English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ایران رسما از سامانه موشکی "باور ۳۷۳" رونمایی کرد

آذوح: رسانه‌های ایران خبر از رونمایی سامانه موشکی "باور ۳۷۳" دادند. این سامانه دفاعی کارکردی شبیه موشک‌های روسی S-300 دارد. از اولین موتور جت ساخت ایران نیز در همین مراسم پرده‌برداری شد.

خبرگزاری فارس گزارش داده که روز یک‌شنبه (۳۱ مرداد/۲۱ اوت) سامانه موشکی پدافند هوایی بُرد بلند به نام "باور ۳۷۳" با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران رونمایی شد.

بر اساس این گزارش این سامانه موشکی در حقیقت پاسخی به بدقولی روسیه در تحویل موشک‌های S-300 به ایران است و کارکردی شبیه این موشک‌ها دارد. وزیر دفاع ایران گفته این کشور قصد نداشته S-300 ایرانی بسازد، بلکه می‌خواسته یک سیستم ایرانی بسازد و حالا آن را ساخته است.

حسین دهقان درباره توان موشکی ایران گفته: «قدرت موشکی ما در حدی است که قادر خواهیم بود تمام هدف‌هایمان را در تمام سطوح عملیاتی مورد حمله قرار دهیم.»

در سامانه باور ۳۷۳ از موشک‌های صیاد ۳ استفاده می‌شود.

همراه با این سامانه موشکی، از خودروی مخصوص حمل آن نیز رونمایی شد که "ذوالجناح" نام دارد. به گزارش‌ خبرگزاری‌ها این خودروی چند منظوره با وزن ۲۱ تن، قابلیت عبور از رودخانه تا عمق یک و نیم متر، حمل حداکثر بار ۳۰ تن و حمل محموله با طول ۱۰ و نیم متر را دارد.

حسن روحانی در مراسم رونمایی از این سامانه موشکی اعلام کرده که بودجه نظامی ایران نسبت به سال قبل بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

رئیس جمهوری ایران همچنین از اولین موتور جت ساخت ایران پرده‌برداری کرد. این موتور جت قابلیت پرواز در ارتفاع ۵۰ هزارپایی را دارد. به گفته روحانی ایران "یکی از هشت کشور جهان است که تکنولوژی ساخت این جت‌ها را در اختیار دارد."

آزمایش‌های موشکی ایران همواره با اعتراض کشورهای غربی روبرو بوده است. در تازه‌ترین این اعتراضات، ماه گذشته سران ناتو در بیانیه پایانی خود در ورشو نسبت به برنامه موشکی ایران ابراز "نگرانی شدید" کرده و گفتند ادامه آزمایش‌های موشکی ایران با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هم‌خوانی ندارد. سران ناتو هم‌چنین از ایران خواستند تا به مفاد برجام پایبند بماند.

ایران این نگرانی‌ها را بی‌مورد دانسته و همواره تاکید کرده است که توانایی‌های موشکی این کشور صرفا دفاعی است و برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است.

dw

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter