English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دیدگاه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان در خصوص ادامه بازداشت و شکنجه فعالین حرکت ملی و تداوم اعتراضات

ملت ترک آزربایجان؛ فعالین حرکت ملی آزربایجان؛

با کمال تاسف شاهد آن هستیم که علیرغم مطالبات و اعتراضات ملت ترک آزربایجان و نهادهای حقوقی و زیست محیطی بین المللی حکومت ایران نه تنها کوچکترین گامی در نجات دریاچه اورمیه برنداشته

بلکه با تداوم سرکوب فعالین حرکت ملی و شکنجه جسمی و روحی این عزیزان و خانواده های آنان عملا و علنا در مقابل مطالبات ملت ترک آزربایجان قرار گرفته است. مسئله دریاچه اورمیه برای ملت ترک آزربایجان مسئله حیات و مرگ می باشد و اعتراضات و مقاومت ملی چهل روزه در شهرهای آزربایجان جنوبی برای نجات دریاچه اورمیه موید این موضوع می باشد که ملتمان در این خصوص دارای عزمی راسخ و قاطع می باشد.

مسئولان حکومتی در ایران با به بند کشیدن فرزندان دلیر آزربایجان و شکنجه آنان و با به حاشیه کشاندن بحث نجات دریاچه اورمیه آشکارا ملت ترک آزربایجان را به سخره گرفته و کمر بر امحاء جمعی ملتمان بسته اند. عافیت طلبان و وکیل الدوله های به اصطلاح آزربایجانی در مجلس شورای اسلامی و ادارات دولتی و مزدبگیران امنیتی بایستی بدانند و یقین داشته باشند که عملکرد تک تک آنان در قبال مطالبات ملی از چشم ملت به دور نبوده و ملت ترک آزربایجان حساب این بی تفاوتی ها و شقاوت ها را از آنها خواهد پرسید.

ما به وکیل الدوله های به اصطلاح آزربایجانی نیز می گوئیم که اگر توان آن را دارند که در داخل جریان های اصول گرا و اصلاح طلب و جناح های حکومتی سینه چاک کرده و به جان هم افتند و از آمریکای لاتین تا فلسطین و خاوردور از حقوق انسان ها مدافعه کنند، چرا هم میهنان زندانی خود را یاد نکرده و در مقابل نابودی یک ملت ساکتند؟

ملت ترک آزربایجان جنوبی؛

فعالین حرکت ملی آزربایجان؛

مبارزه ما برای نجات دریاچه اورمیه همچنان ادامه دارد و ما از هر فرصت و شیوه ممکن در هر زمان و مکانی برای تداوم اعتراضات حول نجات دریاچه اورمیه استفاده خواهیم کرد. در شرایطی که ملتمان در مقابل پروژه امحا جمعی قرار داده شده و فرزندان دلیر آزربایجان در زندان ها آماج شکنجه و تحقیر و توهین قرار گرفته اند بی تردید مسئولیت تاریخی و تشکیلاتی ما نیز حکم می کند صدای مظلومیت آنها و دریاچه اورمیه را به گوش وجدان های آگاه جهان برسانیم.

هر دیوار، هر کاغذ، هر شعار، هر سمینار و هر خیابانی عرصه و میدانی برای مبارزه و طرح مطالبات ماست. ما اعلام می داریم تمامی کمیته ها و هسته های مقاومت ملی درآزربایجان جنوبی دوشادوش جوانانمان در تمامی شهرها و شاخه خارج از کشور تشکیلات مقاومت ملی در عرصه بین الملل از همه امکانات خود و به هر شیوه ممکن مسئله دریاچه اورمیه را پیگیری خواهند کرد.  در شرایطی که نسیم آزادیخواهی و دمکراتیزه شدن کشورهای منطقه، فشارهای بین المللی اخیر، بحران اختلاس های مالی  و شکاف های سیاسی در بین جناح ها چالشی جدی در مقابل حکومت ایران قرار داده است، سران هرم حکومتی  تلاش دارند  به هر نحو ممکن  ثبات سیاسی را حفظ کرده و خود را برای انتخاباتی به اصطلاح آرام و یک رنگ آماده نمایند. انتخابات مجلس آینده برای نظام حاکم حساس ترین موضوعی است  که خروج موفق از آن از دغدغه های سران حکومتی می باشد. از دیدگاه تشکیلات مقاومت ملی آزربایحان بحث نجات دریاچه اورمیه، مطالبات ملی و ازادی زندانیان سیاسی خط قرمز ملت ترک آزربایجان در انتخابات آتی بوده و هر سخنرانی و کمپین انتخاباتی نیز محل تداوم اعتراضاتمان خواهد بود.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

آزربایجان جنوبی

25مهر

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter