English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روسیه از پایگاه هوایی همدان برای جنگ در سوریه استفاده می کند

آذوح: روسیه برای نخستین بار از پایگاهی نظامی در ایران استفاده کرد تا شبه نظامیان سوریه را بمباران کند. وزارت دفاع روسیه می گوید جنگنده های آن کشور از یک پایگاه هوایی در ایران برای در هم کوبیدن مواضع داعش و دیگر گروه های مسلح مخالف دولت سوریه به پرواز در آمده اند.

این نخستین بار است که روسیه برای انجام عملیات علیه گروه های مخالف دولت سوریه از خاک کشور دیگری در خاورمیانه استفاده می کند. هرچند بمب افکن های روس پیشتر از پایگاه های سوریه نیز برای حمله به مواضع داعش و دیگر گروه های شبه نظامی در سوریه به پرواز درآمده اند.

بنا به خبرگزاری رویترز، سوریه هواپیماهای بمب افکن توپولوف ۲۲-ام و جنگنده های سوخو ۳۴ را از پایگاه هوایی همدان ایران به پرواز درآورد تا به مواضع مخالفان دولت سوریه حمله کند.

بنابه گزارش وزارت دفاع روسیه در عملیات روز سه شنبه جنگنده های آن کشور پنج انبار مهمات، سه مرکز فرماندهی و اردوگاه های آموزشی داعش، جبهه النصره در حلب، دیرالزور، و ادلیب را هدف قرار گرفته و نابود کردند.

همچنین این نخستین بار پس از انقلاب ۱۳۵۷ است که ایران به یک کشور خارجی اجازه داده تا از خاک کشور برای عملیات نظامی استفاده کند.

به نقل از آژانس خبری ایرنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته تهران و مسکو در یک همکاری استراتژیک تسهیلات نظامی شان را برای مبارزه با تروریسم به اشتراک می گذارند.

استفاده پیشتر روسیه از خاک ایران برای عملیات نظامی

در خبری دیگر در مهر ماه سال گذشته، روسیه اعلام کرده بود از فاصله حدود ۱۵۰۰ کیلومتری و از روی کشتی های جنگی خود در دریای خزر به مواضع داعش در سوریه حمله کرده است.

در حملات سال گذشته، موشک های کروز روسیه از آسمان استان های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، و آذربایجان غربی در ایران عبور کرده و خاک سوریه را هدف قرار دادند.

واکنش آمریکا: روسیه نیروهای ائتلاف را در جریان گذاشت

یکی از مقام های ارشد ارتش ایالات متحده عصر روز سه شنبه، در واکنش به انتشار خبر استفاده جنگنده‌های روسیه از یک پایگاه هوایی ایران برای عملیات نظامی در داخل سوریه، گفت روس‌ها نیروهای ائتلاف را در جریان این عملیات گذاشته بودند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در بغداد، در یک نشست خبری ویدئویی از بغداد با خبرنگاران حاضر در محل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت، روسیه پیش از آغاز حملات هوایی امروز، یک خط ارتباطی با نیروهای ائتلاف برقرار کرد.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، کریستوفر گارور ضمن بیان این مطلب گفت، ارتش روسیه به ما اطلاع داد که از حریم هوایی عراق، و مسیری که از نزدیکی هواپیماهای نظامی ایالات متحده و نیروهای ائتلاف می‌گذرد، برای این عملیات در سوریه استفاده می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که روسیه چقدر زودتر از آغاز عملیات ائتلاف بین مللی را در جریان گذاشت، گفت ما به منظور انجام تدابیر امنیتی لازم "به موقع مطلع شدیم ... هر چند زمان زیادی نبود، اما برای تدابیر امنیتی در آسمان عراق و سوریه کافی بود."

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter