English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه طیف مستقل در آستانه سال نو؛ فرا رسیدن سال نو و دریاچه مظلومی که همچنان می گرید

سال نو در راه است بنابراین پیشاپیش فرا رسیدن عید « اوغوز » را در حالی خدمت ملت غیور آزربایجان تبریک می گوییم که دلمان همچون دل دریاچه تشنه اورمیه غرق در خون است . یک آزربایجانی چگونه می تواند سال نو را جشن بگیرد در حالی که چندین سال است عروس تشنه آزربایجان در حال کشیدن نفسهای آخرش است .

ملت آزربایجان برای رساندن صدای مظلوم دریاچه اورمیه به وجدانهای پاک جهانیان از سال 89 دو سال مداوم در روز 13 فروردین 89 با حضور اعتراضی و سمبلیک خود در کنار دریاچه و نیز در سال 1390 در میدانهای شهرهای مختلف آزربایجان جنوبی سعی بر آن داشت تا توجه دنیا را به سیاستهای کثیف و نژادپرستانه حاکمیت راسیست فارس نسبت به دشمنی این حاکمیت در قبال محیط زیست آزربایجانیان جلب کند.

فعالین مدنی و حافظان محیط زیست آزربایجان در 13 فروردین سال 89 و 90 به صورت وحشیانه ای از طرف حاکمیت راسیستی فارس ایران سرکوب ، شکنجه و روانه زندان شدند . به طوریکه برخی از آنها یا همچنان در زندان هستند و یا با پرونده سازیهای غیر قانونی در انتظار دریافت احکام غیر قانونی دستگاه قضایی ایران قرار دارند .

اکنون به 13 فروردین 91 چیزی نمانده است ، هنوز هیچ تصمیمی از طرف فعالین ملی آزربایجانی نسبت به حضور خیابانی در نظر گرفته نشده است . بنابراین قبل از هر چیز به نظر می رسد فعالین ملی آزربایجانی باید امسال فضای موجود در دید و بازدیدهای عید را بیش از پیش تبدیل به فضایی ملی کنند .

حضور خیابانی گرچه بسیار مهم است اما کار فرهنگی و تبلیغاتی جهت آگاهی بخشی به قشر نا آگاه جامعه نسبت به مظلومیت دریاچه اورمیه و سیاستهای فاشیستی حاکمیت نسبت به مسائل ملی آزربایجانیها چیزی کمتر از حضور خیابانی نیست .

فعالین ملی می توانند با چاپ کارت پستالها ، تهیه و پخش سی دی ها و غیره و هدیه آن به عنوان عیدیانه به خویشاوندان ، گامی بسیار مهم در آگاهی ملتمان و سرعت بخشیدن به پروسه مبارزه ملیمان بر دارند .

طیف فعالین مستقل حرکت ملی آزربایجان جنوبی

منبع : « صفحه فیسبوک طیف مستقل » :

https://www.facebook.com/pages/Guneyazerbaycanmusteqil-feallari/238252946264491

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter