English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دروغ بزرگ دولت روحانی: تدریس زبان ترکی

آذوح: وقتی در حال انتخاب رشته کد مربوط به زبان ترکی آذری را وارد کنید، با این پیام مواجه می‌شوید که: «هیچ موردی یافت نشد»! بله، هیچ موردی یافت نمی‌شود که طی سالیان متمادی گامی در جهت اعتلای آذربایجان برداشته شود و اساسا فرقی هم نمی‌کند که دولت مستقر، اصلاحاتی باشد یا اصولگرایی یا اعتدالی.

وزارت علوم و سازمان سنجش خیلی ساده فریبمان دادند! دولتی که قرار بود دولت راستگویان باشد، در روز روشن، علنا و عملا دروغ می‌گوید.

همین چند روز پیش بود که «حسین توکلی»، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور از امکان انتخاب رشته داوطلبان برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی زبان و ادبیات ترکی و زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: «امسال در دفترچه آزمون سراسری ٩۵ داوطلبان می‌توانند در رشته‌های تحصیلی زبان و ادبیات ترکی و زبان و ادبیات کردی در مقطع کارشناسی و نوع گزینش سراسری ثبت‌نام کنند». او هم‌چنین اظهار داشت: «این رشته‌ها با ردیف‌های ٣١ و ٣۴ در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه آزمون سراسری امسال وجود دارند».

«هیچ موردی یافت نشد»!

اما این یک دروغ بزرگ است. چرا که وقتی در حال انتخاب رشته کد مربوط به زبان ترکی آذری را وارد کنید، با این پیام مواجه می‌شوید که: «هیچ موردی یافت نشد»! بله، هیچ موردی یافت نمی‌شود که طی سالیان متمادی گامی در جهت اعتلای آذربایجان برداشته شود و اساسا فرقی هم نمی‌کند که دولت مستقر، اصلاحاتی باشد یا اصولگرایی یا اعتدالی. هیچ موردی یافت نمی‌شود که دولت‌هایی که با رای مردم آذربایجان پا به ساختمان پاستور گذاشته‌اند برای احقاق حقوق آذربایجان و آذربایجانیان قدمی بردارند. بله؛ هیچ موردی یافت نمی‌شود که دولت‌ها در زمینه اقتصاد و فرهنگ برای آذربایجان دلسوزی کنند. هیچ موردی یافت نمی‌شود و برعکس موارد زیادی یافت می‌شود که با اجحاف‌های به‌ظاهر روشنفکران و دولتمردان در مورد آذربایجان مواجه شویم که هر ازگاهی با تلخی‌ها و طعنه‌ها و برنامه‌ها و توهین‌هایی این زخم‌ها سر باز می‌کنند.

این هشدار را جدی بگیرید!

هیچ شرحی برای این میان‌تیتر ندارم و دوباره تکرار می‌کنم این هشدار را جدی بگیرید. همین!

اختصاصی یول‌پرس – بازنشر با ذکر منبع بلامانع است.

محمود ابراهیمی سعید

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter