English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

«روحانی باید به جرم خیانت محاکمه شود»

آذوح: پس از سخنان رهبر جمهوری اسلامی در باره عدم تاثیرگذاری برجام بر معیشت مردم، انتقادها از دولت حسن روحانی شدت گرفته است. در همین رابطه حمید روحانی رئیس مرکز تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خواستار محاکمه حسن روحانی شد.

حمید روحانی می‌گوید که اصول‌گرایان باید در انتخابات ریاست‌جمهوری از حسن روحانی و احمدی‌نژاد عبور کنند.

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۱۱ مرداد نارضایتی خود را از روند لغو تحریم‌ها علنی کرد. تنها ساعتی پس از انتشار سخنان عالی‌ترین مقام نظام جمهوری اسلامی، رئیس جمهوری ایران «برجام» را به «پیروزی ملت ایران» تعبیر کرد.

حسن روحانی یک روز بعد/ سه‌شنبه ۱۲ مرداد هم در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون جمهوری اسلامی بار دیگر برجام را «بازی برد- برد» دانست و گفت که توافق هسته‌ای تاثیر خوبی بر وضعیت اقتصادی ایران داشته است.

سخنان روحانی اما با واکنش تند برخی از اصول‌گرایان و نظامیان روبه‌رو شده است. به‌گونه‌ای که جمعه ۱۵ مرداد احمد علم‌المهدی امام جمعه مشهد، حمید روحانی رئیس مرکز تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و محمدرضا نقدی فرمانده بسیج به صورت مستقیم و غیرمستقیم رئیس دولت را به «نادیده گرفتن سخنان رهبری» متهم کردند.

حمید روحانی به صورت مستقیم خواستار محاکمه حسن روحانی شد. او گفت که روحانی باید به «جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت» محاکمه شود.

او گفت که رهبر جمهوری اسلامی به خاطر فشارهای دولت مجبور به پذیرش مذاکره هسته‌ای و توافق شده است.

به گفته حمید روحانی دفاع روحانی از برجام «دهن‌کجی به سخنان رهبر جمهوری اسلامی» است. او گفت: «خیانتی که روحانی انجام داد، بنی‌صدر نمی‌توانست انجام دهد».

رئیس مرکز تاریخ پژوهی حسن روحانی و تفکرات دولت او را خطرناک‌تر از دشمنان خارجی دانست و افزود: « خطر بزرگ برای ایران، نه آمریکا و نه اسراییل است، بلکه آقای دکتر روحانی و تفکراتی این‌چنین است».

او گفت که «دولت روحانی آگاهانه به صحنه آماده تا ارزش‌های اسلامی را از بین ببرد. این آقایان دنبال این هستند که کشور ما را به دوران ستمشاهی بازگردانند.»

رئیس مرکز تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی «روحانیان و ائمه جمعه» را به خاطر سکوت در برابر مذاکرات هسته‌ای سرزنش کرد و گفت که «روحانیت و ائمه جمعه باید در برابر مذاکره با شیطان نهضت راه می‌انداختند.»

حمید روحانی در ادامه  روحانی را به دلیل «خیانت» و احمدی‌نژاد را  به دلیل «مکاتب ناسیونالیستی و شبهه‌ناک»، شایسته «مملکت داری اسلامی» ندانست و گفت که باید در انتخابات ریاست جمهوری از این دو عبور کنیم.

نقدی: فیش‌های حقوقی از خارج کشور هدایت می‌شوند

محمدرضا نقدی فرمانده بسیج ایران نیز شامگاه جمعه ۱۵ مرداد در جمع گروهی از کارکنان بسیجی دولت حسن روحانی را «دعوت کننده مردم به استفاده از شبکه‌های اجتماعی فاسد» نامید و گفت: «جامعه‌ای که دولتش مردم را به استفاده از ماهواره، شبکه های فاسد اجتماعی و کنسرت دعوت می‌کند چگونه باید رشد کند؟»

او مهم‌ترین شاخصه آنچه را که «دولت اسلامی» نامید، « مطیع امر ولایت» بودن دانست و افزود: دولت باید «هرآنچه که ولی امر مسلمین می گوید اجرا کند».

نقدی در ادامه دولت حسن روحانی را متهم به نادیده گرفتن دستورات رهبر جمهوری اسلامی کرد و گفت که «با این وجود آیا می‌توان گفت که ما دولت اسلامی داریم؟»

فرمانده بسیج همچنین منشاء همه فسادهای اقتصادی و اداری در ایران را «خارج از کشور» دانست. او مدعی شد که فیش‌های حقوقی چند میلیونی نیز از خارج کشور «هدایت می‌شوند» و گفت: «حتی در ماجرای فیش‌های نجومی نیز با بررسی دقیق متوجه خواهید شد که ریشه آن در خارج از کشور بوده است».

احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد نیز بدون نام بردن از حسن روحانی، گفت که «عزت برجام واردات کالاهای بنجل» دانست.

او با بیان اینکه «یک آقایی می‌گوید با برجام عزت پیدا کردیم»، ادامه داد: « چه عزتی؟ اینکه شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید عزت است؟»

افزایش حمله کلامی گروهی از اصول‌گرایان و نظامیان به دولت حسن روحانی در شرایطی صورت می‌گیرد که رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان هم در یک ماه گذشته از عملکرد سیاست داخلی دولت انتقاد کرده و به صورت تلویحی نارضایتی خود را از گردش روحانی به سمت اصول‌گرایان نزدیک به علی لاریجانی ابراز کرده‌اند.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter