English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان – تبریز در خصوص سالروز قیام خرداد

"دونیاده دینیز اولماسا حوریتیز اولسون (امام حسین)"

خرداد 85 برای ملت تورک آزربایجان روزی فراموش نشدنی هست که در تاریخ آزربایجان به یکی از روزهای مهم و سرنوشت ساز مبدل گشته است. در آن روزها ملت تورک آزربایجان فریاد آزادی سر می دادند و سرآغازی تازه در حرکت ملی آزربایجان شد. قیام ملت تورک آزربایجان نه تنها موجب تقویت و همبستگی و بیداری بیشتر ملت تورک آزربایجان شد بلکه از طرف دیگر ترس را بر جان دشمن یاغی و حکومت فاشیستی ایران انداخت و به آنها فهماند که دیگر آزربایجان آنی نیست که آنها برایش برنامه ریزی نموده بودند. پروسه محو نمودن ملت تورک آزربایجان در آن روزها نقش بر آب شد و قدرت و عظمت ملت تورک آزربایجان برایشان آشکار گردید. حال ما در آستانه ششمین سال قیام ملت تورک آزربایجان هستیم که در این 6 سال شاید به اندازه چندین دهه پخته و آگاه و با برنامه تر شده ایم. اتحاد در بین ملت بیش از پیش است، ولی با این همه فشار بر روی ملت نیز بیشتر گردیده است چنانکه میینیم  زندانهای آزربایجان از فعالین مدنی ما پرشده است  . دولت فاشیستی شمشیر را از رو بسته و برای جنگ با ملت آزربایجان پا به میدان گذاشته و دیگر بر همگان آشکار گردیده است که دیگر حکومت خواستار تعامل با ملت آزربایجان نیست و در فکر محو نمودن آزربایجان و آزربایجانی است.

خشک شدن دریاچه اورمیه و عدم تخصیص بودجه برای احیای آن و در عوض آن تامین بودجه برای انتقال آب از خزر به کویر فارسستان، بازداشت های متعدد فعالین حرکت ملی آزربایجان، فشار اقتصادی وارده بر منطقه آزربایجان و مناطق غیر فارس، احکام سنگین برای فعالین مدنی آزربایجان، عدم قبول حق و حقوق طبیعی و اولیه ملت آزربایجان همچون تحصیل به زبان تورکی و رسمی گشتن آن و ده ها تبعیض و توهین نشان از جنگ تمام عیار حکومت فاشیستی فارس با ملت تورک آزربایجان و سایر ملل غیر فارس دارد.

حال ما جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان-تبریز با درک موقعیت حساس و البته بحرانی آزربایجان و مخصوصا" وضعیت دریاچه اورمیه، از تمامی ملت آزربایجان می خواهیم تا برای اعتراض به این وضع آمادگی خود را اعلام نمایند تا با همدلی و اتحاد، قیامی در شان آزربایجان داشته باشیم و فریاد آزادی و حق طلبی خود را به گوش جهانیان برسانیم.

این بیانیه صرفاً جهت اعلام آمادگی جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان- تبریز می باشد و امید است تمامی تشکیلات، طیف ها و فعالین مستقل از سراسر آزربایجان و تمامی شهرها با صدور بیانیه، خود را برای اعتراض به وضعیت بحرانی آزربایجان اعلام نمایند.

جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان-تبریز

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter