English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بین الخالق آنادیلی گونو موناسیبتی ایله آزربایجان میلی دیر‌نیش تشکیلاتی نین بیاناتی

"بیزیم دوشونجه‌لریمیزین و دویغولاریمیزن دیلی بیزیم ان دگرلی وارلیغیمیزدیر. هرکسه کیفییتلی تعلیمی تأمینات آلتینا آلماق، قاتیلیمچیلیغی یوکسلدمک و آیریمچیلیغا قارشی قویماق اوچون چوخ دیللیلیک بیزیم یاردیمجیمیزدیر."

یونسکو گنل مودورو، ایرینا بوکووا

بین الخالق آنادیلی گونو –2012- موناسیبتی ایله باغلی بیانات

"بین الخالق آنادیلی گونو بیرلشمیش میلتلر تشکیلاتی تحصیل، بیلیم و کولتور قورومو عومومی کونفئرانسی نین (یونسکو) نویابر 1999’داکی اوتوروموندا اعلان ائدیلیبدیر (30C/62).

بیرلشمیش میلتلر گنل قورولو 16 مای 2009 تاریخلی قراریندا (A/RES/61/266) عضو اؤلکه‌لری ‘دونیا خالقلارینین دانیشدیغی بوتون دیللری قورویوب ساخلاماغا’ چاغیریبدیر. عینی قرارلا، چوخ دیللیلیک و چوخ کولتورلولوک واسیطه‌سی ایله چئشیدلیلیکده بیرلیک و بئین الخاق آنلاییش آدینا، گنل قورول 2008 ایلینی ‘بین الخالق دیللر ایلی’ اولاراق اعلان ائدیبدیر.

چوخ دیللیلیک ایله یاناشی دیل و کولتور چئشیدلیلیگینه قیمت وئرمک نامینه، فئورال 2000’دن بری بین الخالق آنادیلی گونو هر ایل گؤزلم آلتینا آلینیبدیر. بو تاریخ، 1952’جی ایلده بوگونکو بنگلادش اؤلکه‌سینین باشکندی اولان داکا شهرینده اؤیرنجیلرین آنا دیللری، بنگالجانین پاکیستاندا ایکینجی رسمی دیل اولماسی طلبی ایله گؤستری دوزنله‌ییب، پلیس طرفیندن آچیلان آتش سونوجوندا حیاتلارینی ایتیردیگی گونه موصادیفدیر.

دیللر مادی و معنوی میراثین قورونوب ساخلانماسینین ان گوجلو وسیله سیدیر. آنا دیللرین یایغینلاشماسی یؤنونده‌کی هانسیسا حرکت سادجه دیلسل چئشیدلیلیک و چوخ دیللی تعلیمین تشویق ائدیلمه‌سینه دئگیل، عینی زاماندا دونیا میقیاسیلی دیلسل و کولتورل عادت-عنعنه لر حاقیندا بیلینجلنمه‌نی گلیشدیرمک و قارشیلیقلی آنلاییشی تمل آلان دایانیشما، تولئرانس و دیالوگون تلقین ائدیلمه‌سینه خیدمت ائده‌جکدیر." [1]

یوخاریدا قئید اولونان سطیرلر چاغداش و مدنی دونیادا آنادیلینین یئری و اؤنمینی آچیق شکیلده اورتایا قویماقدادیر. دیلین سادجه بیر ایرتیباط قورماق وسیله سی دئگیل، خالقلارین "مادی و معنوی میراثلاری"نین قورونماسیندا باشلیجا واسیطه اولدوغو، کی بو بیر خالقین و میلتین وارلیغینی و یاشامینی دوام ائدبیلمه‌سی آنلامینا گلمکدیر، بیلیم دونیاسی طرفیندن کسین شکیلده قبول ائدیلیبدیر.

بو او دئمکدیر کی هر خالق و یا میلت دونیادا وار اولماق ایسته‌ییرسه و تاریخه قویلانماق ایسته مه ییرسه آنادیلینه صاحیب چیخمالیدیر، اونو قورومالیدیر و زامانین شرطلرینه اویغونلاشدیرمالیدیر. بونون ایسه ان تمل و واجیب گرگی او خالقین اوشاقلارینین آنادیلدینده تحصیل آلماسیدیر.

نه یازیق کی ایران آدلانلان اؤلکه سکسن ایلدن چوخدور بیر چوخ خالق و میلتین وارلیغینین مزارینا دؤنوشوبدور چونکو بو اؤلکه‌ده یاشایانلارین غالیب چوخونلوغونون دیلسل، کولتورل و مدنی میراثی بیلینجلی شکیلده اؤلومه محکوم ائدیلیبدیر.

البته کی بوتون بو خالقلار و میلتلر باشلارینا گلن بو بلانین بد‌لینی سادجه گله‌جکده یوخلوغا سوروکلنمکله دئگیل، بوگونکو اکونومیک، کولتورل، مدنی، سیاسی و ایجتیماعی گئری قالمیشلیق و ازیلمیشلیکلری ایله اؤدمکده‌دیرلر. و یئنه هئچ شوبهه‌سیز بونون سوروملوسو و سوچلوسو بو سورجی باشلادان و دوام ائتدیرن فارس شووئنیزمی و فارس تمللی ایرانچیلیق فیکری و سیستئمیدیر.

آزربایجان تورک میلتی باشینا گلنلری آرتیق آنلاییبدیر و بونا بیر "دور" دئمه گه قرار وئریبدیر. گونئی آزربایجانداکی تورک آیدینی و تورک گنجی آرتیق ایللردیر کی میللی مدنی وارلیغینی قورتارماق اوچون هر طرفلی بیر موجادیله باشلادیبدیر، دورمادان و اوسانمادان بو یولدا امک وئرمکده‌دیر و بد‌لینی ده اؤدمکده‌دیر. آزربایجان میللی حرکتی نین، کی بو حرکتین ان تمل ایستکلریندن بیریسی تورک دیلینین بوتون یؤنلری ایله رسمیته تانینماسیدیر، گونئی آزربایجانداکی تورک میلتی نین نزدینده دانیلماز و رقیبسیز بیر یئره صاحیب اولدوغونو آرتیق میللی وارلیغیمیزین دوشمنلری بئله قبول ائدیبلر.

ایرانداکی کؤهنه بئیینلی گئریچی-عیرقچی حاکیمیت و میلی ظولم قونوسوندا ان آز حاکیمیت قدر آنتی-دموکراتیک و چاغ دیشی بیر یاخلاشیم ایچینده اولان ایران موخالیفتی بیلمه‌لیدیر کی ایراندا سؤمورگه‌چیلیک و دیکتاتورلوغون زامانی سونا اریبدیر. ایراندا میلی ظولمه معروض قالان دیگر خالقلار کیمی آزربایجان تورک میلتی ده آرتیق اؤز موقددراتینا حاکیم اولماغا قرار وئریبدیر و بو حاقینی آلاجاقدیر.

آزربایجان میللی دیر‌نیش تشکیلاتی اولارق بئین الخالق آنادیلی گونونو بوتون میلتیمیزه و بو یولدا موجادیله وئرن هرکسه اؤزللیکله ده میلی حاقلاریمیز اوغروندا فارس شووئنیزمینین حبسخانالاریندا یاتان قهرمان وطن اؤولادلاریمزا تبریک دئییب تورک دیلی ده داخیل اولماقلا بوتون میللی حاقلاریمیزی گئری آلینجایا قدر مدنی و دئموکراتیک موجادیله‌میزه دوام ائده‌جگیمیزی بیلدیریریک.

آزربایجان میلی دیر‌نیش تشکیلاتی

گونئی آزربایجان

19/02/2012

30/11/1390

[1] بيرلشميش ميلتلر تشکيلاتي رسمي وئب صحيفه سيندن عئينی ترجومه،

http://www.un.org/en/events/motherlanguageday/

بیانیه تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان به مناسبت روز جهانی زبان مادری

"زبان تفکر و احساسات ما ارزشمندترین دارایی ماست. چند زبانی بزرگترین کمک ما در تضمین آموزش با کیفیت برای همه، بالا بردن سطح اجتماع گرایی و مبارزه با تبعیض است."

ایرینا بوکووا، مدیر کل یونسکو

پیام به مناسبت روز جهانی زبان مادری-2012

"روز بیست و یکم فوریه از سوی تشکل آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد، یونسکو در نوامبر سال 1999 به عنوان "روز جهانی زبان مادری" اعلام شده است (30C/62).

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جلسه خود به تاریخ شانزدهم می 2009 (A/RES/61/266)، کشورهای عضو را دعوت به حفظ "تمامی زبان های زنده دنیا" نمود. در همین جلسه، با تأکید بر اهمیت احقاق وحدت در عین کثرت و تفاهم بین المللی به واسطه فضای چند زبانی و چند فرهنگی ، سال 2008 از سوی مجمع عمومی به عنوان "سال جهانی زبان ها" اعلام شد.

از فوریه 2000 تاکنون به منظور جلب توجه به اهمیت تنوع زبانی و فرهنگی، روز جهانی زبان مادری هر ساله تحت نظارت سازمان یونکسو قرار گرفته است. این روز مصادف با کشته شدن گروهی از دانشجویان در داکا پایتخت بنگلادش کنونی از سوی پلیس در یک تظاهرات اعتراض آمیز که دانشجویان خواستار اعلام زبان بنگالی به عنوان دومین رسمی در پاکستان بودند می باشد.

زبان مادری موثرترین عامل در حفظ میراث مادی و معنوی بشریت است. هر حرکتی در راستای توسعه زبان های مادری نه تنها تشویقی برای تکثر و تنوع زبانی و سیستم آموزشی چند زبانه می باشد بلکه در عین حال فرصت بی نظیری برای آگاهی بخشی در خصوص عادات و آداب و سنن مربوط زبان و فرهنگ ها و ابزاری قدرتمند برای همیاری مبتنی بر تفاهم متقابل، تلرانس و دیالوگ به شمار می رود."[1]

جملاتی که در بالا قید شد نشانگر جایگاه مهم زبان مادری در دنیای معاصر و مدنی می باشد. امروزه علم اثبات کرده است که زبان تنها یک ابزار ارتباطی نبوده بلکه موثرترین عامل در حفظ "میراث مادی و معنوی" که خود به معنای تداوم موجودیت یک ملت است می باشد.

این بدان معناست که هر خلق یا ملتی در سطح جهان اگر می خواهد به موجودیت خود ادامه داده و در اعماق تاریخ دفن نشود، بایستی زبان مادری خود را حفظ کرده و آن را با شرایط زمانی تطبیق دهد. مهمترین شرط لازم برای این امر نیز تحصیل کودکان این ملت به زبان مادری شان است.

متاسفانه کشوری که ایران نامیده می شود، بیش از هشتاد سال است که تبدیل به قبرستانی برای خلق ها و ملل شده است. زیرا میراث زبانی، فرهنگی و مدنی اکثریت ساکنین این کشور به طور عمد محکوم به نابودی شده است.

البته که تمامی این خلق ها و ملت ها تاوان این بلا را نه تنها با نیستی در آینده، که در زمان حال نیز با عقب ماندگی و سرخوردگی های اقتصادی، فرهنگی، مدنی، سیاسی و اجتماعی پس می دهند. بدون شک عامل و مسئول این امر نیز تفکر و سیستم شونیزم فارس و ایرانیگری فارسی است که چنین روندی را آغاز کرده است.

ملت ترک آزربایجان دیگر بر آنچه که به سرش می آید واقف بوده و بر گفتن "نه" در مقابل این روند مصمم است. روشنفکران و جوانان ترک در آزربایجان جنوبی سالهاست که مبارزه ای همه جانبه برای نجات هستی و موجودیت ملی خود آغاز کرده اند، بدون وقفه و خستگی ناپذیر در این راه زحمت می کشند و هزینه آن را نیز می پردازند. حرکت ملی آزربایجان، که به رسمیت شناخته شدن زبان ترکی با تمامی جوانب آن یکی از اصلی ترین خواسته های آن است، اکنون دارای چنان جایگاه غیر قابل انکار و بی رقیبی در میان ملت ترک در آزربایجان جنوبی است که حتی دشمنان هویت ملی مان نیز ناگزیر از اعتراف بدان هستند.

حاکمیت عقب مانده ارتجاعی-نژادپرست ایران و اپوزیسون آن که در اتخاذ مواضع غیر دموکراتیک و غیر معاصر در قبال مسئله ملی قوی سبقت را از حاکمیت ربوده است بایستی بدانند که دیگر دوران استعمارگری و دیکاتوری در ایران به پایان رسیده است. ملت ترک آزربایجان نیز مانند دیگر ملل و خلقهای تحت ستم عزم خود را برای کسب حق تعیین سرنوشت جزم کرده است و این حق مسلم خود را خواهد گرفت.

ما به عنوان تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان روز جهانی زبان مادری را به تمامی ملتمان، کسانی که در این راه مجادله می کنند و به ویژه به فرزندان قهرمان ملتمان که در راه احقاق حقوق ملی مان در زندان های شونیزم فارس محبوس هستند تبریک گفته و بار دیگر اعلام می کنیم که تا کسب تمامی حقوق ملی مان و در راس آنها زبان مادری مان، به مبارزه مدنی و دموکراتیک خود خواهیم داد.

تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان

آزربایجان جنوبی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter