود که موجب اعتراض ترکها در شهرهای آزربایجان شده و در نهایت منجر به توقف پخش این برنامه، توبیخ و برکناری برخی از عوامل آن و عذرخواهی مسئولان صدا و سیما شد. در این برنامه هفت دقیقه ای غیرزنده و ظبط شده میهمانان هتل که با لهجه ترکی صحبت می کردند با توالت فرنگی آشنا نیستند و تفاوت میان «مسواک» و «فرچه توالت» را نمی‌دانستند. پسر در یک صحنه می گوید که «فکر کنم دیشب از فاضلاب برایمان غذا آوردند» و پدر هم می‌گوید: «ایراد از مسواک‌های هتل است و ما هتل را ترک می‌کنیم.»

برنامه‌ی ۱۵ آبان فیتیله موجی از اعتراضات را در شهرهای آزربایجان برانگیخت و به دنبال آن بسیاری از معترضین بازداشت و در شهرهای اورمیه، تبریز و اردبیل محاکمه و به شلاق و حبس محکوم شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter