English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سن بیماری قلبی در ایران به زیر ۴۰ سال کاهش یافت

آذوح: به‌گفته دکتر مسعود قاسمی، رئیس انجمن آترواسکلروز، بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران چنان افزایش یافته که سن ابتلا به حدود ۳۰ تا ۳۵ سال رسیده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، مسعود قاسمی روز دوشنبه ۲۵ مرداد در نشست خبری هجدهمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ضمن اعلام این خبر گفت مصرف سیگار و قلیان از جمله عواملی هستند که فرد را به انواع بیماری‌های قلبی و عروقی دچار می‌کند و افراد سیگاری پنج برابر بیشتر به بیماری قلبی مبتلا می‌شوند.

او همچنین نمک را یکی از مهم‌ترین عوامل منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی دانست و گفت در خانواده‌های ایرانی نمک بیش از اندازه مصرف می‌شود.

بر اساس توصیه‌های بین‌المللی هر فرد باید روزانه پنج گرم نمک مصرف کند اما در ایران، هر نفر ١٢ گرم نمک مصرف می‌کند که دو برابر توصیه‌های جهانی است.

مسعود قاسمی مصرف روغن‌های جامد برای پخت‌وپز در میان ایرانی‌ها را نیز از عوامل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و افزود: «اگر چهار تا پنج بار در هفته از روغن جامد استفاده شود در دهه دوم و سوم زندگی بیماری قلبی به سراغمان خواهد آمد.»

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با اشاره به دیابت نوع ۲ گفت: «در گذشته بیشتر افراد سالمند مبتلا به دیابت می‌شدند اما امروزه دیابت نوع ۲ درجوانان و حتی کودکان نیز مشاهده می‌شود.»

دیابت نوع ۲ یا دیابت بزرگسالان یکی از شایع‌ترین انواع دیابت است که حدود ۹۰ درصد بیماران دیابتی را تشکیل می‌دهد. بدن در زمان ابتلا به دیابت نوع ۲ برخلاف دیابت نوع ۱، انسولین تولید می‌کند؛ اما یا میزان انسولین تولید شده کافی نیست و یا بدن نمی‌تواند از انسولین تولید شده، استفاده کند.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید ۴۷ میلیون ایرانی غذای مناسب نمی‌خورند. به گفته وزارت بهداشت پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خوزستان بیش از سایر استان‌ها با سوءتغذیه و ناامنی غذایی مواجه هستند.

فرید نوبخت، کار‌شناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت یک سال پیش گفته بود که نزدیک به ٩٠‌ درصد ایرانیان، کمتر از میوه و سبزی استفاده می‌کنند و استفاده از نمک، شکر، روغن و غذاهای فست‌فودی در بین آن‌ها افزایش یافته است.

radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter