English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گزارش کامل از حضور باشکوه فعالین حرکت ملی آذربایجان در کوه ساوالان+ فیلم+ تصاویر

آذوح: جمع کثیری از فعالین سیاسی آذربایجان پنج شنبه 6 مرداد ضمن حضور در دامنه های کوه سبلان(ساوالان) خواستار ثبت جهانی آن در یونسکو گردیدند.

به گزارش خبرنگار آذوح نزدیک به هزار تن از فعالین سیاسی و فرهنگی به همراه دانشجویان آذربایجانی از شهراهای مختلف خود را به این مراسم رسانده بودند. در این مراسم که با حضور فعالین آذربایجانی از شهرهایی همچون تبریز، اورمو، اردبیل، زنگان، تیکان تپه، سولدوز و... و علیرغم سنگ اندازیهای نیروهای اطلاعات و بسیج برگزار شد آیت الله ناطق نوری، رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و مشاور آیت الله خامنه ای، حضور داشت.

نیروهای امنیتی با پخش موسیقی با صدای بلند و فیلمبرداری از حاضرین درصدد برهم زدن مراسم بوده اند که با ازدحام جمعیت و مشارکت مردم عادی مخالفتهای آنان نتیجه ای نداشته است.

فعالین آذربایجانی ساعت 16.30 این مراسم را با خواندن سرود "یوردوم یووام مسکنیمسن آزربایجانیم" را آغاز نمودند و پس از آن توسط تعدادی از حاضرین شعرهایی همچون "سبلان" استاد هوشنگ جعفری و "دونیا بیزیم اولاجاق" با صدای بلند اجرا گردید.

فعال شناخته شده ی حرکت ملی آذربایجان آقای عباس لسانی در ادامه ی مراسم طی سخنانی با اشاره به فعالین بازداشت شده ی آذربایجانی و اعتراض به حبس غیرقانونی آنان از کنشگران سیاسی خواست با دقت در تحولات منطقه به سکوت مصلحتی در مقابل جو اختناق موجود پایان دهند. وی در خاتمه با اشاره به وجود سیاستهای مهاجرتی مشکوک در غرب آذربایجان و فاجعه ی خشکیده شدن دریاچه ی ارومیه خواستار توجه بیشتر در این موضوعات گردید.

این مراسم که جمع کثیری با سخنرانی، شعر خوانی، اجرای موسیقی و نمایش پلاکاردهایی با محتوا و مضامین حفظ هویت ملی، زبان مادری، و.... در آن شرکت نموده بودند پس از قرائت بیانیه در ساعت 18.30 پایان یافت.

برای دیدن فیلمهای مربوط به این مراسم بر روی لینکهای زیر کلیک نمایید:

آذوح

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=mGSc5v_YAXo

http://www.youtube.com/watch?v=4hXI3qTYIJ0

http://www.youtube.com/watch?v=MJ5EvuwIds4

http://www.youtube.com/watch?v=vnFXRT9tF5E

آذوح

DSC01112

DSC01118

DSC01119

DSC01120

DSC01122

DSC01123

DSC01125

DSC01126

DSC01127

DSC01128

DSC01129

DSC01139

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter