English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مذاکرات آنکارا – واشنگتن برای اعاده گولن شروع شد

آذوح: مذاکرات هیات های حقوقی آمریکا و ترکیه در آستانه سفر جو بایدین معاون رئیس جمهوری آن کشور، روز سه شنبه در آنکارا شروع شد.

به گزارش یول‌پرس، جوبایدین قرار است فردا صبح وارد آنکارا شود. پیش از آن، یک هیات چهار نفره آمریکایی متشکل از سه مسئول در وزارت دادگستری و یک مسئول در وزارت خارجه دیشب وارد ترکیه شده است.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مذاکرات هیات های حقوقی و سیاسی ترکیه امروز در اداره کل امور حقوق بین المللی وزارت دادگستری ترکیه شروع شد.

در این مذاکرات که دو روز به طول می انجامد، طرف ترک، در خصوص چهار پرونده ای که برای اعاده فتح الله گولن خود تبعید در پنسیلوانیای آمریکا، به واشنگتن ارسال شده، توضیح خواهند داد.

براساس همین گزارش مقامات وزارت دادگستری ترکیه همچنین مدارک دلایلی را که نشان می دهد شخص گولن در کودتای نافرجام ۲۵ تیرماه گذشته نقش داده و به فرماندهان نظامی تحت نفوذ خود دستور کودتا را داده است، به هیات آمریکایی ارائه خواهد کرد.

ترکیه خواستار دستگیری گولن در آمریکا و اعاده وی به این کشور است. آنکارا تاکنون در مجموع در چهار پرونده که حامل هزاران صفحه اسناد و مدارک در خصوص گروه گولن، فعالیت های این گروه برای تشکیل دولت موازی و بدست گیری کنترل دولت در این کشور را به مقامات قضایی آمریکا ارسال کرده است. قرار است در آینده نزدیک نیز وزیرخارجه و وزیر دادگستری ترکیه در راس هیاتی به آمریکا سفر کند.

آنکارا تصمیم جوبایدین برای سفر به این کشور به عنوان بالاترین مقام آمریکایی که در بعداز کودتای نافرجام به این کشور خواهد آمد، می خواهد حداکثر استفاده را جهت اعمال فشار به واشنگتن برای اعاده گولن استفاده کند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است: آمریکا وقتی تروریست ها را از ترکیه خواسته، بدون سئوال و جواب این کار را انجام داده اند. حال مقاومت آمریکا در اعاده نکردن گولن به ترکیه و طول دادن مساله در پیچ و خم های حقوقی را نمی فهمند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter