English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه آماج در مورد تجمع سیزده فروردین مردم آزربایجان برای دریاچه اورمیه در شهرهای آزربایجان

حماسه ای بیافرینیم از شور تا شعور

سال گذشته که هواداران تیم محبوب و نماد هویت ملی آزربایجان تراختور فراخوانی در جهت اعلام حمایت از دریاچه زیبا و نادر جهان ( اورمیه ) منتشر کردند هیچ کس برخورد چنین وحشیانه ای را از عوامل رژیم آپارتاید که حتی اعتراض مسالمت آمیز انسانهایی که برای حفظ محیط زیست خود با خانواده های خود به کنار دریاچه رفتند تا تنها از دولت فاشیستی ایران بخواهند آب سدها را برای احیا دریاچه باز کند انتظار نداشتند.

اما برخوردهای خصمانه غلامان حلقه بدوش دیکتاتور نه تنها محدود به توهین و ضرب و شتم خانواده های آزربایجانی بلکه به دستگیری بهترین فرزندان این خطه نیز انجامید. حسین نصیری اکنون یکسال است که در زندان تبریز با بدترین شرایط مواجه است. مگر گناه او و سایر مردان آزربایجان چیست؟ به غیر از احیاء دریاچه!!

نیروهای ضد شورش مستقر در کنار دریاچه آیا برای پاسداری بانکها و اماکن عمومی در آنجا مستقر شده بودند؟؟ تا همچون گذشته جوانان و مردم را متهم به شکستن شیشه های بانکها نمایند. مردم آزربایجان همانطور که همگان می دانید رژیم فاشیستی جمهوری اسلامی کمر به نابودی منابع زیر زمینی خاک آبا و اجدادیمان بسته اند تا جایی که با خشکاندن دریاچه اورمیه کویری دیگر را در آزربایجان تاسیس نموده و موجبات مهاجرت هر چه بیشتر آزربایجانی ها به شهرهای فارس نشیین جهت تسهیل سیاست آسمیلاسیون خود بنمایند.

ما جمعی از دانشجویان آزربایجانی ضمن اعلام حمایت از فراخوان برادرانمان که با نام هواداران تراختور فعالیت می کنند و ما نیز جزئی از آنانیم اعلام می کنیم که دو سال است همچون ارگنه گون در دره گرگهای سهند گرد هم آمده ایم تا همچون افسانه بوزقورد در آنجا جمع شویم و روزی نیز دره را شکافته همچو اجدادمان بیرون خواهیم آمد.

13 فروردین یک چنین روزی است که شور را به شعور تبدیل می کنیم و با حضور حداکثری خود ضمن اعلام حمایت و همبستگی از دریاچه قدمی دیگر در جهت اهداف حرکت ملی آزربایجان که هم اکنون توسط برخی افراد معلوم الحال که در حال شانتاژ و دلسردی مردم برای اعتراض هستند را بر می داریم. هموطنان عزیز در روز جهانی زبان مادری افرادی با نام فعالین حرکت ملی آزربایجان ضمن انتشار بیانیه ای با دلایل کودکانه  و مضحک اعلام نمودند که در صورت آمدن به خیابانها جنبش مرکز از آزربایجان سواستفاده خواهد نمود. در مراسم چهارشنبه سوری نیز علی رغم تبلیغ برای عدم شرکت دیدیم که چگونه جوانان باغیرت تورک همت خود را نشان دادند و از کسانی که خود را فعال آزربایجان می دانند جلو زدند. همین افراد معلوم الحال هم اکنون نیز با هماهنگی وزارت اطلاعات در جهت ایجاد اختلاف بین مردم آزربایجان با نام فعالین جنبش سبز کنار دریاچه را برای تجمع اعلام می نمایند. وزارت اطلاعات با این اقدام هم در جهت دو تکه کردن مردم و ایجاد اختلاف با فعالین سبز می باشد تا با گسیل مردم به کنار دریاچه هم هزینه را کاهش دهد و هم گناه آن را به گردن سبزها بیاندازد. مردم آزربایجان باید آگاهانه با چنین توطئه های طراحی شده از طرف وزارت منحوس اطلاعات مقابله نمایند. دشمن درجه اول ما جمهوری اسلامی و وزارت کثیف اطلاعات آن می باشد که هم اکنون جوانانمان را در بند خود کرده است و آنان را از کار بیکار و از دانشگاه اخراج می نماید نه جوان بی گناهی که در تهران به ضرب گلوله کشته می شود.

در روز 13 فروردین نیز هیچ بهانه ای برای استفاده سایرین از حرکت ملی آزربایجان نخواهد بود. پس با صلابت و حضور حداکثری خود دستاوردی دیگر را برای حرکت ملی آزربایجان در سراسر شهرهای آزربایجان در تاریخ ثبت کنیم.

وعده دیدار ما

13 فروردین سال 3.30 بالاتر از میدان آزربایجان کنار پل آجی چای رودخانه ای که جدمان ستارخان به همراه مشروطه چی ها تمرین تیراندازی و مشق تفنگ می کردند.

اورمیه – پارک ائللر باغی کنار استخر

گله جک بیزیمدیر( آماج)

آزربایجان میللی اویرنجی جبهه سی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter