English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیش از 18 هزار کشته و مفقود در ژاپن

آذوح: وقوع پس لرزه ای به قدرت 6 ریشتر در ساحل شرقی هونشو، کشته و مفقود شدن 18 هزار و 102 نفر در ژاپن و وقوع زمین لرزه ای به قدرت 5.3 ریشتر در غرب اندونزی از جمله آخرین اخبار شدیدترین زلزله قرن به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری کیودو گزارش داد ساعت 9:22 صبح امروز شنبه به وقت محلی پس لرزه ای به قدرت 6 ریشتر ساحل شرقی هونشو را لرزاند.

خبر دیگر اینکه پلیس ژاپن مرگ 7 هزار و 197 نفر و مفقود شدن 10 هزار و 905 نفر را در نتیجه زمین لرزه 8.9 ریشتری و سونامی که 11 مارس (20 اسفند ماه) سواحل شرقی هونشو را لرزاند، تایید کرد.

همچنین ساعت 9:33 دقیقه صبح به وقت جاکارتا زمین لرزه ای به قدرت 5.3 ریشتر بخشهای غربی اندونزی را لرزاند.

خبر دیگر اینکه رسانه های محلی ژاپن گزارش دادند در پی نشت مواد رادیواکتیو در نیروگاه هسته ای فوکوشیما بیش از 67 نفر در معرض مواد رادیواکتیو قرار گرفتند.

سازمان امنیت هسته ای و صنعتی ژاپن امروز شنبه گزارش داد افرادی که در شعاع 20 تا 30 کیلومتری نیروگاه هسته ای فوکوشیما زندگی می کنند، می توانند برای تهیه مایحتاج خود بیرون روند و مقدار مواد رادیواکتیو به حدی نیست که تهدیدی برای سلامت آنها باشد.

سازمان امنیت هسته ای و صنعتی ژاپن در عین حال اعلام کرد: توصیه می شود برای کاهش خطرات ناشی از نشت مواد رادیواکتیو ساکنان نزدیک نیروگاه هسته ای فوکوشیما با اتومبیل مایحتاج خود را تامین کنند تا اینکه پیاده در فضای باز قدم بزنند.

مهر

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter