English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد تبریز در حمایت از اعتراضات 30 مهر

نگین بی بدیل آزربایجان آخرین نفسهای خود را میکشد و ملت به هر طریق ممکن سعی در رساندن صدای این دریاچه که فریاد می زند "هارای هارای من سوسوزام" را به جهانیان دارند، اما آنهایی که میتوانند و اصولا وظیفه نجات دریاچه را بر عهده دارند، چشمهان خود را بسته و خود را به نشنیدن زده اند.

روز پنجم شهریور مردم غیور اورمو در یک تظاهرات عظیم به پا خواسته و به روند خشکاندن اورمو گولو و رای مجلس در عدم تصویب دو فوریت طرح آبرسانی به دریاچه اورمو اعتراض نمودند، پس از آن در روز دوازدهم شهریور نوبت به شهر همیشه قهرمان تبریز رسید تا در یک تجمع بزرگ ضمن حمایت از قیام مردم اورمو ، اعتراض خود را به بی توجهی مسئولین امر نشان دهند.

اما متاسفانه حاکمیت این حرکت مدنی را برنتافت و با به آشوب کشاندن حرکت و یورش به سمت ملت و ایجاد فضای رعب و وحشت و زیر پا گذاشتن اصول قانون اساسی خویش،و دستگیری بیش از سیصد نفر  نشان داد که کوچکترین ارزشی برای خواستهای ملت خویش قائل نیست.

اینک در ماه مهر، ماه علم و تحصیل، ضمن تاکید مجدد بر حق اولیه و انسانی خویش یعنی تحصیل به زبان مادری و همصدا با ملت آزربایجان ضمن حمایت قاطع از بیانیه اخیر فعالین حرکت ملی - شاخه تبریز، اعلام میداریم روز شنبه 30مهر، همراه با سایر مردم تبریز در محل اعلام شده حضور خواهیم یافت و اعتراضات خود را تا تحقق و نتیجه بخشی خواسته هایمان ادامه خواهیم داد.

خواسته ها:

_گامی فوری در آزاد سازی آبهای انباشته شده در پشت سدهای حوضه ی اورمو گولو به نگین آزربایجان

_آزادی بی قید و شرط فعالین مدنی بازداشت شده در شهرهای آزربایجان

_محاکمه ی عوامل ضرب و شتم مردم و فعالین در تظاهراتهای پیشین.

زمان و مکان گرد همایی:

زمان:  روز شنبه 30/7/90 ،  ساعت17

مکان: بازار بزرگ تبریز (حدفاصل استانداری تا راستا کوچه

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter