English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

وقوع زلزله بسیار قدرتمند 8.9 ریشتری در ژاپن و وقوع سونامی در پی آن+ ویدیو

آذوح: اتومبیلها مثل اسباب بازی در آب شناورند. سونامی پل را برده است. حتما انسانهایی هم در اتومبیلها و قایقها بوده اند. زلزله ای به بزرگی ۸/۹ ریشتر سواحل شمال شرقی ژاپن را لرزانده است.

این زلزله همچنین موجب لرزش چند دقیقه ای ساختمان ها در شهر توکیو که در فاصله چند صد کیلومتری منطقه مذکور قرار دارد نیز شده است. سازمان هواشناسی ژاپن ضمن صدور بالاترین سطح هشدار سونامی در این کشور اعلام کرده است که در پی زلزله مذکور وقوع سونامی با ارتفاع ۶ متر در برخی نقاط این کشور بسیار محتمل میباشد.

در جدیدترین گزارش ها، تلویزیون ژاپن تصاویری از تخریب ناشی از وقوع سونامی در سواحل شمالی این کشور را نشان داده است. در تصاویر مذکور دیده میشود که خودروها، کامیون ها، خانه ها و ساختمان ها در شهر اوناهاما مورد حمله امواج حاصل از سونامی قرار گرفته اند.

چندین پس لرزه قوی هم پس از زلزله مذکور رخ داده است که بزرگترین آنها ۷/۲ ریشتر برآورد شده است. کارشناسان در حال تخمین صدمات وارده ناشی از زمین لرزه مذکور هستند. با گذشت بیش از ۳۰ دقیقه از زمان وقوع زلزله، هنوز ساختمان های بلند در توکیو در حال نوسان بوده اند و خطوط تلفن همراه قطع شده اند.

از ساختمانی در مرکز توکیو دود به پا خواسته است. در حین وقوع زلزله، کلیه قطارها در مرکز این شهر متوقف شده و مسافران با گذر از محل های تعیین شده به ایستگاه ها منتقل شده اند.

http://www.youtube.com/watch?v=JjfKInCBWxI

گویانیوز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter