English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آخرین تحولات از عملیات سپر فرات

آذوح: نیروهای امنیتی ترکیه از صبح امروز با ورود به خاک سوریه عملیات بزرگی را جهت پاکسازی مرزهای این کشور از تروریست های داعش و پ.ی.د آغاز کرده است.نام این عملیات سپر فرات عنوان شده است.

ارتش آزاد سوریه کنترل روستای ککلیجه را به دست گرفت

به گزارش اؤیرنجی سسی نیروهای ارتش آزاد سوریه در چارچوب عملیات ”سپر فرات” علیه داعش در شمال سوریه به روستای ککلیجه واقع در فاصله ۳ کیلومتری مرز ترکیه با این کشور رسید و کنترل این روستا را به دست گرفت.

ارتش آزاد سوریه در چارچوب عملیات سپر فرات که توسط نیروی ویژه مشترک ارتش ترکیه و جنگنده های ائتلاف بین المللی در شمال سوریه علیه گروه تروریستی داعش اجرا می‌شود، به روستای ککلیجه واقع در فاصله ۳ کیلومتری مرز ترکیه با سوریه رسیده‌ و این روستا را از تصرف عناصر گروه مذکور خارج کرد.

بنا به اعلام منابع نظامی ترکیه، اقدامات نیروهای مسلح کشور در چارچوب عملیات سپر فرات که بامداد امروز در شمال سوریه برای پاکسازی از عناصر داعش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

ارتش آزاد سوریه برای پیشروی به سمت مرکز این روستا در حال تقویت امنیت در اطراف روستای ککلیجه هستند.

از سوی دیگر، حمله جنگنده و خمپاره اندازهای نیروهای مسلح ترکیه به مواضع داعش در شهرستان جرابلس در استان حلب سوریه همچنان ادامه دارد.

هدف از این عملیات که کماکان ادامه دارد، کمک به نیروهای ائتلاف بین المللی در مبارزه با داعش و بازگرداندن امنیت به مناطق مرزی کشورمان با سوریه است.

اردوغان: آنها که ترکیه را تهدید می کنند، به فکر آینده خودشان باشند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره عملیات سپر فرات، گفت:  متاسفانه حملات علیه کشورمان از سوریه، کار را به جایی رساند که گفتیم باید به این وضع خاتمه دهیم و از ساعت چهار صبح امروز یک روند آغاز شد. دیگر باید این مشکل را حل کنیم. بعضی‌ها که ترکیه را تهدید می کنند در اصل به فکر آینده خودشان باشند”.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: “اگر در زمینه مبارزه با تروریسم، توافق بین المللی صورت نگیرد، تمام بشریت مسئول عواقب این پدیده خواهد بود. لذا همکاری در این راستا، شرط است. ترکیه جز دراز کردن دست یاری به سوی برادران سوری خود هدف دیگری را در این کشور دنبال نکرده است”.

وی افزود: “هر گروه که تهدیدی برای امنیت ترکیه به شمار می‌رود، با مقابله ملت، ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی کشورمان مواجه خواهد شد”.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کود: “یک بار دیگر عزم راسخ مان در مبارزه با تروریسم را به تمام جهان اعلام می کنیم. ترکیه به بازی که در سوریه اجرا می شود هیچگاه رضایت نخواهد داد و حتی اگر لازم باشد بالفعل وارد عمل خواهد شد. برای حفظ تمامیت ارضی سوریه با آن چه که در توان داریم تلاش خواهیم کرد. ما در هدف اداره سوریه با اراده و خواست مردم این کشور مصر هستیم”.

اردوغان گفت: ”آنها( تروریست ها) گمان می کنند هر بار که مورد هدف حمله قرار گیریم، ضعیف‌تر می شویم. خیر، برعکس نیرومندتر می شویم. می دانید دباغ چه کاری می کند؟ هر بار که روی چرم می زند، آن را زیباتر و محکم تر می سازد. قضیه ما هم همین گونه است. ما هم بزرگ می شویم، زنده می شویم، برادر می شویم و همه باهم ترکیه می شویم”.

وی ادامه داد: “بار دیگر عرض می کنم شما موفق نخواهید شد. نمی توانید ملت‌مان را از هم بگسلید. نمی توانید پرچم ما را پایین بیاورید. نمی توانید وطن ما را تجزیه کنید و نمی توانید صدای اذان‌ها را قطع کنید”.

تحریف سخنان رئیس جمهور ترکیه توسط برخی رسانه ها

در ادامه تحریف تحولات ترکیه و منطقه توسط رسانه های غربی، این بار نیز سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مورد اهداف عملیات سپر فرات مورد تحریف قرار گرفت.

در ادامه تحریف اخبار مربوط به تحولات ترکیه و منطقه توسط برخی رسانه های غربی، این بار نیز سخنان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در رابطه با اهداف عملیات سپر فرات مورد تحریف قرار گرفت و برخی رسانه ها به جای کلمه گروه تروریستی پ.ی.د از کلمه کردها استفاده کردند.

رئیس جمهور ترکیه که امروز صبح در مراسم استخدام معلولین در سازمان های دولتی سخنرانی می کرد، در مورد اهداف عملیات سپر فرات گفت: عملیات جرابلس علیه گروه های تروریستی مانند داعش و پ.ی.د صورت می گیرد.

اما برخی رسانه ها که در روزهای اخیر همواره تحولات مربوط به ترکیه و منطقه را خواسته و یا ناخواسته به شکلی تحریف شده عرضه داشته اند، این بار نیز با تحریف سخنان اردوغان و با جا به جایی کلمه کردها به جای گروه تروریستی پ.ی.د، جمله وی را عملیات جرابلس علیه گروه هایی مانند داعش و کردها، مخابره کردند.

“در چارچوب عملیات سپر فرات به هرگونه تعرض پاسخ داده خواهد شد”

نهاد نخست وزیری ترکیه اعلام کرد به هرگونه نقض حریم هوایی و زمینی ترکیه در راستای حفظ امنیت جانی و مالی شهروندان واکنش و پاسخ مناسب داده خواهد شد.

نهاد نخست وزیری ترکیه درباره عملیات سپر فرات نیروهای مسلح کشور علیه گروه تروریستی داعش در سوریه اعلام کرد: “برای مقابله با حملات صورت گرفته با پرتاب راکت به شهرستان کارکامیش غازی عینتاب ترکیه و حفظ امنیت جانی و مالی شهروندان مان و همچنین برای جلوگیری از نقض حریم زمینی و هوایی کشور، عملیاتی از سوی نیروهای مسلح ترتیب داده شد. در همین راستا برای پاسخ به تعرضات عناصر دشمن و مبارزه با هر گروه تروریستی٬ نیروهای مسلح کشور از ساعت ۴ امروز، حملات توپخانه ای را به سوی اهداف از پیش تعیین شده داعش در سوریه آغاز کرده اند”.

بر همین اساس در چارچوب عملیات سپر فرات که در شمال سوریه در حال اجرا است، ۲۹۴ گلوله توپ و راکت به ۸۱ موضع شلیک شده است.

نهاد نخست وزیری ترکیه همچنین تصریح کرد که دو فروند جنگنده اف – ۱۶ نیز ۱۲ هدف از پیش تعیین شده را در جرابلس مورد حمله قرار دادند.

این نهاد در ادامه تاکید کرد: به هرگونه نقض حریم هوایی و زمینی ترکیه در راستای حفظ امنیت جانی و مالی شهروندان پاسخ مناسب داده خواهد شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter