English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وضعیت نگران کننده حبیب ساسانیان” یاکاموز” در بازداشت اداره اطلاعات اردبیل

آذوح: حبیب ساسانیان” یاکاموز” شاعر و نویسینده و محقق آزربایجانی که قریب به دو ماه پیش به صورت غیر قانونی و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل و سپس زندان اردبیل انتقال یافته بود به دلایل نامعلومی بار دیگر به بازداشتگاه اداره اطلاعات اردبیل برگرداننده و بنا به گزارش های موثق تحت فشار شدید جسمی و روحی قرار دارد.

به گزارش آرازنیوز، این فعال مدنی و فرهنگی آزربایجان که چندین بار در تجمعات فرهنگی قلعه بابک و اعتراضات خرداد ۸۵بازداشت شده بود بدون هرگونه دلیل مستند و صرفا بخاطر نشر مقالات و اشعار اعتراضی به تبعیضات فرهنگی و مدنی علیه آزربایجان بازداشت گردید ولی سپس مقامات قضایی با پرونده سازی کذایی شاعر و هنرمند آزربایجانی را تحت شکنجه های روحی و جسمی فراوانی قرار دادند.

اخبار موثق حاکی از آن است که مسئولین اداره اطلاعات اردبیل برای اعتراف گیری کذایی از حبیب ساسانیان به اقدامات غیر انسانی و غیر اسلامی دست زده و مانع ملاقات تلفنی و حضوری وی با خانواده اش شده اند.

در تنها تماس تلفنی که حبیب ساسانیان با خانواده خود داشت با صدای شکسته و درد آلود گفته که هر اتفاقی برایش افتاد و نتوانست بچه هایش را ببیند او را حلال کنند.

خانواده حبیب ساسانیان” یاکاموز” که دچار اضطراب و نگرانی شدید شده اند از مجامع بین المللی و حقوق بشری خواستار پبگیری وضعیت حبیب می باشند.

لازم به ذکر می باشد، که با نحوه برخورد و بازداشت طولانی مدت و خبرهای نگران کننده از وضعیت جسمی وی موجی از نگرانی و اعتراض را در بین فعالین حرکت ملی به وجود آورده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter