English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سومین عقب‌نشینی دولت: موافق تلگرام نیستیم

آذوح: سومین عقب‌نشینی دولت روحانی از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت. محمود واعظی گفت که موافق ادامه فعالیت تلگرام نیستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران می‌گوید که با ادامه فعالیت پیام‌رسان تلگرام در ایران موافق نیست.

تداوم فعالیت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اینترنتی در ایران به یک چالش برای دولت و اصول‌گرایان مخالف دولت تبدیل شده است.

در حالیکه حسن روحانی چندی پیش گفته بود که دولت در برابر تلاش برای تعطیلی شبکه‌های اجتماعی و فیلترینگ اینترنت مقاومت کرده است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت گه موافق ادامه فعالیت پیام‌رسان اینترنتی تلگرام در ایران نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری ایران عصر سه‌شنبه دوم شهریور گفت که ادامه فعالیت “تلگرام” در ایران «منطقی و به لحاظ امنیتی درست نیست».

او در ادامه در باره دلایل غیرمنطقی بودن فعالیت پیام‌رسان اجتماعی «تلگرام» افزود: «از نظر امنیتی درست نیست که اطلاعات ۲۰ میلیون کاربر در خارج از خاک ایران ذخیره شود و آن‌ها بتوانند روی این اطلاعات دخل و تصرف داشته باشند.»

واعظی که در سازمان تبلیغات اسلامی قم سخن می‌گفت، از فعالیت زیاد دولت در «بخش فیلترینگ هوشمند و صیانت اجتماعی» خبر داد و گفت که ۱۱۰ میلیارد تومان برای این بخش هزینه شده است.

او افزود که دولت «برای فیلترینگ هوشمند با ۱۴ دانشگاه و پژوهشگاه قرارداد بسته است».

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه با مسدود کردن پیام‌رسان اجتماعی تلگرام «نمی‌توان مشکلی را حل کرد»، گفت که «یکی از این نرم‌افزارها وقتی بسته شد ظرف ۲۴ ساعت ۱۲ میلیون کاربر وارد نرم‌افزار دیگری شدند و اگر این بسته شود به سرعت نرم‌افزار دیگری اوج می‌گیرد».

واعظی در ادامه تاکید کرد: «ما باید شبکه اجتماعی بومی خود را داشته باشیم». او برنامه وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات را «۱۰ برابر کردن تولید محتوای فاخر» عنوان کرد و گفت که «اینقدر باید امکانات را بالا ببریم تا بتوانیم در جنگ تکنولوژی حضور مثمر ثمر داشته باشیم و با توسعه فیلترینگ هوشمند و تولید محتوا با مطالب غیراخلاقی مقابله کنیم.»

پیشتر نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران هم گفته بود که دولت به دلیل مخالفت نماینده ولی فقیه در مشهد، از برگزاری کنسرت در این شهر «صرف‌نظر کرده» است. معاون فرهنگی وزیر علوم نیز در جمع مسئولان بسیج دانشجویی برگزاری اردوی مختلط، کنسرت و سخنرانی منتقدان را در دانشگاه‌ها ممنوع اعلام کرده بود.

Radiozamaneh

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter