English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وکیل رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: آزادی همه‌ متهمان به توهین به اردوغان در ترکیه

آذوح: وکیل رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد، با بخشش موکلش تمامی افرادی که به خاطر توهین به اردوغان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، حسین آیدین، وکیل رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: موکلم در بیانیه‌ای اعلام کرد که از شکایت خود علیه افرادی که به او توهین کردند می‌گذرد و به همین خاطر بیش از 10 تنی که به خاطر توهین به رئیس جمهور ترکیه بازداشت شده بودند آزاد شدند.

پس از آنکه اردوغان به ریاست جمهوری رسید، هزاران پرونده شکایت به خاطر توهین به رئیس جمهور باز شد. برخی از این پرونده‌ها که توسط وکلای اردوغان علیه سیاستمداران و روزنامه نگاران تنظیم شده بود پرونده جبران خسارت بودند. باقی پرونده‌ها، پرونده‌های عمومی بودند که توسط دادستان‌های دولتی تنظیم شده بودند.

حسین آیدین گفت: برای ما نقطه عطف 29 ژوئیه است. ما برای پرونده‌هایی که پیش از 29 ژوئیه تشکیل شده بودند، عفو را در نظر گرفتیم. در نتیجه تا آنجا که می‌دانم هیچ کس به خاطر توهین به رئیس جمهور در زندان نیست.

وی افزود: نزدیک به 4000 پرونده عمومی توهین به رئیس جمهور وجود دارد. ما برای همه آن‌ها دادخواستی تنظیم کردیم و در آن اعلام کردیم که از شکایت هایمان می‌گذریم. ما همچنین درخواست کردیم تمامی افراد بازداشت شده در این خصوص آزاد شوند.

حتی اگر شاکی از شکایت خود صرف نظر کند، پرونده‌های عمومی به صورت اتوماتیک بسته نمی‌شوند.

در همین حال به دنبال تصمیم  اردوغان برای صرف نظر از شکایتش، روز گذشته ارطغرل اوزکوک و چینگیز چاندار، دو روزنامه نگار ترکیه‌ای از اتهام توهین به رئیس جمهور تبرئه شدند.

اردوغان به نشانه‌ همبستگی پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه، تصمیم گرفت از تمامی شکایت‌هایی که پیشتر علیه روسای احزاب اپوزیسیون تنظیم کرده بود به  استثنای حزب دموکراتیک خلق، صرف نظر کند.

به گفته حسین آیدین، 16 پرونده علیه کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب "مردم جمهوری خواه" و یک پرونده علیه دولت باغچلی، رهبر حزب "جنبش ناسیونالیست" مختومه اعلام شد.

وی افزود: به علاوه 15 پرونده علیه قلیچدار اوغلو و هفت پرونده علیه باغچلی که برای فراهم شدن مقدمات تشکیل دادگاه به پارلمان فرستاده بود، مختومه اعلام شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter