English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

علی مطهری اوباما را فرصتی تکرار نشدنی برای ایران دانست

آذوح: علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای ایران باراک اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا را یک فرصت برای ایران دانست و گفت که بعید است چنین فرصتی بار دیگر تکرار شود.

در دوره باراک اوباما، برای نخستین بار پس از حدود ۳۷ سال، وزرای امور خارجه ایران و آمریکا، به طور مستقیم در چارچوب مذاکرات هسته‌ای، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. این دیدارها به توافق هسته‌ای انجامید. روسای جمهوری دو کشور هم یک بار تلفنی با یکدیگر صحبت کردند. این تحولات اما تا کنون به از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ایران و آمریکا نینجامیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران ایران، مطهری که در همایش حامیان دولت در زنجان سخن می‌گفت، اظهار داشت: «اگر ایران با آمریکا روابط دیپلماتیک داشت، بسیاری از مشکلات بانکی حل می‌شد. او همچنین تاکید کرد که رابطه با آمریکا، پایان انقلاب نیست».

او افزود: «عده‌ای رابطه با آمریکا را پایان انقلاب می‌دانند و این اشتباه است».

ایران به خاطر تحریم‌های بین‌المللی، نتوانسته ارتباط خوبی با سیستم‌های بانکی جهانی داشته باشد. تحریم‌هایی که به خاطر برنامه اتمی بر ایران اعمال شد، این کشور را به طور کامل از نظر بانکی تحریم کرد. اکنون و پس از به اجرا در آمدن توافق هسته‌ای که طی آن، تحریم‌های بانکی ایران لغو شد، بسیاری از بانک‌های بزرگ از تعامل با ایران به خاطر بیم از سرگیری برخی از تحریم‌ها، اجتناب می‌کنند.

در پی حمله گروهی از دانشجویان اسلامگرا معروف به «دانشجویان پیرو خط امام» به سفارت آمریکا در تهران در ماه‌های نخست پس از انقلاب سال ۱۹۷۹ ایران، روابط دو کشور قطع شد.

در سال‌های اخیر، علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی یکی از مخالفان اصلی برقراری دوباره روابط با آمریکا بوده و همچنان این کشور را «شیطان بزرگ» می‌نامد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter