English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه فعالین دانشجوئی دانشگاههای تبریز در خصوص اعمال فاشیستی دولت درخصوص دریاچه ارومیه و دانشجویان دربند

آذربایجانیهای عزیز، عدم تخصیص اعتبار به نجات دریاچه اورمیه و صرف هزینه های میلیاردی از سوی دولت فاشیستی برای پمپاژ آب به کویر ایران که طبق گفته کارشناسان با توجه به وضعیت اقلیمی و خاک قلیائی و شور کویر در صورت رساندن آب خزر نیز هیچ گونه تحولی در آن مناطق صورت نخواهد پذیرفت، بیش از پیش ماهیت فاشیستی سیستم جمهوری اسلامی را به ملت تورک آذربایجان نشان می دهد.

دریاچه اورمیه تا سال 2013 کاملا خشک خواهد شد و دولت فاشیستی به آرزوی خود که ساختن کویر آذربایجان است، خواهد رسید و به خیال باطل فاشیزم فارس و دستور نماینده بروجرد آذربایجانی ها به کویر که آب خزر به آن منتقل شده مهاجرت خواهند نمود تا فاشیزم فارس هم از احقاق حقوق آذربایجانی ها راحت شود و هم منابع زیرزمینی غنی آذربایجان را با سرعت تمام به نفع استانهای فارس غارت کند.

حدود 3سال است که مردم و جوانان آذربایجان و طرفداران تیم محبوب تراختور با شعارهای (سدلری سیندیرین، اورمو گولون دولدورن ) به خیابانها می آیند تا به ضعم خود دولت انتصابی و دیکتاتور را از فاجعه زیست محیطی آگاه کنند. اما پاسخ دولت تا دندان مسلح محصول کودتا زندان، شکنجه و در مسخره ترین حالت متهم نمودن جوانان معترض به ضدیت با خدا و دین اسلام است. آخوند فاسد بجانی طی نامه ای به دادگستری جوانان معترض را ضد دین می نامد و آخوندی دیگر که مسئول دادسرای اورمیه است، آنان را محارب با خدا و ضد اسلام می نامد.

اما کدام اسلام؟!! اسلام احمدی نژادی که فردوسی پیامبر آن و شاهنامه هم قرآن آن شده است؟ احمدی نژاد رئیس دولت کودتا  در تاجیکستان فردوسی را نجات دهنده اسلام می داند و شاهنامه را قران!! او که در اوایل روی کار آمدنش هاله نور و همنشینی و غذا خوردن با امام زمان را مدعی بود اکنون از همنشینی امام زمان به فردوسی و شاهنامه رسیده است.

باید گفت که آری ما به اسلام احمدی نژادی که پیغمبرش فردوسی و قرانش شاهنامه باشد کاملا کافریم و حرفهای جناب ایشان را باید در تقابل با روحانیتی که هم اکنون هیچ جایگاهی در میان مردم ندارند و در استانهای فارس نشین سنجید و فهمید و باید رویه حاکمیت فاشیستی و اسلام حضرت فردوسی با صلابت و درایت راه را برای نجات دریاچه اورمیه و حقوق قانونی خویش ادامه داده و هرگز از سست عنصرانی که دین را ابزار حکومت و قدرت خویش کرده اند، نترسیم.

اعمال فاشیستی جمهوری اسلامی در تمام زمینه ها (صنعت، ورزش، اقتصاد، فرهنگ، محیط زیست و...) توسط عناصر خود فروخته و مزدور اطلاعاتی و گروههای فاسد فشار (بسیجی) پیگیری می شود.

حدود 3ماه است که ابراهیم رشیدی به همراه اعضای کانون آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز ( مهرداد کرمی – روزبه سعادتی – افشین شهبازی – محمد احدی )  در دستان مزدوران اطلاعاتی هستند. آنان بدون هیچ مدرکی دانشجویان را متهم به ارتباط با بیگانگان می نمایند تا از آن برای اعمال فشار در جهت عدم فعالیت آنان استفاده نمایند. این اعمال فاشیستی درحالی اعمال می شود که کردها در دانشگاه تبریز با حمایت مزدوران اطلاعاتی تحت نام تشکل زاگرس با پیوندی که با فاشیزم فارس برقرار نموده اند آزادانه فعالیت می کنند!!

اما در همین تبریز سالار طوری و وحید حبیب چشمه در روز جهانی زبان مادری به خاطر چند سی دی که عمق علاقه آنان را به زبان مادریشان نشان می دهد، دستگیر و در انفرادی وزارت اطلاعات واقع در خیابان ارتش جنب خانه امام جمعه محبوب تبریز!! در زیر شدیدترین شکنجه ها قرار می گیرند تا اعتراف کنند که با منافقین و عوامل بیگانه ارتباط دارند.

مصطفی عوض پور که عزادار پدر بزرگوار خویش است به خاطر چاپ اعلامیه ترکی برای پدرش دستگیر می شود و از سوی دیگر علیرضا حسین زاده به خاطر برپائی جشن عروسی که در آن رقص و موسیقی آذربایجانی اجرا شده بعد از انفرادی اطلاعات 4ماه در زندان تبریز زندانی می شود.

موارد اشاره شده اندکی از ظلمهای بیشمار فاشیزم فارس بر علیه ملت ترک و سایر ملل و اقوام ایران است. هم وطن عزیز الاحواز اکنون در سایه سانسور رسانه های فارس که خود را حتی با وجود اپوزیسیون بودن، حامی رژیم جمهوری اسلامی می دانند، صحنه حضور و درگیری جوانان غیرتمند عرب با فاشیزم فارس است. هر روز و هر لحظه که می گذرد بر بیداری اقوام ایرانی در جهت احقاق حقوق انسانی شان افزوده می شود و باز به گفته همین روشنفکران فارس که خطر تجزیه را کاملا حس نموده اند،

جنبش سبز زمین گیر شده و بر خلاف پیش بینی آنان شورشها از مرکز به طرف پیرامون کشیده می شود و علی رغم ادعاهای مزدوران اطلاعاتی وضعیت از کنترل خارج می شود و اقوام ساکن در ایران هر موقع که احساس نمایند که باید برای خود و حقوق خود حضور داشته باشند، به کف خیابان می آیند تا بگویند که حضور دارند و برای آن هزینه می دهند.

سخن آخر:

مبارزه ادامه می یابد و هم اکنون بهترین و غیرتمندترین جوانان ایل اسیر زندانهای فاشیزم فارس هستند راه آنها را ادامه می دهیم و برای احقاق حقوق قانونی خود و نجات دریاچه زیبای اورمیه با هم متحد می شویم.

نحوه اعتراض و پیشبرد اهداف والای حرکت ملی آذربایجان در بیانیه بعدی توضیح داده واهد شد.

فعالین دانشجوئی تبریز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter