English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توطئه حکومتی قبل از مراسم 13 و دستگیری بهبود قلی زاده

آذوح: بهبود قلیزاده فعال باسابقه حرکت ملی آذربایجان به همراه عین الله آهنگری و بابک آکسون از دیگر فعالان حرکت در میاندوآب(قوشاچای) دستگیر شدند.

در چند روز اخیر با احضار و مراجعه عوامل اطلاعاتی به محل کار فعالین حرکت در قوشاچای خواستار عدم برگزاری مراسم روز طبیعت شده بودند. اما بیشتر فشارها بر روی بهبود قلیزاده بود به نحوی که در 24 ساعت گذشته عوامل خودفروش و جیره خوار نظام دو بار با چوب و چماق به ایشان و خانواده اش حمله ور شده اند.

مراسم چؤل بایرامی(روز طبیعت) که از پنج سال پیش به صورت منظم با حضور گسترده مردم شهرستان میاندوآب در یکی از روستاهای اطراف این شهرستان برگزار می شد، عوامل اطلاعاتی رژیم با طرح این سناریوی اقدام به ایجاد مزاحمت و دستگیری این فعال نمودند.

به گزارش خبرنگار تبریزپست در مورخه 12/1/90 ابتدا ماموران اماکن و اطلاعات با تهاجم به مراسم عروسی بابک آکسون از فعالین حرکت ملی و تهدید گروه موسیقی و مالک سالن برگزاری مراسم، سعی در تعطیلی این مراسم نمودند. ماموران، مراسم عروسی فوق را بهانه ای برای حضور منظم در مراسم روز طبیعت قلمداد می کنند. بعد از فشار ماموران و ممانعت از برگزاری جشن عروسی در تالار اصلی، مراسم به منزل یکی از فعالین این شهر منتقل می گردد

بعد از اتمام مراسم، به هنگام مراجعه بهبود قلی زاده و خانواده اش به منزل خود، چماقداران نظام که از قبل در اطراف درب منزل وی کمین کرده بودند، حمله ور می شوند. این اتفاق که در ساعت 3بامداد 12/1/90 رخ داده، بعد از شکستن شیشه اتومبیلش، ایشان را مقابل همسر و دخترش با چوب و چماق مورد ضرب و شتم قرار داده اند که از ناحیه پیشانی، چشم راست، دست چپ و غیره دچار آسیب دیدگی شدید شده است. بعد از این اتفاق ایشان به پلیس مراجعه کرده اند که با بی توجهی ماموران انتظامی مواجه شده است.

سردسته این چماقداران که کیارش نجفی می باشد، بعد از این اتفاق با چندتن از فعالین حرکت ملی از جمله داریوش عندلیبیان، سجاد عزیزی، آقای لک و سایر اعضای خانواده بهبود قلیزاده ... با بر قراری تماس تلفنی اقدام به فحاشی رکیک و تهدید نموده است. در این اثناء تمام مراجعات فعالین به پلیس بی جواب مانده است.

در شامگاه 12 فروردین دوباره عوامل خودفروش فوق با مراجعه به محل کار وی و ایجاد درگیری و ضرب شتم بهبود قلیزاده نموده است. ماموران در اقدامی عجیب با دستگیری شاکی(بهبود قلیزاده) و دوستان ایشان بابک آکسون و عین اله آهنگری و انتقال آنها به ستاد خبری اعلام کرده اند که تا بررسی کامل موضوع بهبود قلی زاده به اتهام برهم زدن نظم عمومی بازداشت خواهد بود.

این اقدامات کودکانه و کثیف نظام نشان از وحشت حکومت از حرکت ملی دارد که روزهای حساس برای فعالین مانع تراشی می نماید. خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

تبریزپست

http://www.tabrizpost.com/index.php?option=com_content&view=article&id=42:-13-&catid=1:1389-12-20-06-56-34

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter